AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Ser mange anbefaler babynest, men tar babyen skade av å ligge på et teppe på gulvet eller feks på sengen i stedet? Det virker bare som enda en ting som koster penger og tar opp plass ... Venter barn nr 1, så godt mulig jeg ikke har innsett nytteverdien bare. Anonymkode: a3d22...b11
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser mange anbefaler babynest, men tar babyen skade av å ligge på et teppe på gulvet eller feks på sengen i stedet? Det virker bare som enda en ting som koster penger og tar opp plass ... Venter barn nr 1, så godt mulig jeg ikke har innsett nytteverdien bare. Anonymkode: a3d22...b11 Når babyen sover eller er nyfødt er du ikke så sugen på å legge den på gulvet. Vi la baby nummer to i vognbaggen i sofa etc når den sov inne på dagtid. Funket like greit det, men babynest er veldig praktisk: Når babyen sovner på puppen i sofaen er det enklere å legge den i babynestet enn å bære den inn i sengen på soverommet. Dessuten vet du at den ikke plutselig ruller ned fra seng/sofa og de sover gjerne godt oppi den, fordi de ligger lunt. Anonymkode: 9935f...cf7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser mange anbefaler babynest, men tar babyen skade av å ligge på et teppe på gulvet eller feks på sengen i stedet? Det virker bare som enda en ting som koster penger og tar opp plass ... Venter barn nr 1, så godt mulig jeg ikke har innsett nytteverdien bare. Anonymkode: a3d22...b11 Jeg hadde prioritert babynest fremfor f.eks. bed side crib, som jeg ikke ser nytteverdien av selv. Vi har hatt begge babyene i sprinkelsengen fra start, feks. Anonymkode: 9935f...cf7 4
myMa Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Kjekt å ha babynest ved siden av seg i sofaen f eks. Tar ikke så mye plass og er lunt og godt for baby. Brukte vårt masse. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Jeg hadde babynest til baby nr 1. Det ble aldri brukt, endte opp med å bare ta opp masse unødvendig plass på sofaen. Med baby nr 2 kjøpte vi en liten vogge med hjul som vi bare kunne trille på rommet når vi skulle sove, så mye lettere og greiere for vår del. Anonymkode: 7c9c4...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Det er forøvrig trekk på gulvet. Anonymkode: 9935f...cf7 1
Regnbuefisk Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Legger ofte babyen på et teppe eller matte på gulvet når han er våken. Men der kan han jo ikke sove. Babynest er greit nok det, men kan like godt bruke vognbag til dagsoving. Eller bæresele, som er det eneste vår lille tass tolererer for tiden 🙄 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 Jeg har nest med håndtak, veldig greit å kunne ta med babyen f.eks. på badet om jeg skal dusje selv om hun har sovnet på sofaen. Anonymkode: 4ee05...2cf 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Det er praktisk så du kan legge baby i sofa og lignende uten at den ruller rundt. Men det går også helt fint å rulle sammen et pledd og lage samme «kanten» rundt. Hvis du syntes det er litt gøy med håndarbeid så kan du jo eventuelt lage babynest selv. Det var mitt første syprosjekt og var overraskende enkelt😊 brukte ikke mange kronene på det. Anonymkode: 58379...00b 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Det er praktisk så du kan legge baby i sofa og lignende uten at den ruller rundt. Men det går også helt fint å rulle sammen et pledd og lage samme «kanten» rundt. Hvis du syntes det er litt gøy med håndarbeid så kan du jo eventuelt lage babynest selv. Det var mitt første syprosjekt og var overraskende enkelt😊 brukte ikke mange kronene på det. Anonymkode: 58379...00b Ruller ut** Anonymkode: 58379...00b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 Jeg syns det var praktisk å ha et sted å legge babyen i stua når hun sov på dagtid. Var også veldig enkelt å legge henne over i nestet i sofaen etter amming (hun sovna vanligvis ved puppen). Men en vugge, seng, vognbag eller lignede kunne sikkert gjort samme nytten. Vi lånte nestet av ei venninne, så ingen utgifter der uansett. Vil si babynest absolutt kan vente fram til du eventuelt ser behovet. Og det fins mange å få kjøpt brukt, så trenger ikke koste stort heller. Anonymkode: 1a061...0a6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 Jeg venter min første, og tenker gjøre slik jeg har sett mine nærmeste gjøre med sine små: støtte opp med puter eller tepper i sofa eller dyp godstol. Under oppsyn selvsagt og kunne fram til en viss alder. Har fungert helt fint har jeg sett😊 Om jeg bruker babynest, er det i såfall kun fordi jeg trenger å fylle ventetiden med et prosjekt, og lager en selv 😆 Anonymkode: 76964...000 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 For mange babyer minner det litt om livet i magen, og sovner lettere der og sover bedre. Det går an å se etter nest brukt også. Anonymkode: 6df9a...b62
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 Jeg ser ikke poenget, folk vagler dem opp på sofaer og andre høye steder, husker de å slutte å bruke dem i tide før babyen kan rulle og falle ned? Det er i såfall veldig kort brukstid. Og en stor, tykk stoffkant gir ikke de beste pusteforholdene. Vi hadde bare en vugge stående inne, og la baby oppi der når han sovnet på dagtid. Hvis man vil flytte den mellom rom kjøper man vugge med hjul. Og det er lenger brukstid, de kan brukes til baby begynner å sette seg/reise seg opp. Rulle gjør de mye tidligere. Anonymkode: 7e42e...38b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 Kjøp en med løftehåndtak/stropper, da kan du enklere bære rundt. spesielt digg å få baby til å sove - man har den liksom inntil seg men kan enkelt legge ned uten å vekke Anonymkode: c18db...256 1
kløverpiken Skrevet 14. mai 2022 #16 Skrevet 14. mai 2022 Jeg kjøpte babynest, men lurte på om det egentlig var nødvendig. Nå har sønnen min blitt to måneder, og han har likt best å ligge i babynestet sitt, fremfor andre steder. Han vil ofte heller ligge der enn å ligge i armene til mamma eller pappa. Tror det er komfortabelt for han, og at det føles trygt. Glad for at jeg kjøpte det ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #17 Skrevet 14. mai 2022 Vi har ikke brukt det, har bare lagt baby rett i sofaen på et babyteppe.. har gjerne lagt en pute mellom henne og kanten men kan ikke se at hun har vært i nærheten av å kunne rulle ut ennå da, hun er litt over 2 mnd. Men er jo en ekstra trygghet og så er det kanskje forskjell på folks sofaer, våre sitteputer heller littegrann inn mot ryggputene heller enn utover så hun må aktivt bidra om hun skulle rullet ut.. Vi bor i leilighet som er ganske varm og lite trekk. Legger baby på gulvet kun når hun er våken På soverommet legger jeg henne fra meg på sengen bare litt langt inn i midten (har et håndkle liggende der tilfelle gulp) og på badet har jeg stellematte på gulvet jeg legger henne på. Om natten sover hun i sengen sin og når hun har sovet i vår senge har hun ligget rett på vår madrass med egen dyne og bare gitt henne nok plass, så ikke noe behov for nest der, ville bare følt det utrygt tror jeg. Usikker på når de begynner å rulle og jeg må passe mer på hvor jeg legger henne i sofa osv men vet heller ikke helt om kanten på et babynest stopper rulling når de blir så store? Anonymkode: 1153f...8d1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #18 Skrevet 14. mai 2022 Har brukt babynest med bunn og håndtak som også passer i vognbagen. Superpraktisk når man skal ut en tur og vil ha med seg sovende baby (hatt sommerbaby som ikke har trengt annet enn pledd/dyne over). Bare løfter nestet inn/ut av vognen uten å vekke 😊 pgså praktisk på trening, besøk og kafé. Kan enkelt ta med babyen inn uten å måtte ha med hele vognbagen Anonymkode: 1b1bd...d5c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #19 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ser mange anbefaler babynest, men tar babyen skade av å ligge på et teppe på gulvet eller feks på sengen i stedet? Det virker bare som enda en ting som koster penger og tar opp plass ... Venter barn nr 1, så godt mulig jeg ikke har innsett nytteverdien bare. Anonymkode: a3d22...b11 Det føles ikke greit å legge en helt nyfødt baby nede på gulvet blant støv og evt trekk. Man legger babyen på en trygg, varm og komfortabel plass. I stua hadde vi vugge, babynest på sofaen vippestol og lekegrind. Babynest er også kjekt å ta med inn på do eller på badet hvis du er alene. Anonymkode: 6a5f5...a1e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #20 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det føles ikke greit å legge en helt nyfødt baby nede på gulvet blant støv og evt trekk. Man legger babyen på en trygg, varm og komfortabel plass. I stua hadde vi vugge, babynest på sofaen vippestol og lekegrind. Babynest er også kjekt å ta med inn på do eller på badet hvis du er alene. Anonymkode: 6a5f5...a1e «Man legger babyen» 🙄 Andre ville sagt til deg «man legger ikke babynestet på do» Anonymkode: 9935f...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå