AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Skal ha dette og leser så forskjellig. Noen steder står det det oftest blir gjort i narkose, andre steder at det oftest blir gjort med lokalbedøvelse. Dere som har gjort det, hva fikk dere? Anonymkode: 833cf...c9b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Gjorde dette for 17 år siden og hadde da lokalbedøvelse. Merket ingenting, alt gikk strålende. 😊 Anonymkode: 096ce...fe5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Gjorde dette for 17 år siden og hadde da lokalbedøvelse. Merket ingenting, alt gikk strålende. 😊 Anonymkode: 096ce...fe5 Å, takk, håper jeg får det jeg også. Anonymkode: 833cf...c9b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Lokalbedøvelse, var aldri nevnt noe om noe annet. Merket ingenting. Det eneste som var ubehagelig var skjelvingen i beina etterpå pga adrenalin i bedøvelsen (?). Den er det greit å være litt oppmerksom på. Ble konisert på Ahus. Anonymkode: 683d5...130
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være nødvendig med narkose. Jeg fikk konisering med lokalbedøvelse, null problem. Var veldig fort gjort, kjente ingenting underveis og ingen smerter etterpå. Hadde aldri godtatt risikoen med narkose hvis jeg måtte gjøre det igjen, pluss at det er mye mer styr å skulle i narkose. Anonymkode: 608df...c86
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være nødvendig med narkose. Jeg fikk konisering med lokalbedøvelse, null problem. Var veldig fort gjort, kjente ingenting underveis og ingen smerter etterpå. Hadde aldri godtatt risikoen med narkose hvis jeg måtte gjøre det igjen, pluss at det er mye mer styr å skulle i narkose. Anonymkode: 608df...c86 Da regner jeg med at jeg også får lokalbedøvelse, stusset bare over følgebrevet hvor det var en del spørsmål om jeg hadde reagert tidligere på narkose osv. Men det er sikkert et standard brev som sendes ut til alle som skal ha inngrep enten det er lite eller stort, skal gjøres i narkose eller lokalbedøvelse. Takk for svar. Ts Anonymkode: 833cf...c9b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Lokalbedøvelse, var aldri nevnt noe om noe annet. Merket ingenting. Det eneste som var ubehagelig var skjelvingen i beina etterpå pga adrenalin i bedøvelsen (?). Den er det greit å være litt oppmerksom på. Ble konisert på Ahus. Anonymkode: 683d5...130 Takk, da vet jeg hva det kommer av hvis jeg også får en slik reaksjon. Ts Anonymkode: 833cf...c9b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 11.21): Skal ha dette og leser så forskjellig. Noen steder står det det oftest blir gjort i narkose, andre steder at det oftest blir gjort med lokalbedøvelse. Dere som har gjort det, hva fikk dere? Anonymkode: 833cf...c9b Hadde lokalbedøvelse da jeg gjorde dette på tidlig 2000 tall. Anonymkode: adb70...217
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Skrevet 8. mars 2023 Jeg ble konisert på Haukeland i Bergen i 2019, også der ble det gjort med lokalbedøvelse. Mulig jeg er litt rar, men jeg synes det til tider var direkte vondt. Tror de ga meg for lite bedøvelse fra starten av, slik at bedøvelsen ikke tok all smerten. Jeg kjente ihvertfall en sterk stikkende/sviende smerte som kom og gikk under inngrepet, og legen måtte flere ganger avbryte og sette nye sprøyter med lokalbedøvelse. Hadde jeg fått valget mellom lokal og narkose ville jeg uansett valgt lokalbedøvelse igjen. Å bli lagt i narkose for et så lite inngrep ville jeg vært skeptisk til. Anonymkode: b43f6...cdb
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg ble konisert på Haukeland i Bergen i 2019, også der ble det gjort med lokalbedøvelse. Mulig jeg er litt rar, men jeg synes det til tider var direkte vondt. Tror de ga meg for lite bedøvelse fra starten av, slik at bedøvelsen ikke tok all smerten. Jeg kjente ihvertfall en sterk stikkende/sviende smerte som kom og gikk under inngrepet, og legen måtte flere ganger avbryte og sette nye sprøyter med lokalbedøvelse. Hadde jeg fått valget mellom lokal og narkose ville jeg uansett valgt lokalbedøvelse igjen. Å bli lagt i narkose for et så lite inngrep ville jeg vært skeptisk til. Anonymkode: b43f6...cdb Jeg skal få time til konisering på Haukeland snart. Har CIN3 og hpv. Synes biopsien og skrapingen var vond, var gjennom en forferdelig fødsel for 9 mnd siden. Er det lov å be om narkose? Blir uvel av tanken på å gå gjennom noe vondt oppi der en gang til Anonymkode: e2311...42f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal få time til konisering på Haukeland snart. Har CIN3 og hpv. Synes biopsien og skrapingen var vond, var gjennom en forferdelig fødsel for 9 mnd siden. Er det lov å be om narkose? Blir uvel av tanken på å gå gjennom noe vondt oppi der en gang til Anonymkode: e2311...42f Klart du kan be om det. Men det er ikke sikkert du får det innvilget likevel. Jeg grudde meg fælt, men kjente ingenting til selve koniseringen. De brant det vekk med sånn laser... Anonymkode: adb70...217
Topsi Skrevet 8. mars 2023 #14 Skrevet 8. mars 2023 Jeg fulgte gyn-teamet på operasjonsuke, og da sa de at de utførte det i narkose fordi det var så smertefullt. Men det høres jo ikke slik ut fra det folk skriver her inne
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Skrevet 8. mars 2023 Fikk vite at narkose var mest vanlig. Ba om lokal bedøvelse og fikk det. Merket ikke noe. Anonymkode: 4936d...569
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #16 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Klart du kan be om det. Men det er ikke sikkert du får det innvilget likevel. Jeg grudde meg fælt, men kjente ingenting til selve koniseringen. De brant det vekk med sånn laser... Anonymkode: adb70...217 Topsi skrev (3 minutter siden): Jeg fulgte gyn-teamet på operasjonsuke, og da sa de at de utførte det i narkose fordi det var så smertefullt. Men det høres jo ikke slik ut fra det folk skriver her inne Det er så rart at det er så forskjellig Noen skriver at det er grusomt, andre skriver at de merker lite Hva skal man tro...? Anonymkode: e2311...42f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #17 Skrevet 8. mars 2023 Jeg ble lagt i narkose. Fikk ikke noe spørsmål om jeg ønsket lokalbedøvelse. Dette var i Haugesund i 2018. Anonymkode: d4c11...728
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #19 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er så rart at det er så forskjellig Noen skriver at det er grusomt, andre skriver at de merker lite Hva skal man tro...? Anonymkode: e2311...42f Det kommer sikkert an på hvordan man er som person, hvordan man opplever smerte. Jeg merket som sagt ingenting, og jeg grudde meg jo til dette. En annen kan ha en helt annen opplevelse. Jeg kan ikke si at du ikke kommer til å få vondt, jeg sier at jeg ikke syns det var vondt. Uansett, lykke til 🥰 Anonymkode: adb70...217
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #20 Skrevet 9. mars 2023 Jeg ble konisert på Ahus i 2014, og det var aldri noe spørsmål om narkose eller lokalbedøvelse, så jeg var faktisk ikke klar over at noen fikk narkose under dette inngrepet før jeg leste det på nett i etterkant. Som en annen skrev her kan jeg ikke skjønne at det er nødvendig med narkose under dette inngrepet. Det tok ca 15 min, og det er jo bare å reise seg og gå etterpå. På meg fjernet de ganske/veldig mye, brukte laser, og jeg blødde ubetydelig i etterkant. Såpass lite at jeg ikke husker at jeg brukte bind engang (vet at dette er induviduelt). Det eneste som var ubehagelig vag skjelvingen i bena etterpå pga adrenalinet i bedøvelsen. Anonymkode: 683d5...130
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå