AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Del Skrevet 13. mai 2022 Jeg har et komplett middagsservise til 12 personer (44 deler) fra 1955 fra Porsgrunn porselensfabrikk i samme serie som på bildet (det er ikke mitt bilde) i svært god stand, uten synlig slitasje i porselen, blomsterranke og gullkant, og ingen hakk/skår. Jeg vurderer nå å selge det, da jeg verken har plass eller bruk for det. Er det noen her som har peiling på mulig verdi? Så på nett at et annet servise fra 1949 med mange færre deler hadde blitt solgt for 11 500,- , så jeg håper kanskje at det kan innbringe 12 000 -15 000,- kr. Er det å forvente for mye? Anonymkode: aa8f4...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Del Skrevet 13. mai 2022 Du forventer ALT for mye, ikke sjans for at du får 12-15 000 for det servicet. Selv de mest populære servicene fra "gamle dager" går sjelden for opp mot 1000 kr kuverten, så er har du tatt for hardt i. Til sammenligning selges det et kaffeservice i samme serie med 42 deler til kr 500 på finn (https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=203351454) og den selgeren er nok mer realistisk i pris. Du kan legge det ut som "gi bud" om du vil sjekke markedet, men mer enn 2-3000 tror jeg ikke du skal regne med, og da er du heldig. Anonymkode: a3182...e88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. mai 2022 #3 Del Skrevet 13. mai 2022 (endret) Forsøk på en av antikkgruppene på Facebook. De er flinke med å sette en pris på dette. Nydelig servise. Elsker det enkle mønsteret. Hadde jeg ikke allerede Skaugum-serviset, hadde jeg vurdert dette. ❤️ Endret 13. mai 2022 av Honey Dew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Del Skrevet 13. mai 2022 Du får neppe veldig mye. Det er ikke stor verdi i disse servicene. Har selv 2 stk, det ene eldre enn dine. Kjøpte det faktisk for under 1000 lappen på en brukthandel. Men som en over her sier, kanskje kan du få et par tusen for det hvis det er komplett. Anonymkode: 83bd5...46b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Del Skrevet 13. mai 2022 Jeg jobber i en bruktbutikk. Vi sliter med å få solgt slike serviser hvis prisen settes for høyt. Det du har avbildet, hadde kanskje blitt satt ut til kr 2000 i første omgang. Men kr 1000 er også sannsynlig utgangspris hos oss. Problemet med slike serviser er at de ikke kan vaskes i oppvaskemaskinen pga gullkanten, og særlig unge mennesker vil ha flerbruksserviser. Det vil si enkle serviser som kan vaskes i maskin og heller "pyntes" med ulike servietter osv. Man skal også ha skapplass til slike "pen" serviser som kun brukes noen ganger i året. Anonymkode: 70951...596 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 13. mai 2022 #6 Del Skrevet 13. mai 2022 Jeg kan ikke svare for serviset fra 1949 som du refererer til, men du har alt for høye forventninger. Får du et par tusenlapper vil du trolig være veldig heldig. Mer sannsynlig salgssum er rundt tusenlappen. Store, gamle serviser får man nærmest kastet etter seg, og mange av dem er i svært god stand fordi eierne har vært utrolig forsiktige med dem og brukt dem sjeldent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Del Skrevet 13. mai 2022 Jeg tror det finnes mengder av lignende serviser i skap og på loft og i kjellere rundt omkring. Kan ikke tenke meg at det er så verdifullt og attraktivt som du ønsker. Anonymkode: 4f273...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Del Skrevet 13. mai 2022 TS, du sier at du ser et som ble solgt på nett for 11.500: husk på at du ser annonsen slik den ble lagt ut, som er markert som solgt, men det betyr ikke at de faktisk fikk solgt for den prisen! De kan ha diskutert på private meldinger og solgt for 2000 for alt du vet, eller hvor som helst mellom de to summene 😅 Anonymkode: f48e5...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå