Gå til innhold

Intervju for litt over ei uke siden. Ikke hørt noe, bør jeg tenke jeg ikke får jobben?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Referanser ringt i begynnelsen av uka 😀

Anonymkode: db4c6...c39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på en jobb som hadde søknadsfrist i slutten av april, og har ikke hørt noe, selv om jeg vet prosessen pågår. 

Jeg jobber innen helse. Her ville jeg ikke forventet å høre noe på flere uker....

Anonymkode: 15af6...2fa

AnonymBruker
Skrevet

Samme situasjon her, var på jobbintervju for 1,5 uke siden, og ikke hørt noe. Har fått tilbud om en annen jobb i mellomtida så gidder ikke kontakte dem for å spørre heller :P

Anonymkode: 92d8d...4fd

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert at de er ferdige med å avholde intervjuer?

Anonymkode: 7968f...569

AnonymBruker
Skrevet

En uke er ikke lang tid. Jeg har gjort mange ansettelser og jeg bruker den tiden jeg trenger. 

Man booker inn tre-fire-fem intervjuer, på tidspunkter man får til å passe. Det kan være over en uke mellom det første og det siste. Deretter møter, diskusjoner og avklaringer, før man gjennomfører annengangs intervju.

Du skriver som om du venter en ansettelse etter førstegangsintervjuet. Er det virkelig vanlig? Å bare møte søkerne den ene gangen??

Og så skriver du at det er gjort referansesjekk, noe som virker useriøst på meg. Det vanlige er at man foretar alle vurderinger og intervjuer helt til man egentlig er klar til å tilby en søker jobben - og først DA gjør man referansesjekk. Referansesjekk er for å ta en siste sjekk, om det er noe som i siste øyeblikk tilsier at jobben ikke skal tilbys. Grunnen er selvsagt å ikke lage uro for søkeren der vedkommende jobber i dag, uten at det er overveiende sannsynlig at vedkommende skal tilbys jobben.

Men - det at referansesjekk er gjort, kan kanskje bety at et tilbud er like rundt hjørnet?

Anonymkode: dcb35...9f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En uke er ikke lang tid. Jeg har gjort mange ansettelser og jeg bruker den tiden jeg trenger. 

Man booker inn tre-fire-fem intervjuer, på tidspunkter man får til å passe. Det kan være over en uke mellom det første og det siste. Deretter møter, diskusjoner og avklaringer, før man gjennomfører annengangs intervju.

Du skriver som om du venter en ansettelse etter førstegangsintervjuet. Er det virkelig vanlig? Å bare møte søkerne den ene gangen??

Og så skriver du at det er gjort referansesjekk, noe som virker useriøst på meg. Det vanlige er at man foretar alle vurderinger og intervjuer helt til man egentlig er klar til å tilby en søker jobben - og først DA gjør man referansesjekk. Referansesjekk er for å ta en siste sjekk, om det er noe som i siste øyeblikk tilsier at jobben ikke skal tilbys. Grunnen er selvsagt å ikke lage uro for søkeren der vedkommende jobber i dag, uten at det er overveiende sannsynlig at vedkommende skal tilbys jobben.

Men - det at referansesjekk er gjort, kan kanskje bety at et tilbud er like rundt hjørnet?

Anonymkode: dcb35...9f2

Tror det kan være forskjellig praksis, uten at det er useriøst. Jeg har vært på jobbintervju for en stilling hos Skatteetaten, rådgiverstilling i kommunen, på advokatkontor og i butikk.  I butikk og i kommunen var det bare ett intervju før ansettelse, hos Skatteetaten og advokatkontoret var det to runder. Alle sammen ringte referansene til mer enn én kandidat. På advokatkontoret ringte de referansene til de tre som ble innstilt, men valgte likevel den som hadde litt mer erfaring og litt bedre karakterer. 

Anonymkode: 04d3a...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på en statlig jobb i slutten av februar, og først i dag fikk jeg vite at jobben er min. Så det tar tid :)

Anonymkode: 5a7fc...eb2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...