Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle selge en bil og fikk hjelp av et familiemedlem, kall ham Kuzco. 

Kuzco har kommet i kontakt med Yzma som tilbød seg å selge bilen, hadde visstnok solgt mange biler før og kontakter, så dette skulle gå fort. 

Avtalen var at bilen selges for minimum en viss sum, alt over dette skulle Yzma få i fortjeneste. 

Yzma henter bilen og selger den. Yzma sier hun har overført pengene. Plutselig skal de overføres senere. Så overføres ca en tredjedel av den avtalte prisen. Resten skal komme "senere".  De har ikke blitt overført. 

Et par måneder senere ringer Kronk til meg, Pacha. Kronk har kjøpt bilen og lurer på når jeg har tenkt til å sende salgsmeldingen og syntes dette tok lang tid og var frustrerende. Jeg spør om Kronk har noe dokumentasjon på kjøpet og jeg får kjøpekontrakt på epost og bildebevis på overføring av penger. Jeg skriver politianmeldelse og får gitt over dokumentasjonen til politiet i forbindelse med anmeldelsen. 

Nå er det over et år siden og jeg har blitt stevnet som vitne og må møte i retten. Spørsmålet er, bør jeg hyre advokat? 

Anonymkode: 8f9ad...f2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller kanskje noen vet om et annet forum det kan være lurt å spørre på? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke riktig hva du tenker at du behøver en egen advokat til, hvis du er den fornærmede som har anmeldt forholdet? Statsadvokaten fører jo «din sak»?

Anonymkode: 36499...ff0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker på hvordan alt fungerer. Og jeg er redd for at vedkommende ikke skal bli dømt fordi jeg ikke har gjort nok da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier dette familiemedlemmet, Kuzco, om dette, da? 
Siden det var denne personen som satt deg i kontakt med Yzma.

Og hvordan fikk Kronk tak i dine kontaktopplysninger?

Anonymkode: ca722...a1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva sier dette familiemedlemmet, Kuzco, om dette, da? 
Siden det var denne personen som satt deg i kontakt med Yzma.

Og hvordan fikk Kronk tak i dine kontaktopplysninger?

Anonymkode: ca722...a1f

Kuzco har blitt avhørt i forbindelse med anmeldelsen og er også stevnet som vitne. 

Kronk hadde mitt vognkort i bilen og fant telefonnummer på nettet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ut i fra navnene så høres det ut som om dette er en gjeng som har svindel og lureri i blodet, det er ikke sånn ting foregår i Norge.

Du kan jo heller prøve å stille spørsmålet under juss delen på Diskusjon.no, der er det en del mer seriøse brukere som har peiling på juss.

Anonymkode: 41e97...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ut i fra navnene så høres det ut som om dette er en gjeng som har svindel og lureri i blodet, det er ikke sånn ting foregår i Norge.

Du kan jo heller prøve å stille spørsmålet under juss delen på Diskusjon.no, der er det en del mer seriøse brukere som har peiling på juss.

Jepp, tror man må til Sør-Amerika for å finne sånne langhalsede gærninger. 

Takk for tips om forum. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er inspirasjonen til navnene. Ja jeg vet det er teit. 

TS

image.thumb.png.8232f78cb1b88562129ba3673ea3d741.png

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg dør av denne tråden 😂 Yzma og Kuzco

Anonymkode: 04317...481

AnonymBruker
Skrevet

Verdens beste film!

Anonymkode: eda8c...396

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skulle selge en bil og fikk hjelp av et familiemedlem, kall ham Kuzco. 

Kuzco har kommet i kontakt med Yzma som tilbød seg å selge bilen, hadde visstnok solgt mange biler før og kontakter, så dette skulle gå fort. 

Avtalen var at bilen selges for minimum en viss sum, alt over dette skulle Yzma få i fortjeneste. 

Yzma henter bilen og selger den. Yzma sier hun har overført pengene. Plutselig skal de overføres senere. Så overføres ca en tredjedel av den avtalte prisen. Resten skal komme "senere".  De har ikke blitt overført. 

Et par måneder senere ringer Kronk til meg, Pacha. Kronk har kjøpt bilen og lurer på når jeg har tenkt til å sende salgsmeldingen og syntes dette tok lang tid og var frustrerende. Jeg spør om Kronk har noe dokumentasjon på kjøpet og jeg får kjøpekontrakt på epost og bildebevis på overføring av penger. Jeg skriver politianmeldelse og får gitt over dokumentasjonen til politiet i forbindelse med anmeldelsen. 

Nå er det over et år siden og jeg har blitt stevnet som vitne og må møte i retten. Spørsmålet er, bør jeg hyre advokat? 

Enkelte fortjener nesten å bli lurt. Altså..  du gir fra deg bilen og pengene skal betales senere??

Anonymkode: 9008b...640

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er faktisk sant. KG er det siste stedet man spør, hvis man ønsker seriøst svar ang. juss.

Anonymkode: 8081f...c99

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...