Gå til innhold

Eneste som ikke får komme på 17 mai feiring.. Si ifra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en jentegjeng i 20 årene. Vi har som oftest fester i helgene og alle inkluderes selvfølgelig hver gang. At vi skulle feire 17 mai sammen har vært planen hele tiden, men nå fikk jeg nylig høre fra hun som skal ha festen i gjengen at alle kunne ikke komme da det ble for mange. Har spurt alle i gjengen privat på melding om de skal på festen og alle svarte at de hadde fått invitasjon. Tenkte da at siden alle har fått invitasjon så er jeg og invitert i.o.m at vi er en gjeng og ingen skal ekskluderes. Skrev til hun som skal ha festen at jeg gledet meg til feiringen og da skriver hun rett ut at det ikke er plass til alle og at jeg ikke kan komme? 🤷🏻‍♀️ Jeg ble litt satt ut og har ikke svart henne enda men lurer på om jeg skal skrive at dette ikke er greit? At alle får komme bortsett fra en person.. man kan lage mer plass også, er ikke snakk om 5 ekstra personer liksom.

Hvordan ville dere reagert på dette? Synes ikke dette er ok. Hadde vært en annen sak om det var snakk om flere som ikke får komme, men kun en person?

Anonymkode: de9c5...7bb

• Liker 7
  • Hjerte 31
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så rart. Har det skjedd noe mellom deg og hun som skal ha festen? 

Ikke greit å ekskludere en person i en vennegjeng på denne måten nei. Det er lavmål. 

Anonymkode: 5b772...d9b

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så rart. Har det skjedd noe mellom deg og hun som skal ha festen? 

Ikke greit å ekskludere en person i en vennegjeng på denne måten nei. Det er lavmål. 

Anonymkode: 5b772...d9b

Nei ikke noe som har skjedd mellom meg eller hun, men har av og til oppfattet henne som litt arrogant noenganger. Men har ikke tenkt særlig over det.

Ts

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er en jentegjeng i 20 årene. Vi har som oftest fester i helgene og alle inkluderes selvfølgelig hver gang. At vi skulle feire 17 mai sammen har vært planen hele tiden, men nå fikk jeg nylig høre fra hun som skal ha festen i gjengen at alle kunne ikke komme da det ble for mange. Har spurt alle i gjengen privat på melding om de skal på festen og alle svarte at de hadde fått invitasjon. Tenkte da at siden alle har fått invitasjon så er jeg og invitert i.o.m at vi er en gjeng og ingen skal ekskluderes. Skrev til hun som skal ha festen at jeg gledet meg til feiringen og da skriver hun rett ut at det ikke er plass til alle og at jeg ikke kan komme? 🤷🏻‍♀️ Jeg ble litt satt ut og har ikke svart henne enda men lurer på om jeg skal skrive at dette ikke er greit? At alle får komme bortsett fra en person.. man kan lage mer plass også, er ikke snakk om 5 ekstra personer liksom.

Hvordan ville dere reagert på dette? Synes ikke dette er ok. Hadde vært en annen sak om det var snakk om flere som ikke får komme, men kun en person?

Veldig rart, er hun sint på deg for noe? Tenker at dette ikke er greit, og man har alltid plass til én til om man virkelig vil ha dem der.

Anonymkode: 88878...829

• Liker 9
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei ikke noe som har skjedd mellom meg eller hun, men har av og til oppfattet henne som litt arrogant noenganger. Men har ikke tenkt særlig over det.

Ts

Er hun bare slik mot deg? Jeg hadde tolket det som om at hun ikke var overbegeistret for deg av en eller annen grunn og at det er derfor hun prøver å skvise deg ut. Men du sier hele tiden at dere er en gjeng og ingen skal ekskluderes, er du sikker på at alle er av samme oppfatning? 

Anonymkode: b0ba7...e4a

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Wow, dette er sosial inkompetanse av arrangør på høyeste nivå. Hvis resten av vennegjengen er nogenlunde oppegående, så graver hun jo sin egen grav her

Anonymkode: 9bf4e...13f

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er hun bare slik mot deg? Jeg hadde tolket det som om at hun ikke var overbegeistret for deg av en eller annen grunn og at det er derfor hun prøver å skvise deg ut. Men du sier hele tiden at dere er en gjeng og ingen skal ekskluderes, er du sikker på at alle er av samme oppfatning? 

Har ikke merket at hun er slik mot andre. Har ikke tenkt over det før nå. Har egentlig bare merket at hun noenganger virker å ignorere når jeg sier noe. Tenkte kanskje at hun bare hadde litt dårlig hørsel, men vet ikke. Tenker jeg svarer henne utover dagen med at jeg synes ikke det er greit at alle er invitert bortsett fra meg og at alle bør inkluderes da vi er en gjeng.

Uansett takk for svar alle sammen!

Ts

• Liker 13
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Kudos til henne for å ha mot til å si fra iallfall, så du slipper lure på om du er avglemt. Men der stopper kudosen. Når dere er en venninnegjeng så burde invitasjonen ha gått til alle eller ingen. Alltids noen som ikke kan uansett og dere har vel vært sammen hos henne før i andre sammenhenger? Uansett burde det være fullt mulig å finne plass til hele vennegjengen så lenge det er en person som utgjør forskjellen. 

