Gå til innhold

Windows oppdatering

Anbefalte innlegg

Gjest Windows-bruker
Skrevet

Nå er det tredje gangen på en halvtime jeg har sagt ja til å installere nedlastede oppdateringer til Windows. For hver gang må jeg også starte maskinen på nytt.

Kan det virkelig stemme? Eller er det noe som går galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis du nettopp har reinstallert windows, kreves en del oppdateringer som igjen krever at maskinen må starte på nytt.

Skrevet

Men jeg har ikke det. Bare lastet ned oppdatering via vanlig prosedyre.

Skrevet

Noen oppdateringer krever at du restarter mellom hver gang.

Er du sikker på at du har admin-rettigheter på maskinen din? Ellers får du ikke lov til å installere, selv om nedlastingen av oppdateringer går som normalt.

Catzy

Skrevet

:ler: Merkelig dette her. Har da lastet ned massevis av oppdateringer før, det har gått helt greit. Men denne ser ikke ut til å funke. Når står symbolet nederst til høyre igjen, jeg har prøvd å installere og restarte fem ganger nå. Kanskje den har fått en skade når den ble lastet ned? Kan jeg slette den og laste den ned på nytt, og hvordan gjør jeg det evt?

Hilsen trådstarteren.

PS Takk for svar.

Skrevet

Gå til http://windowsupdate.microsoft.com

Hvis det første som skjer (etter litt videresending etc) er at du får et rødt kryss og en feilmeldin, så er du nok ikke administrator som kan installere ting like vel.

Hvis du "går videre", så vil du enten få opp et valg mellom Express Install eller Custom Install, eller spørsmål om du vil laste ned og installere et verktøy for å hente oppdateringer. Hvis du får spørsmål om dette, følg instruksjonene, installer programmet og følg deretter videre instruksjoner. Ellers velger du Custom Install. Da får du opp en liste over hvilke oppdateringer som skal installeres. Da får du kanskje også vite om noen av dem krever restart av maskinen. Installer alt du kommer over og restart om nødvendig.

Etterpå kan du gå til http://office.microsoft.com/ for å sjekke om det finnes pacher til Office, hvis du har det installert på maskinen. :)

Catzy

Skrevet

Takk Catzy, ser ut som det funket!

Hilsen trådstarteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...