AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Er det noen mødre her som - ikke alltid har et sunt og variert kosthold og hele fargepaletten i hvert eneste måltid? - som gir barna brødskive av kjøpt brød med leverpostei/banan/gulost til lunsj og kaller den fullverdig? - noen ganger ser etter enklere utveier (tv, la barna leke alene litt etc) fordi man selv er sliten og trenger ti minutter til å drikke varm kaffe? - tar noen ganger måltidene i stua uten tente lys? Jeg trenger å høre det... Anonymkode: f3986...be1 22 5 5
Vaffelhunden Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Grandis er godkjent middag! Det holder med ett pålegg til hver brødskive. Fritid er til for å slappe av, selvrealisering får bli bonus. 20 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Vaffelhunden skrev (32 minutter siden): Grandis er godkjent middag! Det holder med ett pålegg til hver brødskive. Fritid er til for å slappe av, selvrealisering får bli bonus. ❤️❤️❤️ Anonymkode: f3986...be1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Hæ? Her sto det mye som Om det ikke er lov. Er det ikke innafor å spise kjøpt grøvbrød? Skjønner godt at du er stressa o. Du opplever dette som hverdagsfeil. Anonymkode: f5ffc...6a2 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hæ? Her sto det mye som Om det ikke er lov. Er det ikke innafor å spise kjøpt grøvbrød? Skjønner godt at du er stressa o. Du opplever dette som hverdagsfeil. Anonymkode: f5ffc...6a2 Vet du, jeg har sittet for lenge på instagram og bladd i kommentarfeltene på bare bra barnemat og diverse følgere som styrer i hjemmet. Jeg kjøper brød 90% av gangene. Helt vanlig hverdagsgrovt til 17 kr på kiwi. Men så er det så mange som sier at middagen er så viktig og det er den koseligste tiden på døgnet når hele familien samles og sitter og kooser seg gløgg rundt middagsbordet med plukk og mix, barn som får gode barndomsminner og spennende samtaleemner. Her jobber mannen kveld, jeg har satt sammen en middag som er barnevennlig, men ikke veldig spennende.. Det er ofte brokkoli, for det spiser ungene. Jeg er alene med barna så å diske opp og stelle istand til noe skikkelig hyggelig for så å sitte ned og slappe av med middag er ikke mulig bestandig. Det blir litt sånn "yes nå dekte jeg på med en tung ettåring på armen, nå må jeg sette meg litt" 😂 Det er heller ikke veldig pratsom rundt bordet. Verken jeg eller femåringen skravler mye rundt bordet. Ellers, men ikke når vi spiser. Jeg har prøvd, men hun trives med å spise i ro. Veit ikke, jeg føler bare at alle får til alt. Alt av mat, med sunn, næringsrik, økologisk og kortreist og spennende supermat som visstnok er såå enkelt. Og det er det sikkert. Anonymkode: f3986...be1 4 3
Knots Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Er der der betegnelsen på å være chill mamma så er værtfall jeg det. Er jo sånn vi har det i hverdagen. Og ikke bare får barna kjøpabrød, de får tilogmed polarbrød og frokostblanding HVER eneste dag.. 14 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 Jeg tror de aller aller fleste er sånn, men at de som er litt mer.. fanatiske (ok ikke egentlig innafor å si men..) er de som gjerne roper høyest om det. Både når det gjelder mat og «kreativ sanselek» etc. Har sett litt på et par sånne barnemat-instaer selv. Folk blir jo heeelt ekstreme. Bedre å bare holde seg unna tenker jeg😅 Anonymkode: 7614e...ff7 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 Avfølg de der barnemat-sidene. Livet er for kort til å la scrolletid få deg til å føle deg crap. Scrolletid er for humor, memes og kvinneguiden. Og nei, middagen er ikke såå himla viktig. Barnet har en seng, klær og bleier? Bra jobba👍🏻 Hilsen mor til 3-åring. Anonymkode: 7dc6b...2a4 18 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #10 Skrevet 14. mai 2022 Hold deg vekk fra Instagram mødre. De poster bare det beste, de poster ikke at de gråter på gjestebadet mens de gjemmer seg for barna. De poster ikke haugen med vaskede klær de ikke har hengt opp. De poster kun det som ser best ut og putter de i best lys. Det er greit å ikke bruke all sin energi på å være "perfekt". Anonymkode: 4e82d...a52 9 2 2
Gjest Albbas Skrevet 14. mai 2022 #11 Skrevet 14. mai 2022 Jeg er nok mye mer chill enn det du beskriver i HI. 😂🙈
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #12 Skrevet 14. mai 2022 Jeg er også mye mer chill enn det der 😂 Hvorfor skulle det være negativt på noe som helst måte at barnet får leke i fred? 🤔 Anonymkode: 6420c...108 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #14 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hold deg vekk fra Instagram mødre. De poster bare det beste, de poster ikke at de gråter på gjestebadet mens de gjemmer seg for barna. De poster ikke haugen med vaskede klær de ikke har hengt opp. De poster kun det som ser best ut og putter de i best lys. Det er greit å ikke bruke all sin energi på å være "perfekt". Anonymkode: 4e82d...a52 Gjør de? Er det ikke så populært å vise både opp- og nedturer nå da? 😆 Anonymkode: 2c506...af5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #15 Skrevet 14. mai 2022 Polarbrød nesten hver dag. Knekkebrød når det ikke spises polarbrød. Jeg baker ALDRI brød. Pålegg varierer mellom prim, brunost, makrell i tomat, paprikaost, leverpostei og kaviar. Pølser spises ofte. Pasta likeså. Frossenpizza i ny og ne. Is til dessert er sikkert iallefall 4 dager i uka 😂 Jeg kjenner at det knyter seg litt i magen over denne lista jeg har ramset opp for jeg VET hva mammapolitiet mener. Men jeg vet også at barnet mitt er glad i fisk, drikker aldri juice, saft eller brus (melk eller vann) og er veldig glad i frukt. Spiser 2-3 sorter frukt hver dag. Så jeg sier til meg selv, hver dag, at alt i alt så har vi funnet en fin balanse 😊 Anonymkode: c4f41...e53 8 1
Anciol Skrevet 14. mai 2022 #16 Skrevet 14. mai 2022 Ja jøss, iblant orker jeg ikke å lage mat ( pga intens kvalme som følge av Mysimba ) da er det supert med Billy pizzabiter, eller en god gammeldags Grandiosa til tenåringene mine. Mens jeg gnafser litt på et eple og drikker vann. Men når jeg ikke er dårlig o blir det litt av hvert god sunn mat. Og lunchen er gjerne kneippbrød og frukt fra rema 1000 slik tenåringene liker det. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #17 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Polarbrød nesten hver dag. Knekkebrød når det ikke spises polarbrød. Jeg baker ALDRI brød. Pålegg varierer mellom prim, brunost, makrell i tomat, paprikaost, leverpostei og kaviar. Pølser spises ofte. Pasta likeså. Frossenpizza i ny og ne. Is til dessert er sikkert iallefall 4 dager i uka 😂 Jeg kjenner at det knyter seg litt i magen over denne lista jeg har ramset opp for jeg VET hva mammapolitiet mener. Men jeg vet også at barnet mitt er glad i fisk, drikker aldri juice, saft eller brus (melk eller vann) og er veldig glad i frukt. Spiser 2-3 sorter frukt hver dag. Så jeg sier til meg selv, hver dag, at alt i alt så har vi funnet en fin balanse 😊 Anonymkode: c4f41...e53 Og ja, glemte å legge til; Vi ser tv! Kan også finne på å sette på tv når vi er ekstra slitne og trenger litt ro rundt oss. Og igår spise barnet kveldsmat foran tv'n. Vi er pakka forkjølet her i huset og valgte å gjøre det enkelt for oss selv. Anonymkode: c4f41...e53 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #18 Skrevet 14. mai 2022 Off dette var ekstremt deilig å lese, takk ❤️ Anonymkode: f3986...be1 2 1
myMa Skrevet 14. mai 2022 #19 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det noen mødre her som - ikke alltid har et sunt og variert kosthold og hele fargepaletten i hvert eneste måltid? - som gir barna brødskive av kjøpt brød med leverpostei/banan/gulost til lunsj og kaller den fullverdig? - noen ganger ser etter enklere utveier (tv, la barna leke alene litt etc) fordi man selv er sliten og trenger ti minutter til å drikke varm kaffe? - tar noen ganger måltidene i stua uten tente lys? Jeg trenger å høre det... Anonymkode: f3986...be1 Ja til alt det der. Vi har dog funnet it at vi er i overkant kjedelige i matveien her. Blir ofte litt vel enkelt, særlig fordi jeg er gravid og er alene med 2 åringen annenhver uke. Så vi har bestemt oss for å teste matkasse de ukene pappan er hjemme for å få litt mer variasjon og mer grønt. Kjøpebrød har jeg ingen problem med. Leverpostei/gulost er jo næringsrikt pålegg. Senk skuldrene og bruk scrolletiden din på noe annet. Insta-mammaer som har all verdens med tid er ikke særlig representative for det virkelige liv. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #20 Skrevet 14. mai 2022 Finner du disse "perfekte" mammaene noe sted utenom sosiale medier egentlig? Jeg kjenner ihvertfall ingen! Anonymkode: 6420c...108 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå