Gjest Trolletrine Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Er det noen her som har tips til hvordan unngå at katten kvesser klørne på stueteppet mitt?Neglene blir jevnlig klippet,og han har klorebrett og utemuligheter,likevel er det TEPPET som blir foretrukket.Blir snart koko av dette!!!!
Sniglå Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Sprayflaske med vann. Når den klorer så sprayer du den lett i nakken og sier tydelig NEI. Det tar ikke så lang tid før den reagerer på ordet nei Men det er viktig å kun spraye når den er midt i ugjerningen, sprayer du etterpå skjønner den ikke sammenhengen, og resultatet kan bli en usikker katt!
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 Jeg pleier også å rose henne når hun bruker klorebrettet.
Puselure Skrevet 8. november 2005 #4 Skrevet 8. november 2005 Vi har to persere, og under "oppdragelsen" løftet vi de bort på klorebrettet hvis de klorte andre plasser. Oppdretteren sa det var et godt tips og det har funket til oss. Perseren er vel heller ikke den mest ville katten, kanskje en lett rase å oppdra, for de er veldig bedagelige
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 Sliter med noe ala det samme, den ene katten min kvesser klørne i en antikk sofa......ikke hyggelig! Han vet at han ikke har lov, for han løper og gjemmer seg med en gang vi reiser oss eller sier noe. Han går ute på dagene og kvesser klørne i trærne, dessuten har han klorebrett inne.......det virker som om han gjørs på for å være ulydig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå