Supersonic Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Nå spør jeg her fordi jeg ønsker kvinners syn på problemet. Etter 15 år i ekteskap, med barn på 11 og 8år samt bil, hytte og det som følger med vurderer jeg å gå. Blir helt utmattet av min kone som bare sitter der i sofaen dag etter dag og ”trøstespiser" Hun eser ut, og jeg mener opp ca 20kg på 5år. Hun sier selv hun ikke er utbrent. Selv møtte jeg veggen for 1 år siden og satt bare hjemme, men kom meg oppå igjen. Det jeg og irriterer meg over er, at hvis ikke jeg planlegger utflukter med barna, innkjøp av ting vi trenger og vedlikehold av hus/hytte så skjer det bare ikke. Tror aldri jeg har hørt henne si, ”å det hørtes gøy ut, det legger jeg i kalenderen” eller at hun ønsker å spise en god middag ute bare med meg. Jeg rydder og vasker hjemme, men hun legger igjen ting og søppel overalt. Hun ordner alt til barna (lekser, mat og klær) det skal hun ha. Men thats it egentlig. Jeg reiser noe på jobben, og gleder meg ikke til å komme hjem akkurat. Kun til barna mine. Ja, jeg tenker på de oppi dette, men kan ikke være bra for dem når foreldrene ikke har det bra. Er det jeg som er pirkete? Blir veldig utmattet av å ha det slikt. Og skulle ønske jeg hadde en partner som drar meg opp og med på ting. Og når vi giftet oss, ønsket hun ikke å ta mitt etternavn eller føy det til som mellomnavn 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Synes ikke du høres pirkete ut, og det er utmattende å være sammen med noen som ikke engasjerer seg i noe som helst. Skjønner ikke helt hva det med etternavn har å gjøre med saken da. Anonymkode: 41806...8cc 13
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Min første tanke var at dersom du reiser i jobben, hvordan kan du gjøre alt og hun ingenting hjemme? Ser det ut som en svinesti når du kommer hjem? Anonymkode: 54d60...651 9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Hun er deprimert. Det beste du kan gjøre er å støtte henne og prate med henne, oppmuntre og hjelpe henne å oppsøke hjelp. Depresjon sliter mye på samliv, men stort sett noe man blir bra av. Så med barn involvert hadde jeg tatt tak i det framfor å gå. Hvordan har livet hennes vært? Hvordan er livet hennes nå? Og tok du hennes navn når dere giftet dere? Anonymkode: effab...5b2 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Kanskje hun eser og trøstespiser fordi hun heller ikke har det bra i forholdet? Sett dere ned og snakk om det. Si st du har vært på tanken på skilsmisse. Skjønner det er hardt å stå i dag inn og dag ut Anonymkode: c3352...7de 1
Supersonic Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min første tanke var at dersom du reiser i jobben, hvordan kan du gjøre alt og hun ingenting hjemme? Ser det ut som en svinesti når du kommer hjem? Anonymkode: 54d60...651 Ja, det gjør faktisk det. Eneste er oppvaskmaskinen og klesvask som er gjort. Jeg reiser ikke mye, men gjerne 3 netter hver 3 uke. Og når jeg kommer hjem, rydder jeg med en gang.
AprilLudgate Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 1. Jeg synes det høres ut som hun gjør ganske mye du ikke verdsetter (hun ordner alt til barna men that’ s it sier du). 2. Et nyttig spørsmål i alle forhold er: «kan JEG gjøre noe for å endre på det jeg ønsker mer eller mindre av». Inviter på den middagen, planlegg en reise sammen bare dere. Gi en klem og si hei istedetfor å bitche om at det ikke er ryddet nok Hun tar alt av klesvask, oppvaskmaskin - og ordner alt til barna. Det er rimelig mye jobb gjort? Selvsagt kan du ta resten? 10 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Unnskyld meg. Hun følger opp barna med tanke på skole,lekser, mat og klær? Vet du hva det innebærer å ha denne oversikten? Hvem passer på gymtøy, ta med syltetøyglass, ha fargeblyanter når det trengs, når det er turdag og passe på sitteunderlag og alt? Forresten, hvem har oversikt over barnas venner og foreldre, hvem arrangerer barnebursdager og kommuniserer med andre foreldre? Hvem sender melding til lærer når det er noe? Anonymkode: d6269...295 8 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Hun gjør mye som du tydeligvis ikke ser. Har hun jobb? Kommer hun seg ut, og får alenetid? Ja, du er pirkete, fordi du ikke aner hva hun faktisk gjør, men du klager. Hva med å snakke sammen? Hva med at du tar lekser og all oppfølging av barna i noen uker? Anonymkode: 3dccf...dfd 4
~white lady~ Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 Snakk med henne om hvordan du opplever hverdagen. Bestill time på familievernkontoret for å få hjelp og råd av en nøytral tredjepart. 7
Kvalitet Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hun gjør mye som du tydeligvis ikke ser. Har hun jobb? Kommer hun seg ut, og får alenetid? Ja, du er pirkete, fordi du ikke aner hva hun faktisk gjør, men du klager. Hva med å snakke sammen? Hva med at du tar lekser og all oppfølging av barna i noen uker? Anonymkode: 3dccf...dfd Tydeligvis mye som ts ikke ser? Han bor med henne. Han beskriver ts som p bruke mye tid på sofaen og med mat. Går ikke opp 20kg uten. Er hun misfornøyd er det like mye hennes ansvar å gi beskjed. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 Sitat Hun ordner alt til barna (lekser, mat og klær) det skal hun ha. Men thats it egentlig. Sitat Eneste er oppvaskmaskinen og klesvask som er gjort. Så det eneste hun ikke gjør, er å støvsuge og vaske? Alt annet fikser hun? Og du mener at hun ikke gjør noe? Anonymkode: a69f7...e8b 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 Supersonic skrev (47 minutter siden): Ja, det gjør faktisk det. Eneste er oppvaskmaskinen og klesvask som er gjort. Jeg reiser ikke mye, men gjerne 3 netter hver 3 uke. Og når jeg kommer hjem, rydder jeg med en gang. Du er borte 15% av tiden, og da ordner hun lekser, klær, klesvask og oppvask. Ellers ordner hun alt til barna med klær og klesvask, bursdagsgaver, foreldremøter, hva dere skal ha til middag, lage middag, nesten alt av daglig drift? Ikke rart hun er sliten og mangler overskudd til å finne på gøye ting. Har du hørt om hun kunne tenke seg husmorferie/venninnetur en helg i måneden? Da blir hun uansett mindre borte enn deg, og kanskje hun får mulighet til å finne igjen seg selv. Anonymkode: c2dcd...3e4 6 1
Carrot Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 Jeg tenker at når du alt har kommet dit at skilsmisse virker som en løsning er det like greit å si det høyt, kanskje hun tenker det samme? 4 1
BobbySocks Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 Morsomt at alle forsvarer kona, men i motsatt fall ville alle sagt GÅ. Ta en prat med henne før du bestemmer deg. Det skylder du dere begge. 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 Hun høres deprimert ut. Snakker dere ordentlig sammen i en god tone? Anonymkode: 376ab...b46 1 1
Veggdyret Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 Å ordne alt til barna tar minst halve ettermiddagen min, det er ikke å gjøre "ingenting". Å ikke rekke annet enn å sette på en oppvaskmaskin/vaskemaskin i tillegg til barn og jobb på en hverdag er da også helt normalt. Hva om du tilbyr deg å feks. ta alt ansvar for lekser, at barna får med seg det de trenger på skolen, og foreldremøter - i bytte mot at hun vasker gulv hver uke og trener 3 dager i uka feks? Litt trening gjør underverker for både vekt og humør. 3 1
Supersonic Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #19 Skrevet 13. mai 2022 Dette var tydeligvis feil plass å søke etter andre synspunkter. Heller mer til å gå etter å ha lest flere svar. Dere tar for gitt at jeg ikke gjør noe. Jeg gjør mye husarbeid. Går på foreldremøter og hentet alltid i barnehage/sfo tidligere. Vasker mine egne klær og. Som en test skal jeg nå bare ligge på sofaen jeg og. Så skal vi se… 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #20 Skrevet 13. mai 2022 Kan du spesifisere hva du gjør av husarbeide, matlaging, oppfølging av barn, "det tredje skift", etc? Søppelet, det er det hun som slenger fra seg? "Depresjonen", når kom den? I forbindelse med fødsel? Da du traff veggen? Eller er annet tidspunkt? Er du sikker på at hun sitter i sofaen hele dagen? Jeg hadde aldri klart å gjøre alle de tingene du sier ved å sitte i sofaen hele dagen 🤔 Anonymkode: 410fc...c07 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå