AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Kan den settes på ulike klokkeslett så lenge ukedagen er fast? Anonymkode: baf8e...a84
Mozart73 Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Satte første injeksjon i går.....så da får vi se hvordan det går
ops2 Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Ja, det er bare dagen som er viktig. Du kan til og med ta dosen etterpå, men ikke mer enn 5 dager etter den riktige dagen. Quote Ozempic® skal administreres én gang per uke når som helst i løpet av dagen, til måltid eller utenom måltid. Glemt dose1 Dersom en dose glemmes, skal den administreres så snart som mulig og innen 5 dager etter at dosen ble glemt. Hvis det er gått mer enn 5 dager, skal den glemte dosen utelates, og neste dose skal administreres på den opprinnelige planlagte dagen. https://www.novonordisk.no/content/dam/Norway/AFFILIATE/www-novonordisk-no/Home/Helsepersonell/Documents/Ozempic kom i gang brosjyre.pdf
Mozart73 Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Mozart73 skrev (6 timer siden): Satte første injeksjon i går.....så da får vi se hvordan det går Kjenner at noe skjer med kroppen. Er ikke direkte kvalm, men lett uggen. Har spist frokost, lunch, bittelitt middag og en kveldsskive i dag. Hatt litt magesmerter av og på. Føler meg ikke så sulten som jeg pleier, og har ikke lyst på godis eller brus. Rart at det kan påvirke så fort...m
Bøtteballetten Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 23.47): Kan den settes på ulike klokkeslett så lenge ukedagen er fast? Anonymkode: baf8e...a84 Ja det kan man. Personlig synes jeg det er en fordel å ha et bestemt tidspunkt på dagen og holde seg til det. Ellers kan man lett glemme å sette injeksjonen, til tross for muligheten til å notere dato på esken .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå