Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overhørte en nabo forleden som snakket med en annen nabo om hvor få i blokken hans som flagget på nasjonaldagen ifjor. Er det en plikt å ha det norske flagget på balkongen på slike dager?

Selv blir jeg borte fra formiddagen til rundt midnatt og er jo ikke helt heldig at det henger ute til lang på natt heller.

Noen som har tanker eller meninger om dette? Mulig dette med at det er borettslag er usaklig, alle balkongene har hvertfall feste på utsiden av balkong til flagg 

Anonymkode: 80d88...53e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flagget skal inn ved solnedgang/senest kl 21, så jeg ville ikke hengt ut flagget om du ikke er hjemme før midnatt. 

Anonymkode: a6c4d...1a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Flagget skal inn ved solnedgang/senest kl 21, så jeg ville ikke hengt ut flagget om du ikke er hjemme før midnatt. 

Anonymkode: a6c4d...1a8

Ja, jeg mente også det var en regel for når flagget skulle tas inn. Og er man bortreist som meg er det jo ingen som kan klandres for at en balkong mangler flagg?

TS

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er stusselig når folk ikke flagger på nasjonaldagen. Dersom man er borte på kvelden får man heller få noen andre til å ta inn flagget for seg.

Anonymkode: 590c2...956

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor flagger de fleste. Men om noe ikke gjør det, så tenker jeg ikke noe over det. Mange grunner til ikke å flagge, f eks din grunn - du er ikke hjemme.

Anonymkode: b4cbe...6ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg mente også det var en regel for når flagget skulle tas inn. Og er man bortreist som meg er det jo ingen som kan klandres for at en balkong mangler flagg?

TS

Flaggreglene gjelder egentlig ikke for privathusholdninger, selv om det anbefales å følge dem, så det er ikke et problem å ta det inn ved midnattstider. 

Men ut over det, det er ikke flaggplikt for private, og det er ikke noe galt i å ikke flagge når man er borte.

Anonymkode: 06dec...ecd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det er stusselig når folk ikke flagger på nasjonaldagen. Dersom man er borte på kvelden får man heller få noen andre til å ta inn flagget for seg.

Anonymkode: 590c2...956

Vel, det er ikke alltid det er en mulighet å få andre til å ta flagget inn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flaggreglene gjelder egentlig ikke for privathusholdninger, selv om det anbefales å følge dem, så det er ikke et problem å ta det inn ved midnattstider. 

Men ut over det, det er ikke flaggplikt for private, og det er ikke noe galt i å ikke flagge når man er borte.

Anonymkode: 06dec...ecd

Takk for ryddig og nyttig svar👌

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke plikt  flagge med balkongflagg, selv ikke om man sitter på balkongen hele 17.mai. Men det er kotyme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...