Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har blitt anbefalt av gynekolog å bruke eggløsningstester som et hjelpemiddel, da jeg har PCOS og kan slite med å bli gravid. Har vært gjennom 2 spontanaborter for noen år siden. Vi er inne i 4.prøveperiode nå.

Jeg blir ikke helt klok på disse eggløsningstestene. Jeg tok noen eggløsningstester gjennom dagen i går og i dag. Testene har gått fra negative, til nesten positiv, også til negativ igjen i kveld. Jeg har symptomer på eggløsning med smerter på venstre side, og eggløsningsslim i flere dager. Disse smertene har forverret seg i dag. Jeg har regelmessige sykluser på 30-31 dager etter oppstart på Metformin. 

Har jeg hatt eggløsning? Jeg og samboer hadde samleie i går kveld (altså natt til 13/5). Han reiste i dag, så det var siste mulighet. Har vi en sjanse for at det går denne syklusen?

99C0301B-FFF7-48BE-923E-58ABA473BC12.jpeg

228A8027-3449-4FA3-98DA-B571581DCF7C.jpeg

9F467FDA-48AA-41F9-A9A3-F721DD7EAC50.jpeg

12C708BD-5FA4-4BF7-B138-8E2A92AE0E74.jpeg

6B46C4A3-91D1-4B89-9519-61D9D1CF9E52.jpeg

DA0E3424-D219-4533-B95F-8D6E36E8A446.jpeg

87F44088-C72B-43A0-96BE-B1D729783F0F.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de er positive så jeg mener du har hatt el 13mai. Helt perfekt timet med sex og gode sjanser. Lykke til :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Haapefull
Slettet
Skrevet
Laura80 skrev (12 minutter siden):

Ja de er positive så jeg mener du har hatt el 13mai. Helt perfekt timet med sex og gode sjanser. Lykke til :)

Takk for svar! Håper virkelig det går denne gangen 🤞🏼🥹 Så samleie rundt positiv eggløsningstest er det beste? Ser mange nettsider sier forskjellig. Noen sier 24-36 timer etter positiv test, andre sier samme kveld som positiv test🤔

Jeg tok en eggløsningstest nå til morgenen, og den var veeeeldig negativ. Smertene har også avtatt. Det er kun en følelse av ømhet over eggstokken. Håper dette styrker mistanken om eggløsningen var i går 🤷🏼‍♀️ 

Skrevet

El 13 eller 14 mai. Fint timet. De er ikke helt positive men tydelig at du peaket da. Da vi var prøvere opplevde jeg å aldri få positiv el test på visse merker. Byttet til et annet merke (makesure) og da fikk jeg knallpositiv test i over et døgn. Ble også gravid på den eggløsningen 🥰

Skrevet
Haapefull skrev (17 minutter siden):

Takk for svar! Håper virkelig det går denne gangen 🤞🏼🥹 Så samleie rundt positiv eggløsningstest er det beste? Ser mange nettsider sier forskjellig. Noen sier 24-36 timer etter positiv test, andre sier samme kveld som positiv test🤔

Jeg tok en eggløsningstest nå til morgenen, og den var veeeeldig negativ. Smertene har også avtatt. Det er kun en følelse av ømhet over eggstokken. Håper dette styrker mistanken om eggløsningen var i går 🤷🏼‍♀️ 

Like i forkant er det beste for da rekker spermen svømme opp for å vente til egget slippes, men ikke For lenge i forkant siden mesteparten av spermen dør innen 2 døgn. (Derfor de anbefaler sex hver andre dag.) Dere har timet helt perfekt :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...