Gå til innhold

Katt som ødelegger teppe!

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine
Skrevet

Er det noen her som har tips til hvordan unngå at katten kvesser klørne på stueteppet mitt?Neglene blir jevnlig klippet,og han har klorebrett og utemuligheter,likevel er det TEPPET :frustrert: som blir foretrukket.Blir snart koko av dette!!!! :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprayflaske med vann.

Når den klorer så sprayer du den lett i nakken og sier tydelig NEI.

Det tar ikke så lang tid før den reagerer på ordet nei ;)

Men det er viktig å kun spraye når den er midt i ugjerningen, sprayer du etterpå skjønner den ikke sammenhengen, og resultatet kan bli en usikker katt!

Skrevet

Jeg pleier også å rose henne når hun bruker klorebrettet.

Skrevet

Vi har to persere, og under "oppdragelsen" løftet vi de bort på klorebrettet hvis de klorte andre plasser. Oppdretteren sa det var et godt tips og det har funket til oss. Perseren er vel heller ikke den mest ville katten, kanskje en lett rase å oppdra, for de er veldig bedagelige :ler:

Skrevet

Sliter med noe ala det samme, den ene katten min kvesser klørne i en antikk sofa......ikke hyggelig!

Han vet at han ikke har lov, for han løper og gjemmer seg med en gang vi reiser oss eller sier noe.

Han går ute på dagene og kvesser klørne i trærne, dessuten har han klorebrett inne.......det virker som om han gjørs på for å være ulydig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...