Gå til innhold

Ting i leiligheten forsvinner 😔 Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare legge til at når man begynner å bli dement så er det ofte omgivelsene som merker det først. Tipper spøkelse er mest sannsynlig her.

Anonymkode: b854a...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker en tur til legen, samt sette opp overvåkningskamera. Da kommer du nok til bunns i problemet på den ene eller den andre måten

• Liker 6
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Hva skal legen undersøke? 

Anonymkode: 4f5bf...66e

Om du er psykotisk, dement eller har en hjernesvulst som tuller med hukommelsen din. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk i denne verden er blitt så sprø at det faktisk er mulig at noen kommer inn til deg å tar tingene dine.  Sett opp kameraovervåking i leiligheten og se hva/hvem  som dukker opp.
Det er faktisk den eneste løsningen du har .

Anonymkode: 53541...c76

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Må bare legge til at når man begynner å bli dement så er det ofte omgivelsene som merker det først. Tipper spøkelse er mest sannsynlig her.

Anonymkode: b854a...c79

Dement? Jeg er 30 år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Folk i denne verden er blitt så sprø at det faktisk er mulig at noen kommer inn til deg å tar tingene dine.  Sett opp kameraovervåking i leiligheten og se hva/hvem  som dukker opp.
Det er faktisk den eneste løsningen du har .

Anonymkode: 53541...c76

Hvorfor skulle de ta saks og briller? 

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp kamera, eller facetime deg selv mens du er på jobb om du har ipad e.l.

Det enkleste er å sette opp en teipbit på et lite synlig sted slik at du ser om den er brutt når du kommer hjem/våkner.

Anonymkode: c12d1...5fe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sett opp kamera, eller facetime deg selv mens du er på jobb om du har ipad e.l.

Det enkleste er å sette opp en teipbit på et lite synlig sted slik at du ser om den er brutt når du kommer hjem/våkner.

Anonymkode: c12d1...5fe

Det skal jeg gjøre. Hvor stor sjanse er det egentlig for at det er noen andre som låser seg inn når jeg er borte? 

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det skal jeg gjøre. Hvor stor sjanse er det egentlig for at det er noen andre som låser seg inn når jeg er borte? 

låser seg inn og stjeler ting som ikke er av verdi?.

Føler du deg veldig paranoid til vanlig? at noen er ute etter og ta deg feks?.

Anonymkode: aea67...02f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

låser seg inn og stjeler ting som ikke er av verdi?.

Føler du deg veldig paranoid til vanlig? at noen er ute etter og ta deg feks?.

Nei, og jeg er klar over at det høres latterlig ut at noen skulle låse seg inn og ta saks. Samtidig er det super rart at ting som alltid ligger på samme plass skulle bli borte. 

Uansett, takk for svar, alle! 

AnonymBruker
Skrevet

Du Spør om det er grunn til bekymring. Det vil jeg svare ja på.

Anonymkode: 6f59b...6dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du Spør om det er grunn til bekymring. Det vil jeg svare ja på.

Anonymkode: 6f59b...6dd

Fordi? 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, og jeg er klar over at det høres latterlig ut at noen skulle låse seg inn og ta saks. Samtidig er det super rart at ting som alltid ligger på samme plass skulle bli borte. 

Uansett, takk for svar, alle! 

Ja det gir ikke mening at noen skulle gjort det.

Går du på noen medisiner som gjør deg litt glemsk?

Hvis ikke så kan du jo uansett kjøpe et kamera og putte opp for moroskyld som nevnt tidligere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor skulle de ta saks og briller? 

For å fucke opp "your mind and senses". Du skal begynne og tro det rabler for deg, når du ikke finner ting du vet du har lagt på plass etc. 

Som andre foreslår her, bestill deg et overvåkningskamera og plasser det litt skjult i en bokhylle eller noe, sånn at du har oversikt over stuen og helst inngangen til kjøkkenet i samme slengen. Så kan du sjekke filmen neste gang noe forsvinner. 

Det KAN være nøkler på avveie til boligen din.... leier du eller eier du?

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja det gir ikke mening at noen skulle gjort det.

Går du på noen medisiner som gjør deg litt glemsk?

Hvis ikke så kan du jo uansett kjøpe et kamera og putte opp for moroskyld som nevnt tidligere.

Nei, ingen medisiner.

Må jeg koble kamera til mobil eller finnes det andre enkle kameraer som går på batterier, for eksempel? 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (25 minutter siden):

For å fucke opp "your mind and senses". Du skal begynne og tro det rabler for deg, når du ikke finner ting du vet du har lagt på plass etc. 

Som andre foreslår her, bestill deg et overvåkningskamera og plasser det litt skjult i en bokhylle eller noe, sånn at du har oversikt over stuen og helst inngangen til kjøkkenet i samme slengen. Så kan du sjekke filmen neste gang noe forsvinner. 

Jeg eier og det er nybygg, så da må det være eiendomsmegler som ikke ga meg alle nøklene eller noen som bare laget en lignende nøkkel? Jeg har, som sagt, aldri gitt nøkkel til noen.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ingen medisiner.

Må jeg koble kamera til mobil eller finnes det andre enkle kameraer som går på batterier, for eksempel? 

https://www.power.no/smarte-hjem/smart-sikkerhet-og-overvaakning/overvaakningskamera/ring-indoor-cam-overvaakningskamera-hvit/p-1116367/store/?gclid=EAIaIQobChMIi6mA387c9wIVE-qyCh2biwv0EAQYASABEgIfE_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Dette kamera funker, Da får du beskjed på en app på tlf når det er bevegelse foran kamera.

finnes sikkert andra kamera også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (27 minutter siden):

Min kompis nevnte akkurat det samme med å "fucke opp med deg", MEN da må de folka være sikre på at jeg legger merke til det, at ting er borte. Da ville de jo ikke tatt saks, som jeg har flere av. 

• Nyttig 1
Skrevet

Har du kjæledyr? Jeg tenker da på ilder eller rotte. Disse er flinke innen tyveribransjen.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...