Anonymkode: 68b91...78f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kudos til henne for å ha mot til å si fra iallfall, så du slipper lure på om du er avglemt. Men der stopper kudosen. Når dere er en venninnegjeng så burde invitasjonen ha gått til alle eller ingen. Alltids noen som ikke kan uansett og dere har vel vært sammen hos henne før i andre sammenhenger? Uansett burde det være fullt mulig å finne plass til hele vennegjengen så lenge det er en person som utgjør forskjellen. 

Anonymkode: 68b91...78f

Ja er det jeg også tenker. Dette var jo ting vi lærte på ungdomsskolen at alle skal inkluderes eller ingen.

Ts

• Liker 4
Skrevet (endret)

EN person som det ikke er plass til? En av dere har vel en klappstol dere kan ta med. Ved et bord er det alltid plass til EN mer enn man tror. 

Nei, dette er ikke fordi det ikke er plass. 

Foreslår å ta feiringen et annet sted.... (enten med de andre i gjengen eller uten dem)

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er dumt at hun utestenger deg, men inviterer alle de andre i gruppen. Det er ekkelt. På en så viktig og koselig dag som 17. mai, der vi alle feirer Norge, er det nesten ekkelt at noen utestenges. Har du ingen andre hyggeligere mennesker å være med den dagen? Noen andre venner, så slipper du å løpe etter disse menneskene her. Jeg hadde aldri i mitt liv sendt melding om å bli inkludert av noen sånne mennesker. Hadde tatt hintet og aldri pratet med de igjen. Har blitt ekskludert før, og og har aldri spurt noen om å inkludere meg. 

Anonymkode: 99e80...d5c

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Til hun som arrangerer hadde jeg svart: "Er du seriøs nå??? Vi er en gjeng som gjør alt sammen, men denne ene dagen er det plutselig 1 der ikke er plass til hos deg. Det er faktisk ikke greit."

Til alle de andre hadde jeg skrevet: " Dere får kose dere og ha det gøy på 17. mai. Hadde gledet meg masse og skulle så gjerne vært der sammen med dere. Men det er vist bare plass til 9 av 10 hos Lise. så jeg får dessverre ikke komme. Vet ikke om jeg bør le eller grine."

Anonymkode: c371e...1bb

Denne var slu og fin, denne kan Ts bruke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke merket at hun er slik mot andre. Har ikke tenkt over det før nå. Har egentlig bare merket at hun noenganger virker å ignorere når jeg sier noe. Tenkte kanskje at hun bare hadde litt dårlig hørsel, men vet ikke. Tenker jeg svarer henne utover dagen med at jeg synes ikke det er greit at alle er invitert bortsett fra meg og at alle bør inkluderes da vi er en gjeng.

Uansett takk for svar alle sammen!

Ts

Håper det ordner seg for deg :) Men ikke glem hva slag menneske hun er, slike endrer seg ikke.

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke andre er heller ikke invitert får du spørre.

Du får lage din egen 17 mai feiring og invitere til.

Anonymkode: 38043...e98

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er dumt at hun utestenger deg, men inviterer alle de andre i gruppen. Det er ekkelt. På en så viktig og koselig dag som 17. mai, der vi alle feirer Norge, er det nesten ekkelt at noen utestenges. Har du ingen andre hyggeligere mennesker å være med den dagen? Noen andre venner, så slipper du å løpe etter disse menneskene her. Jeg hadde aldri i mitt liv sendt melding om å bli inkludert av noen sånne mennesker. Hadde tatt hintet og aldri pratet med de igjen. Har blitt ekskludert før, og og har aldri spurt noen om å inkludere meg. 

Anonymkode: 99e80...d5c

Jeg tenker det er viktig å sende en melding så hun forstår hva hun driver med og at det ikke er ok. Er jo ikke alle som alltid forstår at de utestenger. Kan også være at hun gjør det med vilje ofc. Kommer uansett til å si ifra for vil gjerne se hva hun svarer tilbake :roll:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

i forsøk på å finne noe "positivt" fra denne hendelsen: 

nå veit i alle fall tråd-starter hvor man har disse "venninnene" sine, og at de egentlige ikke er ordentlige venner. Ergo slipper du å kaste bort noe mer tid på denne gjengen. Finn deg heller noen helt andre venner, forhåpentligvis av den mye bedre sorten.    

Anonymkode: 171a1...b42

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånt som det her blir bestandig gjort med vilje, og TS må regne med at de andre allerede er inneforstått med at en av gjengen uinvitert og ser gjennom fingrene med det så lenge det ikke er seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du tar det opp med henne, og jeg håper du lar de andre få vite hva som skjer. Det er utrolig dårlig gjort å utestenge en person fra en fast gjeng, sånt gjør man bare ikke. 

Hun som utestenger viser jo tydelig hvem hun er, og er de andre littegranne oppegående, så vil de ikke støtte oppunder noe slikt. Spesielt på en festdag er det råttent gjort å nekte en å være med, da ender denne ene potensielt opp alene. Ingen ekte venner lar det skje. 

Anonymkode: 70984...c65

• Liker 12
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...