AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Det er isåfall helt greit for meg. Har vært i mange intervjuer nå i forskjellige yrker, forteller om angsten og ingen vil ansette meg. Det er helt greit for meg om ingen vil ansette meg, da blir det jo ufør neste da.. Ingen vil ansette noen med angst? Anonymkode: cbc6f...627
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Når du sier "Det er greit for meg" og "ufør neste da", virker du jo ikke som særlig jobbmotivert. Kanskje derfor de ikke ansetter deg? Anonymkode: 549c1...543 20 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Du vil heller være ufør enn i jobb? Anonymkode: 8d008...d3d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vil heller være ufør enn i jobb? Anonymkode: 8d008...d3d Nei, jeg vil på intervju og få jobb. Men ingen vil tydeligvis ansette noen med angst.. Hva skal jeg leve av da når ingen vil ansette meg? Anonymkode: cbc6f...627 2
Diskusjon69 Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er isåfall helt greit for meg. Har vært i mange intervjuer nå i forskjellige yrker, forteller om angsten og ingen vil ansette meg. Det er helt greit for meg om ingen vil ansette meg, da blir det jo ufør neste da.. Ingen vil ansette noen med angst? Anonymkode: cbc6f...627 Det er nok veldig få som vil ansette noen som har angst og dermed er ustabile. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, jeg vil på intervju og få jobb. Men ingen vil tydeligvis ansette noen med angst.. Hva skal jeg leve av da når ingen vil ansette meg? Anonymkode: cbc6f...627 Så ingen av dem som jobber har angst? Alle mennesker har angst til tider, i mer eller mindre grad. Du vil bare ikke jobbe. Anonymkode: 549c1...543
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er isåfall helt greit for meg. Har vært i mange intervjuer nå i forskjellige yrker, forteller om angsten og ingen vil ansette meg. Det er helt greit for meg om ingen vil ansette meg, da blir det jo ufør neste da.. Ingen vil ansette noen med angst? Anonymkode: cbc6f...627 Ikke fortell om angsten din. Hallo, snakk om å torturere seg selv! For et dårlig råd. Gir deg råd om at du skal fremstille deg dårligere enn du er, mens andre som søker jobb skryter av seg selv som om de skulle vært alle Marvel-heltene kombinert ... Anonymkode: 94fb7...94a 11 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 Hadde du visst hvor mange som går rundt med angst og som skjuler det ? Nav mener det sikkert godt, men jeg hadde ikke ville sagt så mye om det hvis jeg jobbet med å blir bedre i forhold til angsten. Får du hjelp eller går du i terapi ? Det er vel naturlig å tenke at om en skal stå i arbeidslivet så må en få hjelp til å klare en hverdag i jobb Anonymkode: 382cc...6a6 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde du visst hvor mange som går rundt med angst og som skjuler det ? Nav mener det sikkert godt, men jeg hadde ikke ville sagt så mye om det hvis jeg jobbet med å blir bedre i forhold til angsten. Får du hjelp eller går du i terapi ? Det er vel naturlig å tenke at om en skal stå i arbeidslivet så må en få hjelp til å klare en hverdag i jobb Anonymkode: 382cc...6a6 ja jeg går i terapi og klar for jobb. Det eneste jeg får er praksis (gratis arbeidskraft) Får ingen lønnet arbeid. Vært på 6 intervjuer det siste året og 2 praksisplasser. Jeg går ukentlig til terapi og klar for å jobbe. Men får jo ikke jobb..... og alle trenger jo penger.... Anonymkode: cbc6f...627 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Hvis du har nedsatt arbeidsevne så kan du jo høre om det er mulig at arbeidsgiver kan få lønnstilskudd slik at det er mindre risiko å ansette deg. Anonymkode: abf6c...62e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja jeg går i terapi og klar for jobb. Det eneste jeg får er praksis (gratis arbeidskraft) Får ingen lønnet arbeid. Vært på 6 intervjuer det siste året og 2 praksisplasser. Jeg går ukentlig til terapi og klar for å jobbe. Men får jo ikke jobb..... og alle trenger jo penger.... Anonymkode: cbc6f...627 Hva slags bakgrunn har du ? Hvordan har det fungert når du har vært i arbeidspraksis via Nav ? Mistenker noen bedrifter om at de tar inn folk på kontrakter for å få litt midlertidig hjelp uten planer om videre ansettelser Anonymkode: 382cc...6a6 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 Er angsten hemmende i hverdagslivet? Anonymkode: a5159...01c
