AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Jeg har tenkt på å kjøpe ny seng, kanskje fra Ikea siden man kan returnere den hvis man ikke er fornøyd. Jeg sliter med vond rygg og nakke, og ligger på rygg og på siden. Regner med de på butikken kanskje kan anbefale noe. Liker ikke myke senger. Men hva er forskjellen på ramnemadrass og kontinentalseng? Jeg vil ha 160 cm bred, og bein på senga. Kan man ha det på rammemadrass? Anonymkode: 13f9d...e9e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Hvis jeg var deg hadde jeg heller kjøpt en seng, to skikkelige sengebunner, to av den dyreste skummadrassen deres og en tykk, hard overmadrass. Det gjorde susen for begge to her i huset, for begge foreldrene mine og for tre ulike venner. Fjærmadrasser og myke madrasser er begge deler noe dritt for rygg og nakke. Anonymkode: 9921b...d44
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvis jeg var deg hadde jeg heller kjøpt en seng, to skikkelige sengebunner, to av den dyreste skummadrassen deres og en tykk, hard overmadrass. Det gjorde susen for begge to her i huset, for begge foreldrene mine og for tre ulike venner. Fjærmadrasser og myke madrasser er begge deler noe dritt for rygg og nakke. Anonymkode: 9921b...d44 Men det finnes vel hardere madrasser av de som de selger på Ikea og? Jeg har jo null peiling på dette, og bør for sikkerhets skyld ha muligheten til å kunne bytte eller returnere. Anonymkode: 13f9d...e9e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Du må selv vurdere hvilke type madrasser som passer din rygg og nakke, derfor må du ut i butikkene og prøve ut madrassene og få veiledning fra de som har peiling og jobber med senger. Anonymkode: f76c3...55d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du må selv vurdere hvilke type madrasser som passer din rygg og nakke, derfor må du ut i butikkene og prøve ut madrassene og få veiledning fra de som har peiling og jobber med senger. Anonymkode: f76c3...55d Ja jeg tenkte jeg skulle gjøre det på ikea. Men ville høre her hva som er forskjell på rammemadrass og kontinentalseng, om man bør unngå en av de typene f.eks. Sånn at jeg vet litt før jeg kommer, for jeg aner ingenting. Noen skrev her oppe at fjærmadrass ikke er bra. Hva slags senger har fjærmadrass, og hvilke har ikke.?🙄 Anonymkode: 13f9d...e9e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja jeg tenkte jeg skulle gjøre det på ikea. Men ville høre her hva som er forskjell på rammemadrass og kontinentalseng, om man bør unngå en av de typene f.eks. Sånn at jeg vet litt før jeg kommer, for jeg aner ingenting. Noen skrev her oppe at fjærmadrass ikke er bra. Hva slags senger har fjærmadrass, og hvilke har ikke.?🙄 Anonymkode: 13f9d...e9e En rammemadrass er en madrass med fjær i og ben som er festet på sengen. En kontinentalseng er en madrass med flere lag, der det midterste laget har fjæring og så har man overmadrass på toppen, men overmadrass har man som oftest på en rammemadrass også. Jeg har dårlig rygg og nakke og har funnet ut at jeg sover absolutt best på en ganske fast madrass, det gjør de fleste som har ryggproblemer, og den beste sengen for meg er en rammemadrass som gynger litt. Anonymkode: f76c3...55d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 Jeg har byttet seng fra en fvh rimelig seng til en svindyr seng (46000). Ryggen er like vond om ikke verre. Den beste senga står på gjesterommet og er en 90 rammemadrass til 2000 fra Jysk. Jeg sover i den ett par netter hver uke. Anonymkode: 4b687...11d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 Jeg har whiplashskade, og ble anbefalt halv-hard madrass med overmadrass som former seg etter kroppen. Har fungert veldig bra her i hus i alle fall, får god nok søvn til at jeg fungerer i hverdagen sånn noenlunde. Anonymkode: 8f9fb...805
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja jeg tenkte jeg skulle gjøre det på ikea. Men ville høre her hva som er forskjell på rammemadrass og kontinentalseng, om man bør unngå en av de typene f.eks. Sånn at jeg vet litt før jeg kommer, for jeg aner ingenting. Noen skrev her oppe at fjærmadrass ikke er bra. Hva slags senger har fjærmadrass, og hvilke har ikke.?🙄 Anonymkode: 13f9d...e9e Både rammemadrasser og kontinentalsenger har fjærmadrasser. Skum/polyetermadrasser har det ikke. Du kan kjøpe alle tre variantene på Ikea. Jeg ville forresten også styrt unna memoryfoam dersom du eller en eventuell partner svetter noe særlig på natta. Hvis de får noe særlig med fukt, blir det mugg i de på et blunk. Anonymkode: 9921b...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå