Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurte på en ting angående første barseltreff. Når man går runden rundt og hver og en skal introdusere seg for hverandre på helsestasjonen og fortelle kort om seg selv. Er det greit å si man akkurat er nyinnflyttet og ikke kjenner noen i denne byen. Og håper å få noen venner her så man ikke må gå hele barseltiden alene hjemme? 
Eller er ikke dette greit å si? 

Jeg opplevde nemlig at dette ikke var greit å si, fikk tilsnakk med en gang av helsesøster foran alle om at her var det ikke rom for å få venner, her skulle vi kun møte likesinnede. 

Hva tenker dere? Var jeg helt på bærtur med å si dette? Mente ikke at jeg måtte bli venner med noen på barselgruppa, men kanskje sånn det ble tolket. Tenkte jeg bare skulle være åpen og ærlig om situasjonen jeg sto i, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor dette var så galt å si. Alle jeg har snakket med synes det var feil av meg å si det høyt. Så gjerne opplys meg om hvorfor dette er så feil å si? Eller greit?

Anonymkode: 4c1d0...058

• Liker 2
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette var veldig rart av helsesøster! Hadde jeg vært i barselgruppa di hadde jeg sagt til deg senere at jeg syntes helsesøster var helt bak mål. 

Anonymkode: d1a12...9aa

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Rar helsesøster 😅

Anonymkode: 53319...cbe

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Noe av poenget med barselgruppe er jo å finne andre i samme situasjon og få et nettverk...

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Må være greit å si men kanskje ble tolket som at du kun var der for å få venner og ikke for barsel. 

Anonymkode: a0f79...456

• Liker 1
Skrevet

Hun helsesøstra der høres ut som en uhyggelig dame. Dere får da bestemme selv om dere vil bli venner. Men det kan jo være hun mente at hos henne er det ikke tid til sosialt snakk og kaffe og sånn. men at dere kan bli venner ellers. 

Hun kunne sagt, det er en fin tid å bli kjent med nye mennesker på. Men nå må vi over på noe viktig vi skal snakke om. Feks. 

• Liker 11
Skrevet

for en rar ting å si av helsesøster.. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at alle du har snakket med synes det var feil av deg å si dette høyt, hvem er alle? Hva sa de andre i barselgruppa til dette? Veldig rar ting å si av hs. Jeg trodde også litt av poenget med barselgruppa var å møte andre mødre å knytte bekjentskaper og kanskje vennskap med. Hva er ellers formålet 😅 Ikke lov å bli kjent liksom

Anonymkode: 51f3b...57f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun prøvde seg på litt ironi?  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må være greit å si men kanskje ble tolket som at du kun var der for å få venner og ikke for barsel. 

Du tenker helsesøster tolka det sånn? Da er hun jo ikke helt rett i pappen. Alle mammaene hun har der vet jo at de er der fordi de har fått barn. 

• Liker 4
Skrevet

Er ikke hele poenget med barselgruppe å treffe potensielle venner, som man kan snakke med om det man står i? 

:klo:

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle jeg har snakket med synes det var feil av meg å si det høyt. Så gjerne opplys meg om hvorfor dette er så feil å si? Eller greit?

Er det noe info du har utelatt her eller? Virker veldig merkelig. Kanskje du ordna deg annerledes i møtet? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble venner med flere av de i min barselgruppe. Nå har vi flyttet og barna treffes ikke lenger, men jeg har likevel kontakt med mødrene på sosiale medier osv. Synes det er HELT innafor og flott å være ærlig om, og synes helsesøster var helt bak mål her. Hvem andre har du snakket med om dette? Kan ikke forstå hva som var galt med det..

Anonymkode: 7a61c...00f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun var redd for at de andre mødrene skulle føle på et press for å måtte bli vennen din. 

Men å si sånt høyt foran de andre var nesten litt slemt av helsesykepleieren.

Anonymkode: 1a3bb...451

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om man dukket opp uinvitert uten å ha født en baby eller adoptert et spedbarn kan jeg skjønne poenget 😅

Poenget med barselgruppe er jo det sosiale 🤷‍♀️

Hva skulle man ellers gjort? 

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enda en grunn til å unngå disse barselgruppene. 

Anonymkode: 780c3...70d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei, jeg lurte på en ting angående første barseltreff. Når man går runden rundt og hver og en skal introdusere seg for hverandre på helsestasjonen og fortelle kort om seg selv. Er det greit å si man akkurat er nyinnflyttet og ikke kjenner noen i denne byen. Og håper å få noen venner her så man ikke må gå hele barseltiden alene hjemme? 
Eller er ikke dette greit å si? 

Jeg opplevde nemlig at dette ikke var greit å si, fikk tilsnakk med en gang av helsesøster foran alle om at her var det ikke rom for å få venner, her skulle vi kun møte likesinnede. 

Hva tenker dere? Var jeg helt på bærtur med å si dette? Mente ikke at jeg måtte bli venner med noen på barselgruppa, men kanskje sånn det ble tolket. Tenkte jeg bare skulle være åpen og ærlig om situasjonen jeg sto i, men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvorfor dette var så galt å si. Alle jeg har snakket med synes det var feil av meg å si det høyt. Så gjerne opplys meg om hvorfor dette er så feil å si? Eller greit?

Anonymkode: 4c1d0...058

Kanskje du ødela med å være for åpenlys og oppi dagen, for sorgløs? Det er jo vanlig å liksom være litt mer sånn slu og kynisk rundt det, late som ingenting.

Anonymkode: fb46b...431

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hæ? Være i barselgruppe for barsel? Hva vil «for barsel» si? Er det ikke innafor å være i barselgruppe kun for å få venner og bli kjent? Hva ellers er poenget med barselgruppe?

Anonymkode: f23fb...e9c

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...