AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Jeg er relativt ny på arbeidsplassen. Har en perifer kollega som oppfører seg litt merkelig. Vi har ikke blitt så godt kjent fordi vi ikke tilhører samme team. Han virker veldig hyggelig og morsom, men synes han har en noe odd oppførsel ovenfor meg. Noen eksempler på hva jeg har lagt merke til: Jeg kan være i en samtale med noen, hvor han tydeligvis står på avstand og lytter for så å kommentere det jeg sier / «gjøre narr» av det jeg sier. Er vi i en felles samtale med andre kan han svare på mine vegne. Komme inn på kontoret mitt for å spørre om ting jeg vet han vet svaret på selv. Jeg hadde ikke sett han på noen uker, og kommenterte dette til han i en samtale. Han svarer med å påpeke at vi så hverandre i gangen for to dager siden, og sier «men to dager er kanskje lenge for deg uten at vi sees?!» Hvis jeg møter på han i gangen kan han plutselig virke veldig kort - så vidt si hei. Sjeldent han smiler hvis jeg støter på han på denne måten. Vi har en del øyekontakt når vi er i samme rom. Han er voksen (40-årene), gift og har barn. Er dette en form for flørt eller er det bare en merkelig form for oppførsel? Anonymkode: b018b...e6d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Jeg synes han høres ut som en arrogant dust 😄 Anonymkode: a1636...b44 1 1
AllahBallah Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Spennende Eller? Hva føler du da? Noen gnist? Kjemi? Virker i hvertfall som at han trives med, og i ditt nærvær Syntes du dette er greit? Eller er det ubehagelig?
Gjest Hippokrates Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Jeg kaller det merkelig oppførsel. Såpass merkelig at jeg ville ignorert ham mer om jeg var deg. Iallefall unngå å se på ham. Uansett om det er flørt, er flørt du vil nå når du er ny i jobben og han er godt gift? Styr unna uansett.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Hvis det er en form for flørt fra hans side, så bruker han jo taktikker som dessverre ofte fungerer, men som vitner om ekstremt lite tiltrekkende grunnholdninger i ham. Absolutt ikke en jeg ville vurdert å gi noen oppmerksomhet overhodet! Hvis du ignorerer han vil han mest sannsynlig bli enda frekkere og mer arrogant, eller så skrur han på sjarmen for å få deg til å føle "men oi, nå liker han meg jo!". Unngå for all del å falle for den regla der... Anonymkode: 21059...e4c
Eryn Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Nei det der ville jeg ikke definert som flørting, mer som frekk og overkjørende atferd som til slutt kan bli svært irriterende.... Han prøver nok å vise seg fram, og gjør og sier som det passer han, uten respekt for deg. En STOR DUST! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Han høres først og fremst veldig rar ut…. Jeg ville bare latet som jeg ikke irriterte meg/bemerket meg noe. Og aaaaldri svar «ja» på dumme spørsmål som «det var vel lenge uten meg». Han her skjønner nok ikke helt sosiale koder, og det blir fort kleint om han får innpass nok hos deg sosialt til å tråkke skikkelig i salaten. Jeg ville høflig unngått ham. Anonymkode: 196a3...f06 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 Det kan være begge deler, ikke godt å si. Noen har veldig dårlige sosiale antenner og gjør mye rart, som f.eks å snakke før de tenker eller være veldig opptatt av at all informasjon skal være korrekt, så de henger seg opp i ubetydelige ting (som at dere hadde sett hverandre i gangen for to dager siden) eller svarer på vegne av andre fordi de tror de har et bedre svar. Noen prøver også å være tøffe overfor nye fordi de egentlig er litt sosialt tilbakestående. Anonymkode: b6318...bb2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Takk for perspektiver personlig har jeg ikke latt meg smigre av dette, ei heller følt meg støtt. Har bare blitt litt undrende og ikke skjønt helt hva greia hans er. Vi er flere nye på arbeidsplassen, og han oppfører seg ikke slik ovenfor de andre. De gangene han svarer for meg er det ikke faglig relaterte ting, det er spørsmål fra andre kollegaer som for.eks hvor jeg bor, hva jeg heter til etternavn o.l. Jeg er ikke en person som ikke klarer å gjøre rede for meg og har heller ikke latens i talen, så gudene vet hvorfor han føler han må svare for meg. Kanskje han bare synes jeg er super rar og derfor oppfører seg slik. Ts Anonymkode: b018b...e6d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Har han få/ingen nære relasjoner til andre kollegaer? Det kan minne litt om et par personer jeg har møtt oppgjennom som ikke har (noe særlig) venner, og som legger veldig mye i at man er normalt høflig mot dem. Dermed kan han bli fornærmet over at du ikke husket å ha sett han i gangen og svarer på spørsmål for deg for å vise andre at han kjenner deg. Anonymkode: b6318...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har han få/ingen nære relasjoner til andre kollegaer? Det kan minne litt om et par personer jeg har møtt oppgjennom som ikke har (noe særlig) venner, og som legger veldig mye i at man er normalt høflig mot dem. Dermed kan han bli fornærmet over at du ikke husket å ha sett han i gangen og svarer på spørsmål for deg for å vise andre at han kjenner deg. Anonymkode: b6318...bb2 Nei, han er godt likt. Han skal slutte på kontoret i til høsten og flere har uttrykt at det vil bli et stort savn. Har ellers inntrykk av at han har et rikt sosial liv på fritiden. Ts Anonymkode: b018b...e6d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #12 Skrevet 14. mai 2022 Jeg synes det virker mer som at han ikke liker deg, og at han nærmest mobber deg på en finurlig måte. Har i hvert fall ingen tro på at det er noen flørt. Virker som at han er ute etter å gjøre deg usikker og utrygg, noe han tydeligvis lykkes med. Ville vært glad for at den personen slutter til høsten... Anonymkode: 33943...b71 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #13 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det virker mer som at han ikke liker deg, og at han nærmest mobber deg på en finurlig måte. Har i hvert fall ingen tro på at det er noen flørt. Virker som at han er ute etter å gjøre deg usikker og utrygg, noe han tydeligvis lykkes med. Ville vært glad for at den personen slutter til høsten... Anonymkode: 33943...b71 Tusen takk for omtanken din, men jeg føler meg verken usikker, utrygg eller mobbet. Jeg synes oppførsel var rar og lurte på innspill til hvordan tolke det, no biggie Anonymkode: b018b...e6d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #14 Skrevet 14. mai 2022 Kanskje han er en sånn passiv-aggressiv psycho som hadde det ok i ekteskapet, men så er han blitt forelsket i deg. Prøver kanskje på en syk måte å "straffe" deg for at han er forelska, ved å oppføre seg som en drittsekk mot deg for å skape avstand til egne følelser. Aner ikke, men han virker ikke noe hyggelig. Ville sagt ifra til en leder om han fortsetter sånn. Anonymkode: 399d1...420 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå