vixen Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Er det noen som vet om det er koffein i vanlig pose-te? Sun Tea feks? Det står ingenting på pakningen. Betyr det da at det er koffein? Pleier det ikke stå om det IKKE inneholder koffein? Noen som vet dette?
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Det bruker å stå om det ikke er koffein tror jeg.
vixen Skrevet 8. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2005 Det var kanskje det jeg trodde også...
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #4 Skrevet 8. november 2005 Etter et lite søk på nettet fant jeg dette: http://www.lipton.no/Lipton-NO/05.html#koffein Så da tenker vi nok rett
aline Skrevet 8. november 2005 #5 Skrevet 8. november 2005 jepp, jeg tåler ikke koffein og har greit fått beskjed om å holde meg unna alt som ikke det står "uten koffein" på. har prøvd vanlig te ett par ganger, og får reaksjon med en gang.
vixen Skrevet 8. november 2005 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2005 Da vet jeg at jeg på slutte å drikke vanlig te på kvelden, ellers får jeg ikke sove... Har en type som heter good night tea, den står det koffein-fri på. Får holde meg til den da.
Nella Skrevet 8. november 2005 #7 Skrevet 8. november 2005 Frukt te og rooibosh te er det heller ikke koffein i. Frukt te i løsvekt er nydelig og masse godt å velge i. Av sort og grønn har sort mest koffein, men jeg blir mer opplagt av den grønne teen, mulig pga andre sunne stoffer i det, men må holde meg borte fra begge disse på kveldstid.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #8 Skrevet 8. november 2005 Frukt te og rooibosh te er det heller ikke koffein i. Frukt te i løsvekt er nydelig og masse godt å velge i. ← Mm. Lurer på om hvit te også er koffeinfri?
Nilma Skrevet 8. november 2005 #9 Skrevet 8. november 2005 Mm. Lurer på om hvit te også er koffeinfri? ←Så vidt jeg vet er ikke hvit te helt koffeinfri, men den har mye lavere koffeininnhold enn vanlig te. Jeg pleier å drikke hvit te heller enn svart om kvelden, nettopp med tanke på nattesøvnen (også er det jo så godt, da). Angående fruktte; ren fruktte er selvsagt koffeinfri, men ofte kalles jo svart te tilsatt litt frukt/aroma også for fruktte, så det kan lønne seg å spørre om man er i tvil.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #10 Skrevet 8. november 2005 Så vidt jeg vet er ikke hvit te helt koffeinfri, men den har mye lavere koffeininnhold enn vanlig te. Jeg pleier å drikke hvit te heller enn svart om kvelden, nettopp med tanke på nattesøvnen (også er det jo så godt, da). ← Okey Hva anbefaler du av hvit te? Har ikke funnet noen som jeg liker enda..
Nilma Skrevet 8. november 2005 #11 Skrevet 8. november 2005 Den aller beste hvite teen jeg har smakt er en hvit jasmin-te. Den fås kjøpt hos Hervik (se under "andre produkter"). Du kan evt. få tak i den hos danske Chaplon, som har et enormt utvalg i te. Litt knotete å bestille til Norge, men vel verdt det :-D . Jeg har også en ganske nøytral hvit te, kjøpt på tebutikk, som heter "China Mao Feng", ganske mild og god. Mitt siste forsøk med hvit te var en hvit te med pære, kjøpt på Life helsekost. Jeg er enda ikke helt sikker på hva jeg synes om den. Ikke ille, men en litt merkelig, søtaktig smak. Tror de hadde flere varianter av hvit te med ulike smaker.
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2005 #12 Skrevet 8. november 2005 Rooibosh med sitronsmak er koffeinfri, jeg har kjøpt den i løsvekt hos Kremmerhuset Ting og tang
vixen Skrevet 8. november 2005 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2005 Nå fikk jeg virkelig lyst til å kjøpe meg løsvekt-te...
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2005 #14 Skrevet 8. november 2005 Nå fikk jeg virkelig lyst til å kjøpe meg løsvekt-te... ←
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 26. september 2007 #15 Skrevet 26. september 2007 En gang for noen år siden tror jeg kanskje at jeg overhørte moren til ei venninne av meg som liksom sa at hun kanskje hadde hørt en gang at te inneholder koffein. <men hun var ikke helt sikker liksom. >Tror kanskje at det er litt lurt å liksom la være å holde seg unna produkter der det ikke står at det ikke er så innmari lurt å ikke drikke. Men er ikke helt sikker, liksom..
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #16 Skrevet 26. september 2007 Jeg vil anbefale deg te fra helsekosten, særlig merket LONDON! Det er smakfull fruktte uten koffein. De har et merke til med mye gode smaker, celestional seasening eller no sånt, tror de er uten koffein og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå