AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Hei Jeg sitter her og klør meg litt i hodet. Jeg har barn med en mann, hvor det har vært slutt siden barnet var baby. Vi bodde aldri sammen og barnet var aldri planlagt, men veldig ønsket fra min side. Ikke så mye fra fars side. Så forholdet varte ikke lenge. Samvær har vært et sårt tema hele veien. Han ønsket kontrakt på 50/50, men i praksis kunne barnet bo mest hos meg og samvær med far være når det passet han. Noe jeg var fullstendig uenig i. Jeg ønsket forutsigbarhet og et fast samvær for barnet vårt. Han presset gjennom 40/60 da barnet var 3 år gammelt. Han fulgte aldri samværet og på sitt beste hadde han 4 overnattinger i mnd. Noe som verken fungerte for meg eller barnet. Jeg ba om ny mekling på familievernkontoret og han nektet for at han ikke fulgte samværet. At jeg løy osv. Han ble sint da jeg krevde mer barnebidrag. Nektet å signere på kontrakt for det samværet han faktisk hadde med barnet, da familievernkontoret anbefalte det om samvær ble så uforutsigbart. Nav trodde meg og økte barnebidraget. Da ble far sint og dro meg inn for retten. Hvor dommeren satte samvær på annenhver helg i en prøveperiode på 6 mnd. Dette har han klart å opprettholdt, med noen avvik ved sykdom hos barnet. Da ber far meg å hente barnet. Barnet er nå 5 år og far har et barn til på 9 år. Disse barna har samme samvær, annenhver helg. Han sier han har mye bedre samarbeid med andre barnemor enn meg som han beskriver som et troll. Nå krever han 50/50 samvær etter at barnebidraget øket igjen etter dommen vi fikk i retten. Jeg spurte hvorfor han ikke har 50/50 med andre barnet hvis han krever 50/50 på yngstemann. Dette ville han ikke svare meg på. Jeg tror 100% at dette er bidragsmotivert. Det mente min advokat også. Hva gjør jeg videre? Har faktisk vurdert å kutte bidrag fullstendig, men igjen så er jeg redd for at kontakten mellom far og barnet blir lik null. Og går jeg med på 50/50 så vet jeg godt at jeg blir sittende med alle utgiftene alene og at far ikke følger samværet. kom gjerne med egne erfaringer ❤️ Anonymkode: 8bf14...287
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Du har advokat, da hører du på denne og ikke på synsing på KG. Men jeg ville bare sagt nei og stått på bidraget. Du må tåle at han ikke liker deg, du kan ikke bli likt av alle. Anonymkode: 034de...b12 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har advokat, da hører du på denne og ikke på synsing på KG. Men jeg ville bare sagt nei og stått på bidraget. Du må tåle at han ikke liker deg, du kan ikke bli likt av alle. Anonymkode: 034de...b12 At han ikke liker meg driter jeg en lang marsj i. Advokaten min sa jeg måtte stå på mitt og ikke Rikke meg. Bidrag skal han betale uansett. Det jeg synes er merkelig at han skal kreve mer samvær for ene barnet, men ikke andre ? Begge barna bor på samme sted. ts Anonymkode: 8bf14...287 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Det ville jeg ikke brukt tid på å gruble over. Gjør som advokaten sier. Anonymkode: 034de...b12 1
skruf Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At han ikke liker meg driter jeg en lang marsj i. Advokaten min sa jeg måtte stå på mitt og ikke Rikke meg. Bidrag skal han betale uansett. Det jeg synes er merkelig at han skal kreve mer samvær for ene barnet, men ikke andre ? Begge barna bor på samme sted. ts Anonymkode: 8bf14...287 Kanskje den andre barnemoren ikke krever bidrag for barnet, ergo trenger han heller ikke mere samvær for å få bidraget ned. Kanskje har de en privat bidragsavtale og hun er ikke klar over, eller hun bryr seg ikke, hvor mye hun kunne ha fått. Det blir bare spekulasjoner 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Sitt stille i båten og forsett med den samværsordningen som er. Vær sterk, og stå imot denne surrebukken av en far Anonymkode: 1f420...505
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 skruf skrev (3 timer siden): Kanskje den andre barnemoren ikke krever bidrag for barnet, ergo trenger han heller ikke mere samvær for å få bidraget ned. Kanskje har de en privat bidragsavtale og hun er ikke klar over, eller hun bryr seg ikke, hvor mye hun kunne ha fått. Det blir bare spekulasjoner Husker da vi var sammen var han sur for at hun krevde barnebidrag. Og da maset han om 50/50 med den gutten. Har inntrykk av at de kanskje har en privat ordning kanskje 🤷♀️ ts Anonymkode: 8bf14...287
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sitt stille i båten og forsett med den samværsordningen som er. Vær sterk, og stå imot denne surrebukken av en far Anonymkode: 1f420...505 Ja har tenkt det. Vi skal tilbake i retten i høst for å evaluere hvordan samværet har gått. Jeg vet han kommer til å kreve 50/50 da for det har han sagt. Går jeg ikke med på det så skulle dette opp for hovedforhandling og han truet meg med å ødelegge meg. Så blir litt usikker og redd når han sier slikt.. så spillet han offeret til sakkyndig og kaller med psykopat og kontrollfrik. Løyet så mye til sakkyndig at jeg fikk bakoversveis. ts Anonymkode: 8bf14...287
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå