AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Heisann! Har en liten en som nærmer seg 4 mnd, babyen fullammes. Legger mer enn godt nok på seg, og legger seg i 20 tiden. «Utfordringen» er at når babyen legger seg for kvelden ønsker hen å die ofte, og gjerne lenge. Ønsker nærmest at jeg ligger der i 30 min - 60 min før søvnen virkelig «tar over». Dette kan jo selvfølgelig være kos og nærhet, men føler kanskje mer at han tanker opp før natten? Det er for så vidt helt greit, men kjenner på at det etter hvert blir litt tungt å måtte tilbringe hver kveld i sengen fra 20-21. Da er terskelen svært høy for at jeg klarer å stå opp igjen, og hele kvelden «forsvinner». Er det noen av dere som tilbyr babyen litt MME som kveldsmat før sengen? Har det hatt noe effekt enten positivt eller negativt? Tenker ikke mer enn kanskje 50-100 ml? Kanskje det kunne gitt babyen en roligere innsovning som ikke behøver at puppen er tilgjengelig hele tiden. Hører gjerne på erfaringer fra dere! Anonymkode: dbf61...cea
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Vi gjorde det en periode fordi det virket som at hun sov lenger da. Jeg begynte tidlig på jobb igjen og da tok far nettene. Hvis jeg ammet kvelden og natta så våknet hun oftere. Så da ammet jeg ved leggetid og så fikk hun en flaske MME i 22-23-tiden, da sov hun flere timer om natta. Anonymkode: ce1d6...793 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Vår fortsatte med akkurat samme kbeldsstyret som du beskriver til ca ni mnd, selv om han på det punktet spiste en hel porsjon grøt før han la seg 🙈 det er sykt irriterende, men vil nesten garantert gå over igjen av seg selv. Skader ikke å prøve litt mme et par dager da. Verdt et forsøk tenker jeg! Anonymkode: b9b45...218
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Heisann! Har en liten en som nærmer seg 4 mnd, babyen fullammes. Legger mer enn godt nok på seg, og legger seg i 20 tiden. «Utfordringen» er at når babyen legger seg for kvelden ønsker hen å die ofte, og gjerne lenge. Ønsker nærmest at jeg ligger der i 30 min - 60 min før søvnen virkelig «tar over». Dette kan jo selvfølgelig være kos og nærhet, men føler kanskje mer at han tanker opp før natten? Det er for så vidt helt greit, men kjenner på at det etter hvert blir litt tungt å måtte tilbringe hver kveld i sengen fra 20-21. Da er terskelen svært høy for at jeg klarer å stå opp igjen, og hele kvelden «forsvinner». Er det noen av dere som tilbyr babyen litt MME som kveldsmat før sengen? Har det hatt noe effekt enten positivt eller negativt? Tenker ikke mer enn kanskje 50-100 ml? Kanskje det kunne gitt babyen en roligere innsovning som ikke behøver at puppen er tilgjengelig hele tiden. Hører gjerne på erfaringer fra dere! Anonymkode: dbf61...cea Haha. Klager du seriøst på 1 times legging? Helt standard for de fleste det, mellom 0-4 år Anonymkode: b7bf6...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Må bare realitetsorientere deg om at én time på legging er helt normalt. Det er en god kveld i vårt hus det... 😂 Har ofte brukt 1.5-2 timer når barna var mindre... I stedetfor mme ville jeg gitt fast føde hvis det er viktig å amme minst mulig. For barn over 4 mnd anbefales fast føde over mme. Anonymkode: 20a5d...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå