AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Hei. Jeg har gått til barnevernet med sterk bekymring rundt forhold hjemme hos samværsforelderen, pga nylig alvorlig hendelse. Det samme skjedde for noen år siden, hvor jeg også kontaktet barnevernet. Den gang konkluderte de med at det ikke var alvorlig nok. Denne gangen derimot har de heldigvis sett at dette er alvorlig for barna, og har startet undersøkelsessak. Samværsforelder har blitt kontaktet, men har svart at vedkommende ikke vil ha noe med barnevernet å gjøre, ei heller å forholde seg til dem. Hendelsen er såpass alvorlig at barna er traumatiserte, og vil ha behov for hjelp til å bearbeide dette. Hjelpen er allerede på plass. Er det noen som vet hva som kan skje når vedkommende nekter å samarbeide med barnevernet? Anonymkode: 9ed16...8c3
atropos Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Hvis hendelsen er så alvorlig at bv anser det som utrygt kan man miste samværsrett, eller kun få samvær med tilsyn. 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Jeg hadde gitt alt jeg hadde av krefter, tid og penger for å kreve 100% omsorgsrett, og null samvær med far. Tror jammen jeg hadde vært villig til å gå i fengsel om nødvendig for å beskytte barna mot en uegnet forelder Anonymkode: 5b8a7...258 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde gitt alt jeg hadde av krefter, tid og penger for å kreve 100% omsorgsrett, og null samvær med far. Tror jammen jeg hadde vært villig til å gå i fengsel om nødvendig for å beskytte barna mot en uegnet forelder Anonymkode: 5b8a7...258 Da er sjansen rimelig stor for at du hadde blitt utsatt for karakterdrap og hvem vil gi barna til en slik person. Anonymkode: 90017...c59 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Bv gjør absolutt ingenting med de som ikke samarbeider. Anonymkode: fbf42...f03
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er sjansen rimelig stor for at du hadde blitt utsatt for karakterdrap og hvem vil gi barna til en slik person. Anonymkode: 90017...c59 Ikke når barnevernet har konstatert at barna er så traumatiserte av samværsforelderen at de trenger profesjonell hjelp. Anonymkode: 6102e...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er sjansen rimelig stor for at du hadde blitt utsatt for karakterdrap og hvem vil gi barna til en slik person. Anonymkode: 90017...c59 Nei, det tar du skammelig feil. Jeg er såpass oppegående at jeg hadde aldri godtatt at en far får «ødelegge» barna sine mentalt. Å forstå hva som er skadelig for et barn er vesentlig her. Jeg hadde aldri gitt opp å beskytte barna i en reell situasjon der far tydelig ikke fungerte som far Anonymkode: 5b8a7...258 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg har gått til barnevernet med sterk bekymring rundt forhold hjemme hos samværsforelderen, pga nylig alvorlig hendelse. Det samme skjedde for noen år siden, hvor jeg også kontaktet barnevernet. Den gang konkluderte de med at det ikke var alvorlig nok. Denne gangen derimot har de heldigvis sett at dette er alvorlig for barna, og har startet undersøkelsessak. Samværsforelder har blitt kontaktet, men har svart at vedkommende ikke vil ha noe med barnevernet å gjøre, ei heller å forholde seg til dem. Hendelsen er såpass alvorlig at barna er traumatiserte, og vil ha behov for hjelp til å bearbeide dette. Hjelpen er allerede på plass. Er det noen som vet hva som kan skje når vedkommende nekter å samarbeide med barnevernet? Anonymkode: 9ed16...8c3 Er du den andre forelderen? Anonymkode: 90017...c59
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Dersom man ved å snakke med barna og få informasjon fra andre kan konstatere at samvær er skadelig, vil barneverntjenesten vanligvis anbefale den forelderen som fungerer å tilbakeholde samvær etter barneloven. Anonymkode: 13932...9bc 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Jeg hadde ikke levert til samvær. En i familien min fikk ikke tilbake barna sine fra samvær engang og det var små barn som hadde relativt lite og korte samvær. Hverken barnevernet eller politiet grep inn da. Så kan iallefall ikke forstå at noen griper inn for å tvinge barna til samværsforelder om du holder igjen Anonymkode: 12533...051 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #11 Skrevet 14. mai 2022 Her i norge kan msn kidnappe sine egne barn uten at bv eller politi gjør noe. Dvs en kan stikke av/holde tilbake et barn over tid (dager,uker,mnd). Bv «anbefaler» å levere tilbake, men viss mor/far ikke vil, trenger de ikke. Så lenge barnet har det bra (noe som ingen egentlig vet) kan de styre på. Så ikke ta tlf, ikke møt opp, ikke svar på mld. Da slipper du unna. Mange glør dette, spesielt menn. Min x gjorde dette, jeg måtte ta støyten av bv, han slapp unna. Anonymkode: fbf42...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå