AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Del Skrevet 13. mai 2022 Jeg har søkt jobb i Color Line, nå er jeg har jeg fått tilbud om å komme på evalueringsdag. Jobben jeg har søkt er tilkallingsvikar, Oslo- Kiel linjen, husøkonomavdelingen, forpleining, kjøkken og servering eller butikk. Kan vel da få jobb hvor som helst i disse avdelingene. Er det noen her som har erfaring med jobb i Color Line? Hva kan jeg forvente? Arbeidsmiljø, arbeidstider, lønn? Anonymkode: bc46c...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har søkt jobb i Color Line, nå er jeg har jeg fått tilbud om å komme på evalueringsdag. Jobben jeg har søkt er tilkallingsvikar, Oslo- Kiel linjen, husøkonomavdelingen, forpleining, kjøkken og servering eller butikk. Kan vel da få jobb hvor som helst i disse avdelingene. Er det noen her som har erfaring med jobb i Color Line? Hva kan jeg forvente? Arbeidsmiljø, arbeidstider, lønn? Anonymkode: bc46c...0a1 Jeg har ingen erfaring selv, men har ei venninne som jobber på kundesenteret. Hun trives kjempegodt der iallefall. Virker som det er veldig fokus på godt arbeidsmiljø i bedriften Anonymkode: 43ad0...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Del Skrevet 14. mai 2022 Hvis dette er MDE som lokker med at "jobber du for oss en periode så hjelper vi deg videre ut på plattform" så ikke hør på dem. De har elendig rykte av en grunn. Hurtigruta/Color Line ol er dårlig betalt, dårlige arbforhold, dårlig arbmiljø, man deler lugar og det er mye drittjobb. (Mye fyll på disse fergene) Det er en grunn til at det bare er utlendinger som jobber der og at de hele tida søker etter nye folk. Ingen gidder bli værende. Anonymkode: 7825a...dc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Del Skrevet 14. mai 2022 Vil du deg selv så vondt? Anonymkode: 83de6...45f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Del Skrevet 14. mai 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis dette er MDE som lokker med at "jobber du for oss en periode så hjelper vi deg videre ut på plattform" så ikke hør på dem. De har elendig rykte av en grunn. Hurtigruta/Color Line ol er dårlig betalt, dårlige arbforhold, dårlig arbmiljø, man deler lugar og det er mye drittjobb. (Mye fyll på disse fergene) Det er en grunn til at det bare er utlendinger som jobber der og at de hele tida søker etter nye folk. Ingen gidder bli værende. Anonymkode: 7825a...dc7 32 minutter siden, AnonymBruker said: Vil du deg selv så vondt? Anonymkode: 83de6...45f TS, Dette er bare tull og svada🙄 Color Line ansetter ikke «utlendinger» på skipene sine. Det er NOR registrerte skip med norske lønns- og arbeidsforhold. De eneste «utlendinger» er de som jobber i vaskefirmaet som kommer ombord ved turnaround. Man deler såvisst ikke lugar, og det er ikke mer drittjobb enn andre steder. Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv må uttale seg om ting de ikke har peiling på!🙊🙈. PS:Jeg har jobbet i CL selv, men på drift, ikke forpleining. Anonymkode: 6b486...b92 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Del Skrevet 14. mai 2022 Har ei bekjent som har jobbet der i flere år og ser ut til å trives veldig godt, ettersom hun fortsatt jobber der. Anonymkode: 39b4e...f73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Del Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis dette er MDE som lokker med at "jobber du for oss en periode så hjelper vi deg videre ut på plattform" så ikke hør på dem. De har elendig rykte av en grunn. Hurtigruta/Color Line ol er dårlig betalt, dårlige arbforhold, dårlig arbmiljø, man deler lugar og det er mye drittjobb. (Mye fyll på disse fergene) Det er en grunn til at det bare er utlendinger som jobber der og at de hele tida søker etter nye folk. Ingen gidder bli værende. Anonymkode: 7825a...dc7 Jeg har fått inntrykk av at det er lite «gjennomtrekk» på disse båtene. Stemmer ikke det? Og jeg har ingen planer om å jobbe på plattform. Ts Anonymkode: bc46c...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Del Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vil du deg selv så vondt? Anonymkode: 83de6...45f Hva mener du? Kan du begrunne svaret ditt? Ts Anonymkode: bc46c...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Del Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): TS, Dette er bare tull og svada🙄 Color Line ansetter ikke «utlendinger» på skipene sine. Det er NOR registrerte skip med norske lønns- og arbeidsforhold. De eneste «utlendinger» er de som jobber i vaskefirmaet som kommer ombord ved turnaround. Man deler såvisst ikke lugar, og det er ikke mer drittjobb enn andre steder. Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv må uttale seg om ting de ikke har peiling på!🙊🙈. PS:Jeg har jobbet i CL selv, men på drift, ikke forpleining. Anonymkode: 6b486...b92 Tusen takk for svar. Trivdes du i Color Line? Ts Anonymkode: bc46c...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #10 Del Skrevet 14. mai 2022 Jeg jobbet i Color Line forpleining i 3år. Var ikke mange utlendinger. De aller fleste var norske. Og mange hadde jobbet der i mange år. Det er ti år siden og jeg treffer fortsatt på «gamle kollegaer» når jeg er på tur med båtene. Jeg jobbet på Superspeed og Magic. Det var kanskje større trivsel på Superspeed. Det var bra betalt, godt arbeidsmiljø og gode betingelser. Spør om det er mer du lurer på. Jeg trivdes godt, men sluttet da jeg fikk flere barn. Anonymkode: 666f0...1d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #11 Del Skrevet 14. mai 2022 Jeg delte ikke lugar. Var ingen jeg jobbet med som gjorde det. Anonymkode: 666f0...1d2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #12 Del Skrevet 15. mai 2022 Jeg jobbet for Color Line i 2 år. Aldri igjen. Det er mye diskriminering på arbeidsplassen. Anonymkode: 1e1ef...498 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FunnyBoy123 Skrevet 15. mai 2022 #13 Del Skrevet 15. mai 2022 En god venn av meg jobbet som kaptein/dekksoffiser i Color Line, før han fikk tilbudt jobb i et annet rederi (supply). Han stortrivdes! Hver dag var en glede sa han. Alle folkene, kollegaene og arbeidsforholdene var tipp-topp tommel opp. Color Line har norske arbeidsforhold med norske lønninger, ergo hva folk skriver over her må du ta med en klype salt. Du kan forvente noen gode år! I følge vennen min var 95 % av mannskapet ombord skandinaviske, hovedsakelig norske. Noen dansker, svensker, tyskere og nederlendere var også en del av mannskapet i blant. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Del Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg jobbet for Color Line i 2 år. Aldri igjen. Det er mye diskriminering på arbeidsplassen. Anonymkode: 1e1ef...498 Likevel forble du der i 2 år ja.. Anonymkode: 39b4e...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 15. mai 2022 #15 Del Skrevet 15. mai 2022 Jeg kjenner mange som jobber i Color Line og alle stortrives, både på arbeidsplassen og i arbeidsmiljøet de har på det skipet de jobber på, Super Speed 1 stort sett. Mange har jobbet der i titalls år og har ingen planer om å slutte. Når det gjelder Oslo-Kielferjene så kjenner jeg to som har fortalt meg at miljøet på Magic er dårligere enn på Fantasy, de trivdes ikke der. Dette er sikkert individuelt, men jeg tror det er lurt å være forberedt på at selvom veldig mange stortrives og forblir i jobben i veldig, veldig lang tid, så Kan det hende at du havner et sted det ikke er like godt miljø. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #16 Del Skrevet 16. mai 2022 On 5/14/2022 at 11:07 PM, AnonymBruker said: Tusen takk for svar. Trivdes du i Color Line? Ts Anonymkode: bc46c...0a1 Forsåvidt ja, men det som gjorde at jeg søkte meg vekk var turnusen på 2/2 uker. Fikk aldri omstilt meg på så kort tid når jeg var hjemme. En annen ting er at litt av poenget med å jobbe på sjøen for meg er å få sett verden. Det får man ikke på ei ferge, for å si det sånn😛 Jeg tar fortsatt noen vikarturer for CL innimellom. Anonymkode: 6b486...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå