Gå til innhold

Har du noengang dumpet en mann fordi du ikke kunne respektere det han jobbet med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At du ikke likte det?

Anonymkode: 29272...163

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Kunne ikke falt meg inn.

Hvordan jobb en kjæreste/date har er helt irrelevant.

Anonymkode: af287...a4c

• Liker 2
Skrevet

nei. men kunne nok droppa han om han sluttet og jobbe uten å være sjuk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har dumpet en fyr jeg var sammen med fordi han kun jobbet som snekker. Visste at mine foreldre med høye stillinger aldri ville godtatt at jeg slo meg til ro med en snekker. 😏

Anonymkode: 7b1d6...cae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Har dumpet en fyr jeg var sammen med fordi han kun jobbet som snekker. Visste at mine foreldre med høye stillinger aldri ville godtatt at jeg slo meg til ro med en snekker. 😏

Den gangen du var ung og sa du måtte ha noen som var «visere» enn deg?

Anonymkode: b9f78...13a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, han var eiendomsmegler. Utrolig overfladisk, unyttig og sleipt yrke. Kollegaene hans var som snytt ut av NRK underholdning satiren om eiendomsmeglere. Nå har jeg funnet meg en driftig rørlegger ❤

Anonymkode: 6043b...085

• Liker 14
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Man er vel klar over hva den man treffer jobber med, så det er ikke nødvendig å dumpe noen når man bare lar være å date enkelte fra begynnelsen av. 

Litt O.T: Husker jeg chattet engang på Tinder med en som var yrkesfaglig utdannet. Han spurte hva jeg dreiv på med og jeg skreiv at jeg blant annet tok en mastergrad, og så svarte han at han også hadde master. Når jeg spurte innenfor hvilket felt, kom det frem at det var mester han var, og ikke at han hadde tatt en mastergrad, men han kalte mester for master for å virke litt mer viktig eller noe 🤣 Det ble litt dumt i mine øyne. Hadde han eid det at han var yrkesfaglig utdannet så hadde det jo selvsagt ikke gjort meg noe. Det er høyt respektable utdannelser det også. 

Anonymkode: 7ea33...edf

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

En venninne som er jurist er gift med en assistent i bolig. De har INGENTING til felles, han har ikke førerkort engang. Jeg skjønner det ikke.... De er forskjellige som natt og dag

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så dine foreldre klarte ikke oppdra ett menneske som tar egne valg?

Anonymkode: 5e471...52d

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han var eiendomsmegler. Utrolig overfladisk, unyttig og sleipt yrke. Kollegaene hans var som snytt ut av NRK underholdning satiren om eiendomsmeglere. Nå har jeg funnet meg en driftig rørlegger ❤

Nyttig yrke, synes jeg. Det ville blitt et utrolig kaotisk eiendomsmarked om amatører skulle gjort alt selv. Folk ville blitt lurt over en lav sko. Meglere i dag har minimum bachelor, mange er også jurister.

Anonymkode: 8ec4c...b78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å så heldig snekker da, som slapp deg da. Intet mindre sexy enn ei snekker rumpe. Og handy fyr. Åssen kan du skylde på dine foreldres aksept, når snekker rumper er uimotståelig sexy. Går ikke an å holde fingrene frivillig av fatet.... Dersom du er invitert 

Anonymkode: 1e7a8...803

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ble sammen med min eks var han vekter. Når vi begynte å date skulle han utdanne seg til politi. Vi var sammen i mange år og han ble aldri politi, men fortsatte som vekter. 
For meg var det litt problematisk fordi jeg merket at dette med manglende utdanning hadde mye med personlighet å gjøre. Han hadde lave ambisjoner generelt i livet og det ble lite attraktivt for meg. 
I tilegg ble det vanskelig for samlivet fordi han hadde dårlig lønn og vi ble ikke kompetanse fordi jeg har har mer ambisjoner, høyere utdanninge, bedre lønn osv. 

Anonymkode: 8811a...305

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det litt problematisk fordi jeg merket at dette med manglende utdanning hadde mye med personlighet å gjøre. Han hadde lave ambisjoner generelt i livet og det ble lite attraktivt for meg. 
I tilegg ble det vanskelig for samlivet fordi han hadde dårlig lønn og vi ble ikke kompetanse fordi jeg har har mer ambisjoner, høyere utdanninge, bedre lønn osv.

Her er du vel inne på det som veldig mange peker på. Andelen kvinner med høyere utdanning er stadig større, og siden de på gruppenivå helst ikke dater nedover,  så blir det ikke mange menn å velge i. Dette kan ikke snus, medmindre vi blir et diktatur på linje med Kina. Selv der lykkes de ikke alltid med sine sosiale eksperimenter. 

Anonymkode: 7528f...3fd

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har opplevd menn som har sagt opp jobben for å kunne være med meg 24/7. Æsj. 

Anonymkode: a8f5c...b7e

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

En venninne som er jurist er gift med en assistent i bolig. De har INGENTING til felles, han har ikke førerkort engang. Jeg skjønner det ikke.... De er forskjellige som natt og dag

Kanskje de har masse til felles, og det bare er du som sliter med å komme på annet enn jobb og bilkjøring?

Anonymkode: 9a0d3...5c6

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dumpet en som jobbet med nke finansgreier. Husker ikke helt hva eller hvilket firma. Men han var dessverre litt klysete, veldig opptatt av at han hadde penger. Og møtte opp i pensko  da vi skulle på turdate, så vi var åpenbart ingen god match.

Anonymkode: 90c15...3f1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Man er vel klar over hva den man treffer jobber med, så det er ikke nødvendig å dumpe noen når man bare lar være å date enkelte fra begynnelsen av. 

Litt O.T: Husker jeg chattet engang på Tinder med en som var yrkesfaglig utdannet. Han spurte hva jeg dreiv på med og jeg skreiv at jeg blant annet tok en mastergrad, og så svarte han at han også hadde master. Når jeg spurte innenfor hvilket felt, kom det frem at det var mester han var, og ikke at han hadde tatt en mastergrad, men han kalte mester for master for å virke litt mer viktig eller noe 🤣 Det ble litt dumt i mine øyne. Hadde han eid det at han var yrkesfaglig utdannet så hadde det jo selvsagt ikke gjort meg noe. Det er høyt respektable utdannelser det også. 

Anonymkode: 7ea33...edf

Kan tenke meg til at han faktisk trodde det var noe av det samme, ikke at han prøvde å være noe annet enn han var. Mesterbrev er jo noe av det høyeste man kan få hvis man utdanner seg yrkesfaglig. Og en som er f.eks. byggmester kjenner sikkert ikke så godt til akademiske grader, så for ham kunne det vel virke som noe tilsvarende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Må du ha godkjennelse fra dine foreldre når det gjelder valg av partner? 🤔

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nope, har datet både folk med fagbrev, master og voksne lærlinger. Så lenge man er interessert i å ha en jobb man trives i så er det viktigst. Når det er sagt har jeg ofte mer til felles med de med høyere utdanning.

Anonymkode: 46871...46d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Snobbete foreldre. Godt han slapp å møte dem, da. 

Anonymkode: 8ad59...964

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...