Gå til innhold

Hvordan er det å være 40+ og barnløs mann/kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 35 som i det siste har følt en slags panikk over tanken på at jeg kommer til å forbli barnløs. Ser ikke på det å få barn som meningen med livet. Og jeg har mine i terrasser som jeg kan fortsette med uansett. Og ulempene er definitivt store. Likevel føles det så brutalt å tenke på at jeg om noen år i praksis er sjanseløs på å bli far.Føler at jeg har gått glipp av mye som andre har opplevd og er redd for å gå glipp av det å bli far også. Når jeg ser nevøen min blir jeg glad og tenker på tenk om jeg hadde en sønn/datter som ropte ”pappa” 

Det viktigste for meg er å få en kjæreste. Og jeg jobber med saken. De siste ukene har jeg hatt litt hell. 

Folk sier ofte at menn kan blir fedre hele livet og bla bla. Ja en mann kan selvfølgelig bli far som 50-åring med en dame på 35. Men det gjelder nesten bare høystatusmenn. Jeg er ikke det. Jeg har en vanlig inntekt og er litt usikker på hvor kjekk jeg blir om 15 år😂

Tanken på å være en enslig barnløs mann/kvinne på 47 virker så trist. Men det er jo selvfølgelig livet til noen mennesker. Og livet er den eneste måten. Man kan ikke bare kaste inn håndkle bare fordi forventningene til livet ikke ble innfridd.

Men hvordan er det egentlig? 

Anonymkode: 89059...f30

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 46 år og synes rett og slett livet er kjedelig og trist. 

Anonymkode: 19245...2dc

• Liker 4
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne på 46 og synes livet er vedlig bra. Har god kontakt med tantebarn og tilbringer mye tid med venner (som begynner å få store barn og dermed mer tid) og sammen med utvidet familie. Og jeg har hund. Livet mitt er fullt av kjærlighet :)

Jeg er forøvrig barnløs fordi jeg fikk kreft og ble steril av behandlingen.

Anonymkode: e686a...d17

• Liker 1
  • Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Du har hva i terrasser?

Anonymkode: e8e6c...053

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har hva i terrasser?

Haha, det lurte jeg også på.

men for å svare på spørsmålet til TS - livet er helt fantastisk uten barn! 

Anonymkode: 2eaea...5ca

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du er ihvertfall i godt selskap om ikke annet. Selv er jeg en mann på din alder og har små barn og synes livet er slitsomt og jeg har konstant søvnunderskudd. Jeg kan aldri finne på noe gøy etter jobb, møter aldri kompiser, må dra rett hjem og helgene er sjelden avslappende. Ferieturer er et mareritt og er mye mer stressende enn jobb.

Men alt i alt er det tilfredsstillende og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er mer tilfreds med livet nå enn før. Men det er nå meg.

Jeg vet om andre barnløse folk på jobben osv som er godt oppe i årene og stortrives uten barn..men så har de ikke noe alternativ heller.

Endret av Stenlagt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Stenlagt skrev (1 minutt siden):

Du er ihvertfall i godt selskap om ikke annet. Selv er jeg en mann på din alder og har små barn og synes livet er slitsomt og jeg har konstant søvnunderskudd. Men alt i alt er det tilfredsstillende og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er mer tilfreds med livet nå enn før. Det er nå meg.

Jeg vet om andre barnløse folk på jobben osv som er godt oppe i årene og stortrives uten barn..men så har de ikke noe alternativ heller.

Det har vel i bunn og grunn ikke du heller, all den tid du har valgt å få barn…

Anonymkode: 2eaea...5ca

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du har hva i terrasser?

Interesser skulle det være.🤣

Anonymkode: 89059...f30

AnonymBruker
Skrevet

Helt topp.

Kan bruke livet sitt på å leve, interesser. venner og reising.

Man får brukt tiden sin mer fornuftig, slipper å leve hamsterhjul-livet som sliter ut de fleste. A4-livet er ikke noe for meg :) 

Anonymkode: ab368...94b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som har familie og venner rundt seg, har det sikkert bra. Men når du ikke har familie, og noen få venner pg ett lite nettverk, så er det nitrist.

Anonymkode: a30c2...bc9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De som har familie og venner rundt seg, har det sikkert bra. Men når du ikke har familie, og noen få venner pg ett lite nettverk, så er det nitrist.

Hvorfor skulle det være nitrist? 

Anonymkode: 1cb7c...8a3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 47 år her. I fast forhold, uten barn (frivillig). Det er fantastisk og jeg har et rikt og behagelig liv. Det er selvsagt en liten tristhet i det fordi det er noe stort i livet som jeg aldri kommer til å erfare. Men det er et valg jeg har tatt og som jeg står ved og trives veldig godt med. 

Anonymkode: 0e8aa...48a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Elsker livet mitt soM barnløs

Anonymkode: 538fe...5f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skulle det være nitrist? 

Anonymkode: 1cb7c...8a3

Jeg synes det er nitrist, og ensomt. Og jeg er ikke frivillig barnløs.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er nitrist, og ensomt. Og jeg er ikke frivillig barnløs.

Håper ting snart går bedre for deg:klem:

Anonymkode: e686a...d17

Skrevet

Dame45. Stortrives uten barn. Såpass mye at jeg styrer LANGT unna menn som har hjemmeboende barn. 

Jeg kan gjøre alt jeg vil, når jeg vil. Perfekt for meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 år og kvinne og angrer veldig på at jeg ikke fikk barn. Jeg merker at jeg ofte faller utenfor i vennegjengen når de snakker om konfirmasjon, barn, bursdager osv. Jeg savner å ha nær familie. Livet mitt er kjedelig og trist. Har for mye fritid jeg er dårlig på å fylle. Jeg føler også det er mye alkoholfokus med mine barnløse venninner når vi er sammen. 

Anonymkode: 26a9f...3c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som mann har du fremdeles 10 år på deg før det begynner bli litt sent, så ikke ta sorgene på forskudd.

Barnløs er fantastisk, barn har aldri intressert meg, som kvinne.

Date mann med unge barn er nono.

Bekymrer meg litt at en mann etterhvert og får barnebarn....så barnløse menn er best.

Anonymkode: 2190a...924

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei som synes livet er ufattelig trist. Jeg har samboer riktignok, men det er jo ikke det samme. :(  Jeg har bare foreldrene mine som nærmeste slekt så det hadde vært kjekt med en arvtaker, men dessverre tror jeg toget er gått for min del og det gjør så usigelig vondt 😔💔

Anonymkode: 587dd...a33

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men hvordan er det egentlig? 

Det er utrolig befriende. Jeg kan teoretisk sett gjøre akkurat hva jeg vil. Finnes veldig lite jeg trenger å ha dårlig samvittighet for, eller jeg er "pliktet" til å gjøre. Fantastisk - spør du meg :opplyser:

Det er jo åpenbart basert på at det er noe jeg selv ønsker, og hadde det vært motsatt - så hadde det nok føltes tungt...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...