AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Jeg har inngjerdet tomt hvor jeg har smådyr og høner i store bur og innhegninger, de er veldig trygge for rovdyr, men den nyinnflyttede naboen min har 2 katter av en veldig stor rase. Første gang jeg så den uten briller trodde jeg det var en liten gaupe. Troe det er norsk skogkatt med noe annet. De hopper på burene og plager dyrene mine, de er såpass store at noen blir veldig redde, og burene rister. Jeg tør heller ikke å slippe hønene løs når jeg vet de går rundt her. Som løsning har jeg begynt å spyle de ned med vannspredere som jeg slår på hjemmefra når jeg ser de er der. Det har fungert bra. Så kom naboen på døra illsint og sa at det jeg driver er dyreplageri og kattene hennes er nå redd for vann/vannsprut og at om de kom våte og skitne hjem igjen ville hun vurdere mattilsyn og politi. Har de rett til det? Anonymkode: 31b5b...a7e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 La naboen anmelde, hun har ingen sak Anonymkode: f4871...d24 25
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 Jeg ville sendt snuten på henne først når hun har begynt å true med politiet.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Jeg ville fortsatt å spyle kattene hver gang de krysset tomtegrensa. Og sagt til naboen at hun bare må anmelde. Anonymkode: d5c00...7b1 18
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Haha bare la hun anmelde. Tviler på hun kommer noen vei. Kattene går trossalt på ditt område så da må hun bare godta at du prøver å forsvare hønene dine. Anonymkode: 65967...c85 14
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 O.G. skrev (1 minutt siden): Jeg ville sendt snuten på henne først når hun har begynt å true med politiet. Kan jeg anmelde eller snakke med politiet først? Ikke dumt, kanskje jeg skal ringe mandag og sjekke selv hva de sier. Anonymkode: 31b5b...a7e
Million Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg anmelde eller snakke med politiet først? Ikke dumt, kanskje jeg skal ringe mandag og sjekke selv hva de sier. Anonymkode: 31b5b...a7e HVA skal du anmelde henne for? Du må jo ha et lovbrudd eller en lovovertredelse å anmelde for først. Å slippe ut kattene sine så de går på eiendommen til andre mennesker, er det ikke noen lov som forbyr. Så eksakt hva skal du anmelde? Det er ingen vits å dra på politistasjonen og kaste bort både din og politiets tid med mindre du har noe å fare med. Papirarbeid som bare blir henlagt og kaster bort folks tid. 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville fortsatt å spyle kattene hver gang de krysset tomtegrensa. Og sagt til naboen at hun bare må anmelde. Anonymkode: d5c00...7b1 Dette Anonymkode: f3937...32b 1
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan jeg anmelde eller snakke med politiet først? Ikke dumt, kanskje jeg skal ringe mandag og sjekke selv hva de sier. Anonymkode: 31b5b...a7e Ikke anmeld henne, men spør om hva du skal gjøre/si når hun kommer med disse anmeldelsestruslene sine.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #10 Skrevet 14. mai 2022 Million skrev (6 minutter siden): HVA skal du anmelde henne for? Du må jo ha et lovbrudd eller en lovovertredelse å anmelde for først. Å slippe ut kattene sine så de går på eiendommen til andre mennesker, er det ikke noen lov som forbyr. Så eksakt hva skal du anmelde? Det er ingen vits å dra på politistasjonen og kaste bort både din og politiets tid med mindre du har noe å fare med. Papirarbeid som bare blir henlagt og kaster bort folks tid. Ikke anmelde, men spørre om naboen kam anmelde meg for å spyle kattene hennes på min eiendom. Anonymkode: 31b5b...a7e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #11 Skrevet 14. mai 2022 Du sier 'vær så god, bare ring. Husk at det er straffbart å komme med falsk anmeldelse og det er du som får trøbbel med politi og mattilsyn for dårlig dyrehold'. Anonymkode: 9803d...641 1
velociraptor Skrevet 14. mai 2022 #12 Skrevet 14. mai 2022 Jeg elsker katter og har katt selv, men jeg synes du er i din fulle rett til å spyle kattene hver gang de kommer inn på din tomt, så kanskje de lærer å holde seg unna. Så lenge du snakker spylerslanke og ikke høytrykksspyler. Hadde overhodet ikke blitt sur om naboen spylte katten min for å få den til å holde seg unna hagen deres. Hadde derimot blitt forbannet om de hadde sparket den, kastet harde ting som kan skade den på den, sprutet ting som etser etc på den. Vann er ufarlig men ubehagelig, og helt innafor. 12
Million Skrevet 14. mai 2022 #13 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke anmelde, men spørre om naboen kam anmelde meg for å spyle kattene hennes på min eiendom. Anonymkode: 31b5b...a7e Du spurte "Kan jeg anmelde" i innlegget jeg svarte på.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #14 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Haha bare la hun anmelde. Tviler på hun kommer noen vei. Kattene går trossalt på ditt område så da må hun bare godta at du prøver å forsvare hønene dine. Anonymkode: 65967...c85 men hva om folk som skyter katter med for eksempel luftgevær også tenker på denne måten? "kattene gikk på noen andre sin tomt, og folk har kanskje forskjellige grunner til å beskytte sin egen tomt og kjæledyr!" ergo føler folk seg kanskje berettiget til å skyte noen andre sine katter. Anonymkode: 3c507...392
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #15 Skrevet 14. mai 2022 Luftgevær og en sprut fra vannslangen kan jo selvsagt sammenlignes... Anonymkode: ac211...c2d 15
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #16 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville fortsatt å spyle kattene hver gang de krysset tomtegrensa. Og sagt til naboen at hun bare må anmelde. Anonymkode: d5c00...7b1 Skulle det mot all formodning bli et spørsmål fra politiet om hvorfor hun (ts) dynker kattene med vann, kan hun jo bare si at "jeg kan ikke noe for at kattene hennes går på min eiendom når jeg vanner plenen, kan jeg vel?" 😄 Anonymkode: 7a470...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #17 Skrevet 14. mai 2022 Jeg er glad i dyr og ville aldri skutt eller kastet ting på den, vannsprederen i hagen er en hageslange med masse hull i som spruter høyt og over hele plenen når jeg slår på den inne hos meg, det er ikke høytrykkspyler eller noe sånt selvsagt, men de blir jo våte og drar sikkert med seg litt rusk hjem i fuktig pels. Anonymkode: 31b5b...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #18 Skrevet 14. mai 2022 Million skrev (4 timer siden): Du spurte "Kan jeg anmelde" i innlegget jeg svarte på. Ja, jeg mente som spørsmål om jeg kunne anmelde naboen for trusler om å anmelde, altså om det går an. Men om hun ikke kommer noe vei med å melde meg så får hun vel bare holde på Anonymkode: 31b5b...a7e
Lorieen Skrevet 14. mai 2022 #19 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville fortsatt å spyle kattene hver gang de krysset tomtegrensa. Og sagt til naboen at hun bare må anmelde. Anonymkode: d5c00...7b1 Dette - men jeg hadde nok brukt hageslange eller høytrykkspyler. Dersom kattene hennes går inn i din hage og angriper dine dyr, har du all rett til å forsvare dem!!
Silva Pluvialis Skrevet 14. mai 2022 #20 Skrevet 14. mai 2022 De store kattene som ligner gauper, jeg tror det er maincoon. Bare en liten digresjon 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå