AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Er det "flink pike syndrom"? Sykdom er jo ikke noe man skal beklage eller ha dårlig samvittighet for, men jeg kan ikke la være...Bare "beklager", "håper at du ikke er sur" osv. Flere som er sånn? Anonymkode: aa745...717 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 I en del situasjoner kan jeg si beklager eller sorry, men det er mer fordi jeg vet at min sykdom skaper trøbbel/merarbeid for den jeg snakker med. Så jeg er jo lei for at det går utover han/hun? Ber ikke om unnskyldning for at jeg er blitt syk liksom? Synes det er ganske uproblematisk, og tror de fleste kjenner på det av og til - selv om en vet at det bare er sånn som skjer. Anonymkode: f9f3f...b31 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 I hvilke sammenhenger føler du at du må beklage for at du er syk? Er det på hjemmebane eller på jobb? Anonymkode: 7c673...4a8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Nei, kan ikke noe for egen sykdom. Anonymkode: 278b1...358
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Jeg er slik. Jeg er livredd for at sjefen skal bli frustrert på meg. Redd for at det skal bli en belastning for mine kollegaer når jeg er syk. Bruker lang tid på å formulere melding til sjefen. Forsøker å si til meg selv at det er jo helt tullerusk å holde på sånn. Anonymkode: 46982...9de
Norja Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 Ser ikke helt at dette skulle falle under "flink pike"-syndrom. Det går an å anerkjenne at det er elendig timing uten at det betyr at man unnskylder sykdommen i seg selv. Et "beklager" er ikke nødvendigvis feil i en slik sammenheng, men jeg ville ikke sagt "håper at du ikke er sur" - med mindre du er 16 år og dette er din første jobb. "Hei, sjef! Jeg våknet dessverre syk i dag". Så tar man samtalen derfra. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I hvilke sammenhenger føler du at du må beklage for at du er syk? Er det på hjemmebane eller på jobb? Anonymkode: 7c673...4a8 På jobb Anonymkode: aa745...717
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 Norja skrev (29 minutter siden): Ser ikke helt at dette skulle falle under "flink pike"-syndrom. Det går an å anerkjenne at det er elendig timing uten at det betyr at man unnskylder sykdommen i seg selv. Et "beklager" er ikke nødvendigvis feil i en slik sammenheng, men jeg ville ikke sagt "håper at du ikke er sur" - med mindre du er 16 år og dette er din første jobb. "Hei, sjef! Jeg våknet dessverre syk i dag". Så tar man samtalen derfra. Joda, flink pike tenker på alle andre fremfor seg selv, er redd for å skuffe folk. Anonymkode: aa745...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå