AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Har en bekjent som ringer så fort du sender en melding. Kan være et enkelt spørsmål, men de bare MÅ ringe! Og sånne som vil at du ringer i stedet for å melde.. de føler liksom at du ikke bryr deg like mye om du bare tekster. Jeg hater å sitte å snakke i tlf, synes det er så kjedelig! Er jeg fiendtlig eller uvanlig? Flere som har det sånn? Anonymkode: 9e633...334 8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 For meg er det omvendt. Skjønner ikke at folk fortsetter å sende meldinger når det er klart at det er lettere å ringe. Man sparer tid og unngår mange misforståelser. Anonymkode: bfa01...fa0 24 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Ja😆 Men mest på jobb. Jeg jobber med bare gamle gubber som ikke gidder lange e-post-utvekslinger når de kan ta det kjapt på telefonen. Anonymkode: a4c8f...455
GammelKaktus Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Jeg er ikke vanskelig verken på det ene eller det andre. Men som hen over så blir jeg og drittlei når man skal avtale noe og diskutere på melding, tar så lang tid da er det bedre å ringe og få det overstått, gidder ikke det der så da ringer jeg og blir ferdig. 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Hater å ringe, og hater når folk ringer meg. Det er bare vas. Om jeg er opptatt og ikke kan snakker der og da...og så når ikke de tar tlf når jeg ringer dem, så tar ikke jeg tlf for jeg er opptatt igjen, så må jeg finne tid til å ringe dem, så tar ikke de tlf, så ringer de meg mens jeg er i dusjen osv osv osv. Men en melding hadde vært : Vil du henge på lørdag? Ja. Anonymkode: 4270c...0e5 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 De eneste gangene jeg snakker i telefonen er om jeg må ringe et sted, som legekontor og sånt. Eller til min 80 år gamle bestemor. Ellers snakket jeg ikke i telefonen, jeg bare takler det ikke! Blir kvalm, urolig i kroppen, hjertebank og kaldsvetter…. Så om noen ringer tar jeg den ikke, og om det er et nummer jeg ikke kjenner så tar jeg den heller ikke, men sjekker opp nummeret og ringer evt opp om det et noe offentlige greier eller sånt. Kan snakke på FaceTime med besteforeldre og søsken, men det er mest for at barna skal få snakke med dem. Anonymkode: 2ad17...da0 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Veldig. Spesielt korte beskjeder. TA DET PÅ SMS Anonymkode: 6a62e...868 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 Jeg hater også å ringe. Så tenker jeg sånn at ved en sms så svarer vi når vi får tid til å svare. Sender jeg en sms forventer jeg ikke svar med en gang. Kan godt gå en dag og to også uten at jeg forventer svar. Men er det viktig så ringer jeg selvsagt, eller sender sms til de jeg vet svarer raskt. Men det å gå å vase i telefonen orker jeg ikke. Anonymkode: 83725...a26 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Veldig. Spesielt korte beskjeder. TA DET PÅ SMS Anonymkode: 6a62e...868 Det er sånn jeg mener. Men noen bare MÅ ringe for å svare på en veldig enkel melding. Så kommer det masse tilleggsspørsmål og tomprat. Det er nettopp derfor jeg ikke orker! Dette er en person som ringer hele kontaktlisten sin på en dag da. Virker som enkelte er avhengig av å snakke i tlf... Anonymkode: 9e633...334 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Motsatt her også, ting går mye fortere på telefonen enn å melde frem og tilbake. Bare lurer på noe- dere som blir fornærmet om folk ringer, får angst, blir irriterte osv: Har dere ikke jobb? Anonymkode: 926fe...eae 12
Dolce Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 (endret) Min erfaring er at avtaler og lignende som oftest er mye, mye kjappere å ta pr. telefon. Gidder ikke å sitte og knote på telefonen når det er mye kjappere å ta en rask telefonsamtale. Har andre ting jeg heller har lyst til å gjøre enn å tekste frem og tilbake. Endret 13. mai 2022 av Dolce 10
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Motsatt her også, ting går mye fortere på telefonen enn å melde frem og tilbake. Bare lurer på noe- dere som blir fornærmet om folk ringer, får angst, blir irriterte osv: Har dere ikke jobb? Anonymkode: 926fe...eae Eh, jo. Men snakker da aldri i tlf på jobb Anonymkode: 53e5b...624 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 Skal de ringe meg så bør det stå om liv og helse. Noe annet haster ikke og du kan ta det på sms, messenger, mail . Sjelden jeg sitter i en stol og kan snakke i tlf uansett. Anonymkode: 57546...f71 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For meg er det omvendt. Skjønner ikke at folk fortsetter å sende meldinger når det er klart at det er lettere å ringe. Man sparer tid og unngår mange misforståelser. Anonymkode: bfa01...fa0 Nei, her blir det mer misforståelser av å ikke få ting skriftlig. Jeg glemmer tidspunkt og beskjeder idet jeg legger på tlf. Var det kl 17? Eller 19? Klarer aldri huske om det var kvart på eller kvart over. Dessuten hører jeg dårlig om det er noe som helst bakgrunnsstøy, så jeg foretrekker melding over tlf any day. Anonymkode: 53e5b...624 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, her blir det mer misforståelser av å ikke få ting skriftlig. Jeg glemmer tidspunkt og beskjeder idet jeg legger på tlf. Var det kl 17? Eller 19? Klarer aldri huske om det var kvart på eller kvart over. Dessuten hører jeg dårlig om det er noe som helst bakgrunnsstøy, så jeg foretrekker melding over tlf any day. Anonymkode: 53e5b...624 👏👏👏enig med denne Anonymkode: 8fe39...132 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For meg er det omvendt. Skjønner ikke at folk fortsetter å sende meldinger når det er klart at det er lettere å ringe. Man sparer tid og unngår mange misforståelser. Anonymkode: bfa01...fa0 Enig i dette. Selv hater jeg å tekste. Sender noen 3 eller mer etter hverandre, slutter jeg å svare. Da tar vi heller praten en annen dag, eller boen timer senere. På telefon. Jeg hater sms. Anonymkode: 1bb02...a3d 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, her blir det mer misforståelser av å ikke få ting skriftlig. Jeg glemmer tidspunkt og beskjeder idet jeg legger på tlf. Var det kl 17? Eller 19? Klarer aldri huske om det var kvart på eller kvart over. Dessuten hører jeg dårlig om det er noe som helst bakgrunnsstøy, så jeg foretrekker melding over tlf any day. Anonymkode: 53e5b...624 Kjenner meg igjen her. Har dårlig konsentrasjon og det jeg ikke får skriftlig husker jeg ikke. Klokkeslett og dato er håpløst Anonymkode: 57546...f71 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 Jeg hater å ringe. Har en venninne som alltid skal ringe for å bare avtale noe kjapt, men så ender det opp med å bli en samtale på 40 minutter. Jeg prøver virkelig og avslutte samtalen, men det er faen meg helt umulig. Anonymkode: b556b...25f 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #19 Skrevet 13. mai 2022 Jeg har vonde øyne. Derfor må jeg ofte ringe. Selv om jeg egentlig helst vil tekste. Anonymkode: 85811...32d 1
Million Skrevet 13. mai 2022 #20 Skrevet 13. mai 2022 (endret) Jeg tekster nesten alltid med venninner og familie. Sjelden vi ringer. Synes sms er greiere, da kan man også gå tilbake og sjekke hva som egentlig ble avtalt, "hva var det hun sa igjen om den greia?" osv. Telefonsamtaler har en tendens til å dra ut i tid så veldig. Særlig med eldre mennesker som er pratesyke... Endret 13. mai 2022 av Million 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå