FruLøvetann Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 (endret) Min far okkuperer min fritidsbolig, og har flyttet inn der. Dette til tross for at han har adresse i egen enebolig han velger å la stå tom. Hva kan jeg gjøre for å få han ut? Det finnes ikke leieavtale eller noe annen avtale. Han betaler ikke leie. Endret 13. mai 2022 av FruLøvetann
Lorieen Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 FruLøvetann skrev (1 minutt siden): Min far okkuperer min fritidsbolig, og har flyttet inn der. Dette til tross for at han har adresse i egen enebolig han velger å la stå tom. Hva kan jeg gjøre for å gå han ut? Det finnes ikke leieavtale eller noe annen avtale. Han betaler ikke leie. Da ringer du politiet og ber de fjerne ham, mens de har en hyggelig prat med ham bestiller du låsesmed og bytter lås. Problem løst! 10
FruLøvetann Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2022 Kontakter jeg politiet eller må jeg gjennom namsmannen? Frykter at det er en lang prosess.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Det første du må gjøre er å si fra, rett ut. Hvis dette ikke går så sier du at "på lørdag kommer jeg, det er siste dag du kan bo der". Og så stiller du opp på lørdag med gode venner som er villig til å hjelpe han ut hvis det blir nødvendig. Og pass på å få nøkkelen. Anonymkode: a4b9f...8ca 6
FruLøvetann Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2022 Jeg ga beskjed for 7 mnd siden. Han nekter rett og slett. Han er "ustabil" og jeg er redd for å dra dit alene.
Gjest Cammomillo Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 FruLøvetann skrev (7 minutter siden): Min far okkuperer min fritidsbolig, og har flyttet inn der. Dette til tross for at han har adresse i egen enebolig han velger å la stå tom. Hva kan jeg gjøre for å få han ut? Det finnes ikke leieavtale eller noe annen avtale. Han betaler ikke leie. Hva i alle dager. Hvorfor gjør han det?
FruLøvetann Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2022 Det er arv etter min mor, men han mener han eier huset. Jeg har eid huset i 20 år, har skjøte og alle papirer. 1 1
Gjest Cammomillo Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 FruLøvetann skrev (3 minutter siden): Det er arv etter min mor, men han mener han eier huset. Jeg har eid huset i 20 år, har skjøte og alle papirer. Hvis forholdet deres er ødelagt og det ikke er noe mulighet for dialog så må du vel nesten kontakte politiet. Eller lege, dersom han er syk..
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Kontakt politiet og forklar at du har en husokkupant som du ikke får ut. At det er faren din spiller ingen rolle, han oppholder seg der uten lov. Anonymkode: 91b6d...454 10 1
Jytte Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Vanskelig, ville kanskje byttet til kodelås og sagt det til han, da kan du bytte kode de gangene han kan være der. Er han oppegående nok til å forstå det? En venninne har nøkler til hytta mi, men hun okkuperer den ikke, vi avtaler. Å blande inn politiet synes jeg er dramatisk.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 FruLøvetann skrev (4 timer siden): Jeg ga beskjed for 7 mnd siden. Han nekter rett og slett. Han er "ustabil" og jeg er redd for å dra dit alene. Nettopp derfor foreslo jeg at du skulle ta med deg venner i flertall som kan hjelpe han ut hvis det blir vanskelig. Anonymkode: a4b9f...8ca 1
Diskusjon69 Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 4 hours ago, FruLøvetann said: Jeg ga beskjed for 7 mnd siden. Han nekter rett og slett. Han er "ustabil" og jeg er redd for å dra dit alene. Du kontakter politiet. 5
FruLøvetann Skrevet 13. mai 2022 Forfatter #13 Skrevet 13. mai 2022 Ja kan virke som at jeg må det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #14 Skrevet 14. mai 2022 kontakt politiet, og husk å skifte lås etterpå!! å få tak i nøkkelen hans er ikke nødvendigvis nok til å få ham ut for godt. Hva om faren din allerede har fått trykket opp sin egen nøkkel, som han kanskje har gjemt (for eksempel hjemme hos ham selv, eller noe) sånn at han kan komme rett tilbake igjen, etter du endelig har fått ham ut av hjemmet ditt? Anonymkode: 12da2...c08 5 1
Rosatoast Skrevet 14. mai 2022 #15 Skrevet 14. mai 2022 (endret) Uff, det må være vondt å være din far - han er sikkert syk (siden du sier han er ustabil). Kan det være han har fått Alzheimer eller blitt dement? Siden han er så sikker på at han egentlig bor og eier huset, for det høres virkelig slik ut. Forstår du er redd for han, men det har du absolutt ingen grunn til - han er syk, og da hjelper det ikke å være aggressiv mot han, folk som er dement eller Alzheimer kan faktisk fort bli sinte og utagere og det er jo fordi minnene deres er borte, og når du da er sint og kjefter på han for ting han gjør, som han absolutt ikke forstår eller er enig i - det er jo da pga han lever i en helt annen tid i hodet sitt. Det er bare noen minner å ta av, dette er jo kjempe skummelt - syntes det er trist og dumt, at du har det synet på det som du har. Dette er tydelig sykdom, og noe han ikke kan kontrollere stakkar. Hvorfor har du ikke kontaktet fastlegen hans og andre instanser for lenge siden? Det er svært tydelig at denne mannen trenger pleie og hjelp. Du har også et ansvar her. Endret 14. mai 2022 av Rosatoast 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #16 Skrevet 14. mai 2022 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Uff, det må være vondt å være din far - han er sikkert syk (siden du sier han er ustabil). Kan det være han har fått Alzheimer eller blitt dement? Siden han er så sikker på at han egentlig bor og eier huset, for det høres virkelig slik ut. Forstår du er redd for han, men det har du absolutt ingen grunn til - han er syk, og da hjelper det ikke å være aggressiv mot han, folk som er dement eller Alzheimer kan faktisk fort bli sinte og utagere og det er jo fordi minnene deres er borte. Det er bare noen minner å ta av, dette er jo kjempe skummelt - syntes det er trist og dumt, at du har det synet på det som du har. Dette er tydelig sykdom. Det var da voldsomt. Det er ingenting i TS sitt innlegg som tyder på at mannen oppholder seg der fordi han har Alzheimer e.l. og ikke husker at han egentlig bor et annet sted. Mitt inntrykk er at han okkuperer huset fordi han ikke anerkjenner TS' eiendomsrett. Anonymkode: cce8d...ab3 21 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #17 Skrevet 14. mai 2022 FruLøvetann skrev (På 13.5.2022 den 10.47): Jeg ga beskjed for 7 mnd siden. Han nekter rett og slett. Han er "ustabil" og jeg er redd for å dra dit alene. Du ringer politet og kontakter fastlegen hans etterpå og leverer en bekymringsmelding. Anonymkode: 23b3d...3ad 5 1
FruLøvetann Skrevet 14. mai 2022 Forfatter #18 Skrevet 14. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var da voldsomt. Det er ingenting i TS sitt innlegg som tyder på at mannen oppholder seg der fordi han har Alzheimer e.l. og ikke husker at han egentlig bor et annet sted. Mitt inntrykk er at han okkuperer huset fordi han ikke anerkjenner TS' eiendomsrett. Anonymkode: cce8d...ab3 Takk. Han har alltid vært slik, så mistenker ingen hvertfall nyoppstått sykdom. Endret 14. mai 2022 av FruLøvetann 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #19 Skrevet 14. mai 2022 Rosatoast skrev (1 time siden): Uff, det må være vondt å være din far - han er sikkert syk (siden du sier han er ustabil). Kan det være han har fått Alzheimer eller blitt dement? Siden han er så sikker på at han egentlig bor og eier huset, for det høres virkelig slik ut. Forstår du er redd for han, men det har du absolutt ingen grunn til - han er syk, og da hjelper det ikke å være aggressiv mot han, folk som er dement eller Alzheimer kan faktisk fort bli sinte og utagere og det er jo fordi minnene deres er borte, og når du da er sint og kjefter på han for ting han gjør, som han absolutt ikke forstår eller er enig i - det er jo da pga han lever i en helt annen tid i hodet sitt. Det er bare noen minner å ta av, dette er jo kjempe skummelt - syntes det er trist og dumt, at du har det synet på det som du har. Dette er tydelig sykdom, og noe han ikke kan kontrollere stakkar. Hvorfor har du ikke kontaktet fastlegen hans og andre instanser for lenge siden? Det er svært tydelig at denne mannen trenger pleie og hjelp. Du har også et ansvar her. Noen ganger er folk drittsekker og det kan gjerne være noens far. Støtter forslagene om å ringe politiet Anonymkode: d01fe...bb5 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #20 Skrevet 14. mai 2022 Rosatoast skrev (10 timer siden): Uff, det må være vondt å være din far - han er sikkert syk (siden du sier han er ustabil). Kan det være han har fått Alzheimer eller blitt dement? Siden han er så sikker på at han egentlig bor og eier huset, for det høres virkelig slik ut. Forstår du er redd for han, men det har du absolutt ingen grunn til - han er syk, og da hjelper det ikke å være aggressiv mot han, folk som er dement eller Alzheimer kan faktisk fort bli sinte og utagere og det er jo fordi minnene deres er borte, og når du da er sint og kjefter på han for ting han gjør, som han absolutt ikke forstår eller er enig i - det er jo da pga han lever i en helt annen tid i hodet sitt. Det er bare noen minner å ta av, dette er jo kjempe skummelt - syntes det er trist og dumt, at du har det synet på det som du har. Dette er tydelig sykdom, og noe han ikke kan kontrollere stakkar. Hvorfor har du ikke kontaktet fastlegen hans og andre instanser for lenge siden? Det er svært tydelig at denne mannen trenger pleie og hjelp. Du har også et ansvar her. har du erfaring som psykolog / psykiater kanskje? eller kanskje faren i dette tilfellet rett og slett er en forbanna drittsekk mot sine egne barn? Anonymkode: 12da2...c08 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå