Gå til innhold

Ting i leiligheten forsvinner 😔 Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bukser, stekespade, saks, briller og sånn. Noe jeg bruker ofte og som har sin faste plass. 

Jeg bor alene og inviterer ingen på besøk. Har noen tilgang til leiligheten? Det er jo rart at noen skulle komme inn bare for å ta brillene mine eller saksen, men hvilken annen forklaring kan dette ha? Får skikkelig angst. 

Anonymkode: 4f5bf...66e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du sier forsvinner, hva mener du? Som i at du har lagt det på den faste plassen, så er det borte, eller at det ligger andre steder enn den faste plassen?

Anonymkode: 6f59b...6dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Når du sier forsvinner, hva mener du? Som i at du har lagt det på den faste plassen, så er det borte, eller at det ligger andre steder enn den faste plassen?

Helt borte 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt borte 

Borte, som i at det forsvinner for godt å ikke kommer tilbake?

AnonymBruker
Skrevet

De mest sannsynlige forklaringen her er at du har rotet bort ting nå og da, selv om du tror du la det på en fast plass. 

Anonymkode: bd6ae...cca

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta deg en tur til legen og la deg bli undersøkt. Finner de ingenting så setter du opp et kamera. 

Kanskje du går i søvne? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Borte, som i at det forsvinner for godt å ikke kommer tilbake?

JA

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De mest sannsynlige forklaringen her er at du har rotet bort ting nå og da, selv om du tror du la det på en fast plass. 

Anonymkode: bd6ae...cca

Ikke saks da vel som alltid ligger på samme plass

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (29 minutter siden):

Ta deg en tur til legen og la deg bli undersøkt. Finner de ingenting så setter du opp et kamera. 

Kanskje du går i søvne? 

Nei. Hva skal legen undersøke? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det 3 grunner:

- Gjenferd som tuller med deg

- Du er dement/psykotisk 

- Noen har nøkkel til leiligheten 

Sett opp overvåking er mitt tips.

Anonymkode: b854a...c79

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Her er det 3 grunner:

- Gjenferd som tuller med deg

- Du er dement/psykotisk 

- Noen har nøkkel til leiligheten 

Sett opp overvåking er mitt tips.

Anonymkode: b854a...c79

Siden jeg aldri har gitt nøkkelen til noen, er det styret eller vaktmesteren som bare åpner døra? 

Psykotisk er jeg ikke. Dement...Vel, jeg har hatt litt problemer med hukommelse og konsentrasjon i det siste pga stress, men å legge saks et helt annet sted...? Jeg har jo sjekket rundt, i skapene og sånt. 

• Liker 2
Skrevet

Rart at du blånekter på alle forslagene folk kommer med. Spøker det hos deg? For dersom du aldri har besøk og du er 100% sikker på at du ikke har rotet det bort og ikke har en helsetilstand som kan påvirke, finnes det faktisk ingen annen forklaring.

Dersom noen hadde hatt tilgang til leiligheten din, tviler jeg på at vedkommende ville gått for stekespaden.

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kullos?

Anonymkode: 01b85...c76

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i søvne da jeg var liten, gjemte feks klærene til foreldrene mine, kunne gå ut å kaste de i søpla… Jeg rotet mye på kjøkkenet sa mamma, i skuffer og skap, og veldig ofte gikk jeg ut med ting (da de merket at dette var meg, startet de å følge med på hva jeg dreiv med når jeg Vaset rundt) 

Har du hage? Kan du ha gått i søvne og gravd ned noe? Gjemt det? 

Når det er sagt, når jeg er stressa kan jeg legge ting hvor som helst, ikke bare en gang jeg har kastet nøklene inn i kjøleskapet når jeg setter inn varer når jeg kommer hjem, slenger en saks ofte på helt vanvittig rare steder også :)

Håper du finner ut av hvorfor tingene blir borte, og at du finner de :) 

Anonymkode: 08b19...88b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Unnskyld meg, men man er ikke "crazy" fordi man eventuelt er i en psykosetilstand. Er det virkelig slik du tenker om mennesker? 🙄

Nei, det finnes ingen annen grunn til at tingene dine forsvinner, foruten disse alternativene. 

1. du roter bort ting, selv om du er skråsikker på at du ikke gjør det. (Typisk, og det mest sannsynlige alternativet). 

2. du går i søvne eller har en lidelse som gjør at du gjør rare ting uten å huske det selv. 

3. noen stjeler av deg, kanskje et spøkelse. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, moderator.
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Bukser, stekespade, saks, briller og sånn. Noe jeg bruker ofte og som har sin faste plass. 

Jeg bor alene og inviterer ingen på besøk. Har noen tilgang til leiligheten? Det er jo rart at noen skulle komme inn bare for å ta brillene mine eller saksen, men hvilken annen forklaring kan dette ha? Får skikkelig angst. 

Jeg anbefaler at du kontakter fastlegen. Dette er et av de første og mest klassiske tegnene på svekket hukommelse på grunn av alder eller sykdom. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Siden jeg aldri har gitt nøkkelen til noen, er det styret eller vaktmesteren som bare åpner døra? 

Psykotisk er jeg ikke. Dement...Vel, jeg har hatt litt problemer med hukommelse og konsentrasjon i det siste pga stress, men å legge saks et helt annet sted...? Jeg har jo sjekket rundt, i skapene og sånt. 

Timgene trenger ikke være i huset ditt, ts. Men selv om tingene ikke lengre er i huset følger det ikke logisk at «noen andre» har tatt dem. Du kan fint ha kastet dem i søpla eller noe. Og hele poenget er jo at du ikke erindrer dette. 

Anonymkode: 9b544...e5b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (25 minutter siden):

Unnskyld meg, men man er ikke "crazy" fordi man eventuelt er i en psykosetilstand. Er det virkelig slik du tenker om mennesker? 🙄

Nei, det finnes ingen annen grunn til at tingene dine forsvinner, foruten disse alternativene. 

1. du roter bort ting, selv om du er skråsikker på at du ikke gjør det. (Typisk, og det mest sannsynlige alternativet). 

2. du går i søvne eller har en lidelse som gjør at du gjør rare ting uten å huske det selv. 

3. noen stjeler av deg, kanskje et spøkelse. 

Er det slik JEG tenker om mennesker?? Les hva folk skriver til meg her! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Saks er vel en av de tingene det er enklest å rote bort siden den brukes på mange ulike steder til mange ulike ting. 

Anonymkode: 095b2...87f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Saks er vel en av de tingene det er enklest å rote bort siden den brukes på mange ulike steder til mange ulike ting. 

Kanskje vanligvis, men jeg VET at disse saksa bruker jeg kun på kjøkkenet, så de er enten i skapet eller i oppvaskmaskinen, og har vært der i flere år. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
fordi etterfølgende innlegg i denne tråden ble ryddet for brukerdebatt
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje vanligvis, men jeg VET at disse saksa bruker jeg kun på kjøkkenet, så de er enten i skapet eller i oppvaskmaskinen, og har vært der i flere år. 

Pakker du aldri inn gaver eller klipper av lapper fra nye klær? Syr i en knapp, klipper opp esken på noe du har bestilt...? Eller løper inn på naborommet for å ta telefonen hvis den ringer uten å nødvendigvis legge fra deg det du har i hendene på riktig plass først? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...