Drizzt Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er isåfall helt greit for meg. Har vært i mange intervjuer nå i forskjellige yrker, forteller om angsten og ingen vil ansette meg. Det er helt greit for meg om ingen vil ansette meg, da blir det jo ufør neste da.. Ingen vil ansette noen med angst? Anonymkode: cbc6f...627 Holdningen din er helt feil. Hadde du vært på jobbintervju hos meg, ville jeg ikke ansatt deg, men ikke på grunn av angsten. På grunn av holdningen din. Du ødelegger for deg selv hvis du snakker slik på intervju. Få hjelp av terapeuten å snu på tankegangen og fremstå som attraktiv søker. Hvorfor går du på intervju hvis det er helt greit for deg at ingen vil ansette deg? Da kaster du bort både din og arbeidsgiveren sin tid. Slutt å kaste bort tid og søk ufør siden du mangler motivasjonen som trengs for å faktisk jobbe. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 Da jeg var under nav sa de også at jeg skulle være åpen om problemene mine. Jeg har adhd. Dette sa jeg på et intervju. Fikk ikke jobben. Var også jobber jeg ikke fikk som jeg ikke sa noe på, så er ikke sikkert det er grunnen. På jobben jeg har nå sa jeg ingenting om det og fikk den. Har sagt i ettertid til noen kollegaer fordi jeg blir redd for at de skal bli irritert eller tro jeg er frekk når jeg ikke svarer fordi jeg holder på med noe eller glemmer ting/klarer ikke multitaske. Ingen har vist noe irritasjon mot meg. Men ikke si du har angst. Sjefen kommer til å tro at du bruker det som en pute og kommer til å melde deg syk fordi du ikke vil jobbe. Har selv angst og er i jobb. Anonymkode: 25b41...0e2 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Holdningen din er helt feil. Hadde du vært på jobbintervju hos meg, ville jeg ikke ansatt deg, men ikke på grunn av angsten. På grunn av holdningen din. Du ødelegger for deg selv hvis du snakker slik på intervju. Få hjelp av terapeuten å snu på tankegangen og fremstå som attraktiv søker. Hvorfor går du på intervju hvis det er helt greit for deg at ingen vil ansette deg? Da kaster du bort både din og arbeidsgiveren sin tid. Slutt å kaste bort tid og søk ufør siden du mangler motivasjonen som trengs for å faktisk jobbe. Hører jeg ikke skal jobbe hos deg ja. Du vet ikke hva du snakker om, du vet ikke noe om meg og min motivasjon. Men man gir jo opp når ingen vil ansette meg.. Og penger trenger jeg jo... Anonymkode: cbc6f...627 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 Man forteller ikke om sykdom på intervju, verken fysisk eller psykisk. Anonymkode: a8430...36b 5 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er isåfall helt greit for meg. Har vært i mange intervjuer nå i forskjellige yrker, forteller om angsten og ingen vil ansette meg. Det er helt greit for meg om ingen vil ansette meg, da blir det jo ufør neste da.. Ingen vil ansette noen med angst? Anonymkode: cbc6f...627 Hvorfor oppgir du at du har angst? Er dette relevant for arbeidet su skal utføre? Dersom det ikke er direkte relevant skal du aldri, noensinne, oppgi dine diagnoser til arbeidsgiver. Og dette vet nav. Direkte relevant er her å forstå som for eksempel allergi mot hunder i arbeide med hunder. Frykt for hunder er ikke relevant, gitt at du mestrer å arbeide med dem uten å bryte sammen eller angripe hundene. Det samme eksempelet kan brukes om flyverter - at du er redd for å fly er irrelevant gitt at du kommer på jobb hver dag, ikke får panikk eller viser redsel ovenfor passasjerer og utfører pliktene dine. Frykt er relevant om du ikke klarer gå inn i et fly, eller (og før du faller for fristelsen å tenke at dette er tåpelige eksempler så er de hentet fra virkelige mennesker som både arbeider i fly og er redde for å fly, go som er allergiske mot dyr de velger å arbeide med. Folk flest velger ikke å la angst eller frykt styre arbeidet sitt.) Anonymkode: e69c5...26c 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hører jeg ikke skal jobbe hos deg ja. Du vet ikke hva du snakker om, du vet ikke noe om meg og min motivasjon. Men man gir jo opp når ingen vil ansette meg.. Og penger trenger jeg jo... Anonymkode: cbc6f...627 Nei, du ønsker å søke om ufør og bruker denne "ingen vil ansette meg" som en unnskyldning. Anonymkode: 549c1...543 4
Drizzt Skrevet 13. mai 2022 #19 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hører jeg ikke skal jobbe hos deg ja. Du vet ikke hva du snakker om, du vet ikke noe om meg og min motivasjon. Men man gir jo opp når ingen vil ansette meg.. Og penger trenger jeg jo... Anonymkode: cbc6f...627 Nei, jeg vet jo kun det du skriver her. Og med denne holdningen vekker du ikke akkurat tillit hos arbeidsgiver. Igjen, det er ikke angsten som er problemet, men holdningen din at det er helt greit for deg at ingen vil ansette deg. Da er du ikke motivert å jobbe. Det gjør du til en uaktuell søker hos de aller fleste arbeidsgivere. Du må jobbe med holdningen din fordi nå ødelegger du for deg selv. Det er ikke nok å si at du har motivasjon. Du må faktisk vise det og du viser det motsatte med en del av det du har skrevet her. 1
Hedda-78 Skrevet 13. mai 2022 #20 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, jeg vil på intervju og få jobb. Men ingen vil tydeligvis ansette noen med angst.. Hva skal jeg leve av da når ingen vil ansette meg? Anonymkode: cbc6f...627 Jammen så ikke fortell på intervju at du har angst, da. Problem løst. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå