Gå til innhold

Skal megler ha betalt hvis ikke boligen blir solgt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert teit spørsmål men jeg lurer faktisk... 

Anonymkode: 55b7c...18f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle, dette må DU sjekke og avtale.

Anonymkode: 5a796...2d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Har ikke mange av dem "salgsgaranti"? De sier altså at hvis de ikke selger leiligheten, tjener de ingenting. 

Anonymkode: 0ec24...667

• Liker 1
Skrevet

Skal de ikke få betalt for all jobben de gjør, mener du? De har jo gjort masse selv om den ikke blir solgt. Det er jo ikke deres skyld. Hvis de ikke da har sånn salgsgaranti.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
KristinF skrev (42 minutter siden):

Skal de ikke få betalt for all jobben de gjør, mener du? De har jo gjort masse selv om den ikke blir solgt. Det er jo ikke deres skyld. Hvis de ikke da har sånn salgsgaranti.

Noen ganger er det faktisk deres skyld 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen ganger er det faktisk deres skyld 

Som oftest når selger krever at boligen skal legges ut for en viss sum, selv om megler foreslår en lavere for å få solgt. Noen selgere er alt for kravstore og har for store forventninger til boligen sin.

• Liker 4
Skrevet

Mange har et vilkår om at de skal få en viss sum dersom boligen ikke er solgt innen f.eks. 6 måneder. Alle meglerne jeg har vært i kontakt med hadde det. 

AnonymBruker
Skrevet

Altså de har gjort en jobb og brukt masse tid på din bolig, og alt dette skal de gjøre gratis og ikke få betalt for? Selvsagt skal de ha betalt! Ingen jobber gratis her i livet. 

Anonymkode: 4c2eb...12b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det som er saken er at de aller fleste får solgt, men at de eventuelt reduserer prisen. Prisen er jo det markedet bestemmer og det folk er villig til å gi.

Anonymkode: 36192...4f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg avtalte en fast pris på 15 000 kr dersom jeg ombestemte meg, eller det ikke ble solgt.

Noen år siden, så ville vært doblet i dag. Men synes det var greit at vi hadde den avtalen, den stod i kontrakten.

Anonymkode: b10b5...bbb

AnonymBruker
Skrevet

Megleren vår hadde salgsgaranti, og hadde ikke fått betalt om leiligheten ikke ble solgt. Er en ganske enkel ting å love da. Vi måtte jo selge ettersom vi ikke skulle bo der lenger 🤷

Anonymkode: b8fc5...047

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig å betale megler dersom du ikke får solgt. Summen kan variere. 

Anonymkode: 0355f...c10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...