Gå til innhold

Noen som har hatt svangerskapsforgiftning og vil dele litt erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gravid uke 32+5. Har de siste dagene følt meg veldig støl i magen og har litt vondt oppe ved høyre ribbein. Har selvfølgelig googlet litt og da finner man jo ymse skumle greier, blant annet at svangerskapsforgiftning kan gi magesmerter oppe på høyre side. Noen som har fått påvist svangerskapsforgiftning og kan prøve å forklare hva slags smerter det er snakk om? Bør jo nevnes at baby sparker mye i det området, og at det i det siste har føltes som om hun ligger å presser mot det området. 

Anonymkode: c9c75...f5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var generelt uggen og kvalm (og hadde vært det lenge). Litt i grenseland høyt blodtrykk lenge, men ikke over. Aldri protein i urinen. Ikke noe hodepine eller synsforstyrrelser. Så ble jeg veldig syk, igjen, primært en generell uggenhetsfølelse og jeg kastet opp om jeg prøvde å gå ut og orket ikke å sitte eller stå for lenge. Jeg fikk vondt i magen. Det var ikke litt vondt. Det var veldig vondt, kontinuerlig. Litt bedre på morgenen, og verre utover dagen og spesielt ille på natta. Det var ikke konsentrert til høyre side, men som et belte som strammet øverst på magen (men kun høyre side er det som typisk står beskrevet overalt på nett).

Jeg ventet egentlig for lenge før jeg ringte og dro inn (men det endte fint!), fordi jeg ikke ville være hysterisk eller masete. Derfor tipser jeg alle som er usikre om å heller ta én telefon "for mye" til føden, enn én for lite. Mest sannsynlig er det bare babyen som sparker, og derfor er du øm. Men snakk alltid hellermed fagpersoner. De kan ta en helhetsvurdering som er langt bedre enn noen her kan gi deg.

Anonymkode: f1118...88c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...