AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Jeg har vært interessert i en leilighet på finn.no, men jeg har stusset over at det ikke har vært synlig kjøleskap på bildet av kjøkkeninnredningen. Det har heller ikke stått noe om kjøleskapet i beskrivelsen, men har tenkt at de har sånne kjøleskuffer som er integrert i kjøkkeninnredningen. Var på visning i dag og det var ingen kjøleskuffer i kjøkkeninnredningen. Jeg spurte megler hvor kjøleskapet var hen, og han sa at det hadde de fjernet før de tok bilder og til visning, fordi kjøleskapet som var et kombiskap ble omtrent stående i stuen siden det var åpen kjøkkenløsning. Dette er det mest idiotiske jeg har opplevd på boligfronten😂 Anonymkode: cc372...36d 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Haha, jeg var på visning nylig, der jeg også tenkte kjøleskapet sikkert var kjøleskuffe, for jeg så ikke noe kjøleskap, men gjesterommet var ved kjøkkenet, og da jeg tittet inn der, stod kjøleskapet bak døren! Var ikke plass på kjøkkenet! Anonymkode: 0a804...061 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Ts her De må jo vise leiligheten slik den ser ut med kjøleskapet, som er et av de viktigste hvitevarene. Snakk om å lure folk! Jeg blir helt matt av hvor sleipe meglere er. I går leste jeg en boligannonse der megler hadde brukt bare superlativer om leiligheten han kalte 3-roms med fabelaktig vaskerom og nytt bad fra 2021. Da jeg leste takstrapporten skriver takstmann at vaskerommet er ulovlig oppført og tilfredsstiller ikke krav til våtrom, så det fikk tg3 og det samme fikk badet. Både vaskerom og bad måtte sannsynligvis rives og lages nytt. Anonymkode: cc372...36d 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Jeg har faktisk kjøpt leilighet en gang hvor det ikke var plass til kjøleskap fordi innredningen fylte hele kjøkkenet. Paret som solgte hadde ikke følt behov for kjøleskap, for de disponerte en kjølebod i kjelleren 7 etasjer ned 😂 Det var heller ingen dusj på badet, den hadde de montert ned og satt hyller foran. Og de disponerte ingen dusj i kjelleren, for å si det sånn 😳 Anonymkode: 14b65...e35 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har faktisk kjøpt leilighet en gang hvor det ikke var plass til kjøleskap fordi innredningen fylte hele kjøkkenet. Paret som solgte hadde ikke følt behov for kjøleskap, for de disponerte en kjølebod i kjelleren 7 etasjer ned 😂 Det var heller ingen dusj på badet, den hadde de montert ned og satt hyller foran. Og de disponerte ingen dusj i kjelleren, for å si det sånn 😳 Anonymkode: 14b65...e35 🤣 hvor plasserte du kjøleskapet da, for jeg regner med du kjøpte kjøleskap? Ts Anonymkode: cc372...36d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Derfor det er så viktig med visning for å sjekke ordentlig 😂 Det er et lokalfirma her som er kjent for å photoshoppe megler bildene til løgn. Var på visning på et hus med to bad, det ene badet var fullstendig krise og trengte total renovering. Det andre badet så hvitt og nytt ut på bildene. Når vi kom på visning så var det «nye» badet pissegult, vasken var full av flekker og krana var vel fra steinalderen. Ikke at det er noe galt i det men når de redigerer så mye at det er misvisende da er det ikke så greit. Anonymkode: 29281...06a 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Derfor det er så viktig med visning for å sjekke ordentlig 😂 Det er et lokalfirma her som er kjent for å photoshoppe megler bildene til løgn. Var på visning på et hus med to bad, det ene badet var fullstendig krise og trengte total renovering. Det andre badet så hvitt og nytt ut på bildene. Når vi kom på visning så var det «nye» badet pissegult, vasken var full av flekker og krana var vel fra steinalderen. Ikke at det er noe galt i det men når de redigerer så mye at det er misvisende da er det ikke så greit. Anonymkode: Nesten alle leilighetene jeg er på visning på, oppleves mye mindre enn på bildene, og det er jo fordi de bruker vidvinkel (eller hva det nå heter) Jeg kommenter ofte til megler at det ser mindre ut enn på bildene, men da bortforklarer de det med at det overhodet ikke stemmer og blablabla🙈 Ts Anonymkode: cc372...36d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nesten alle leilighetene jeg er på visning på, oppleves mye mindre enn på bildene, og det er jo fordi de bruker vidvinkel (eller hva det nå heter) Jeg kommenter ofte til megler at det ser mindre ut enn på bildene, men da bortforklarer de det med at det overhodet ikke stemmer og blablabla🙈 Ts Anonymkode: cc372...36d Det har stort sett vært min erfaring også. Men i boligen jeg kjøpte nå var det faktisk motsatt. Her er det fire soverom og alle så knøttsmå ut på bildene. I virkeligheten var de mye større. Kanskje var jeg heldig nok til at det skremte unna en del potensielle kjøpere som ikke meldte seg på visning pga det 👌😊 Anonymkode: 7c319...085 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Her har man valgt en annen variant. Kombiskapet dekker i stor grad en dør som trolig leder til en baktrapp (rømningsvei?), men mulig det ikke står der til vanlig og er flyttet for at det ikke skal skjule kjøkkenet ved fotografering? Anonymkode: 4d8ed...2f4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her har man valgt en annen variant. Kombiskapet dekker i stor grad en dør som trolig leder til en baktrapp (rømningsvei?), men mulig det ikke står der til vanlig og er flyttet for at det ikke skal skjule kjøkkenet ved fotografering? Anonymkode: 4d8ed...2f4 Det samme er det på dette kjøkkenet, men her dekker kombiskapet hele bakdøren som er rømningsvei. Ts Anonymkode: cc372...36d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det samme er det på dette kjøkkenet, men her dekker kombiskapet hele bakdøren som er rømningsvei. Ts Anonymkode: cc372...36d Strålende! For den døren er jo bare der for å irritere. 😂 Anonymkode: 4d8ed...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Strålende! For den døren er jo bare der for å irritere. 😂 Anonymkode: 4d8ed...2f4 Leiligheten ligger i første etasje så man kan jo selvfølgelig hoppe ut vinduet istedenfor å bruke rømningsvei, hvis uhellet er ute, men det er jo ikke lovlig da Ts Anonymkode: cc372...36d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 Vi har kjøpt leilighet nylig, og sett mye rart på veien. Jeg stusser på hva galt vaskemaskiner har gjort folk, for de blir tatt vekk og erstattet med en plante eller no'. Et bad med tydelig opplegg for vaskemaskin, også står det noe annet "fancy" der. Jeg synes det ser SÅ dumt ut. Også er det mange bad der man ikke skjønner om det i det er plass til vaskemaskin fordi det ikke er med på bildene. Det er en veldig essensiell ting en vil ha i hus, og det går greit å se en vaskemaskin på bilder og visning. Samme med boligstyling i leiligheten vi holder på å selge. ALT skulle bort. Mye av det skjønner jeg jo, helt greit. Men noen gode løsninger som tjente leiligheten måtte fjernes for å få mer luft, men det endte jo bare opp med å se uferdig og nesten rotete ut, spør du meg. Samme med pynten de hadde med seg og satte inn. Alt skulle liksom strippes, for så at de skulle overøse med vaser, krukker, lykter, skåler, fjøler... Da var det plutselig more is more! Men de vet nok hva de gjør, og de skapte vel en slags atmosfære. Og det er vel ikke alt man skal skjønne seg på her i verden. Anonymkode: 167b5...d87 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har kjøpt leilighet nylig, og sett mye rart på veien. Jeg stusser på hva galt vaskemaskiner har gjort folk, for de blir tatt vekk og erstattet med en plante eller no'. Et bad med tydelig opplegg for vaskemaskin, også står det noe annet "fancy" der. Jeg synes det ser SÅ dumt ut. Også er det mange bad der man ikke skjønner om det i det er plass til vaskemaskin fordi det ikke er med på bildene. Det er en veldig essensiell ting en vil ha i hus, og det går greit å se en vaskemaskin på bilder og visning. Samme med boligstyling i leiligheten vi holder på å selge. ALT skulle bort. Mye av det skjønner jeg jo, helt greit. Men noen gode løsninger som tjente leiligheten måtte fjernes for å få mer luft, men det endte jo bare opp med å se uferdig og nesten rotete ut, spør du meg. Samme med pynten de hadde med seg og satte inn. Alt skulle liksom strippes, for så at de skulle overøse med vaser, krukker, lykter, skåler, fjøler... Da var det plutselig more is more! Men de vet nok hva de gjør, og de skapte vel en slags atmosfære. Og det er vel ikke alt man skal skjønne seg på her i verden. Anonymkode: 167b5...d87 Mye lureri. Anonymkode: cc372...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå