AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Ser stadig vekk her inne på denne forumdelen, om det handler om barn man blir sliten av, familielivet ellers, hva man savnet før man fikk barn etc, kommer det alltid inn noen som proklamerer at de er frivillige barnløse. Er de frivillige barnløse, eller har de en familie, men litt slitne og drømmer seg tilbake til tiden før barn? Eller har de barn, men skriver det for å provosere for å se hvordan andre reagerer? Hva tro du? Anonymkode: 2151b...828 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Jeg tror at det ofte er såpass uglesett og kritisert når folk velger å ikke få barn at en del av disse kanskje bikker over litt? De er vant til å få så mye dritt for det så de blir litt sånn aktivister og skal gni inn hva de fortsatt har som foreldre har mistet/gitt avkall på. Eller kanskje det er slitne mødre som vil drømme seg bort og bitche litt😆 Slik jeg gjør på singelforumet, selv om jeg er godt gift og grodd fast. Anonymkode: 1d339...ac7 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Da jeg var frivillig barnløs, altså var ung og akkurat gift, visste jeg ikke at dette forumet eksisterte. Det interesserte meg ikke. Livet handlet om noe helt annet. Så ja, veldig rart at folk som er i en helt annen fase i livet blir i dette forumet. Anonymkode: 315d0...0f2 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Ja, noen er faktisk frivillig barnløse. Jeg er. Men barnebarn som jeg fikk treffe f eks hver søndag og 17. mai skulle jeg gjerne hatt. Anonymkode: fe09b...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg tror at det ofte er såpass uglesett og kritisert når folk velger å ikke få barn at en del av disse kanskje bikker over litt? De er vant til å få så mye dritt for det så de blir litt sånn aktivister og skal gni inn hva de fortsatt har som foreldre har mistet/gitt avkall på. Eller kanskje det er slitne mødre som vil drømme seg bort og bitche litt😆 Slik jeg gjør på singelforumet, selv om jeg er godt gift og grodd fast. Anonymkode: 1d339...ac7 Er det virkelig det? Hvem i all verden brur seg om andre mennesker får barn eller ikke? Med unntak av moren deres tipper jeg ingen bryr seg. Anonymkode: 1e694...db4 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, noen er faktisk frivillig barnløse. Jeg er. Men barnebarn som jeg fikk treffe f eks hver søndag og 17. mai skulle jeg gjerne hatt. Anonymkode: fe09b...f6d Men går du inn i tråder der småbarnsmødre klager over hvor slitne de er, og kommenterer hvor glad du er at du ikke har barn? Anonymkode: 1e694...db4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 de er nok blod feminister som mener de har vunnet over systemet ved og ikke få barn, så må de skryte høyt om det i et forsøk på og overbevise seg selv at de har gjort det rette valget. Anonymkode: dfee7...d6d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det virkelig det? Hvem i all verden brur seg om andre mennesker får barn eller ikke? Med unntak av moren deres tipper jeg ingen bryr seg. Anonymkode: 1e694...db4 Jeg tror faktisk ikke det er så mange som bryr seg nå lengre. For 20 år siden var det nok verre. Jeg er frivillig barnløs og opplever at det blir sett på som et helt legitimt valg, aldri noen som spør hvorfor. Nå har jeg riktignok bikka 40 så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Da jeg var yngre var det alltid noen som mente at "du kommer til å ombestemme deg når du blir eldre" (åpenbart ikke). Men har aldri opplevd at noen spør og graver om hvorfor eller at det er uglesett å velge bort barn. Anonymkode: 26940...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Nye tråder havner øverst i siste innlegg, jeg har barn men går aldri inn på barne forumene ellers. Anonymkode: f0d3d...7a0 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Da jeg var frivillig barnløs, altså var ung og akkurat gift, visste jeg ikke at dette forumet eksisterte. Det interesserte meg ikke. Livet handlet om noe helt annet. Så ja, veldig rart at folk som er i en helt annen fase i livet blir i dette forumet. Anonymkode: 315d0...0f2 Forumet er jo langt mer enn bare dette underforumet, og når man går inn i tråder via "Siste innlegg" så er det ikke alle som er så opptatt av hvilket underforum det er snakk om. Det er tittelen på tråden man går etter. Anonymkode: cd63a...08a 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 Jeg kan ikke se at man okkuperer en tråd bare fordi man skriver et innlegg i den. Anonymkode: e3bed...55c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 Alle står jo "fritt" til å kommentere hva de vil i innleggene her. Det er forsåvidt greit, men jeg har jo stusset litt over måten folk velger å ordlegge seg på i noen diskusjoner. Spesielt når det kommer til innlegg hvor mødre sliter med livet de står fast i akkurat da. Da kommer det fort en, to eller flere som skal gni litt salt i såret (slik jeg oppfatter det iallefall) ved å fortelle at de er SÅ glad de ikke lever et familieliv og så ramse opp en masse fordeler ved det og hvor gøy de har det. Hvis noen motsier dette, og skriver at de synes det var verdt å gi avkall på mye egentid, søvn så blir det fort avvist med ala "jada.. Det er jeg sikker på at du mener 😚". Uavhengig av om de har barn eller ikke, så forstår jeg ikke behovet for å gå inn for å trykke andre ned når det er tydelig at TS står i en liten krise. Jeg har ei venninne som er singel og barnløs. Hun ønsker sterkt et familieliv. Kunne aldri tenkt meg å proklamere for henne (eller noen andre) hvor jævlig glad jeg er for at jeg er godt gift og ikke lever hennes liv. Det hadde jo blitt sykt rart 🤔 Anonymkode: 5a23e...0bc 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Er det virkelig det? Hvem i all verden brur seg om andre mennesker får barn eller ikke? Med unntak av moren deres tipper jeg ingen bryr seg. Anonymkode: 1e694...db4 Helt enig med deg. Jeg ofrer det ikke en tanke. Akkurat nå tenker jeg på hvor vi skal gå på tur, hva skal vi gjøre i helgen osv. Anonymkode: 315d0...0f2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Er det virkelig det? Hvem i all verden brur seg om andre mennesker får barn eller ikke? Med unntak av moren deres tipper jeg ingen bryr seg. Anonymkode: 1e694...db4 Jeg tror desverre det er mange.... Var ute på byen i helgen, med min nye kjæreste, og vi møtte en del gamle venner/venninder av han, og vi fikk i hverfall 5 spørsmål bare den kvelden på når vi skulle ha barn! Jeg har to, og har fjernet livmora, så det blir ikke noen felles barn på oss, og han vil overhodet ikke ha barn, så han er veldig fornøyd med situasjonen, men spørsmålet dukker opp stadig vekk. Så kan absolutt skjønne at barnløse blir lei av det spørsmålet. Men ser ikke vitsen med å kuppe tråder om familieliv med å gni inn fordelene fordet. Anonymkode: 109c7...1a1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alle står jo "fritt" til å kommentere hva de vil i innleggene her. Det er forsåvidt greit, men jeg har jo stusset litt over måten folk velger å ordlegge seg på i noen diskusjoner. Spesielt når det kommer til innlegg hvor mødre sliter med livet de står fast i akkurat da. Da kommer det fort en, to eller flere som skal gni litt salt i såret (slik jeg oppfatter det iallefall) ved å fortelle at de er SÅ glad de ikke lever et familieliv og så ramse opp en masse fordeler ved det og hvor gøy de har det. Hvis noen motsier dette, og skriver at de synes det var verdt å gi avkall på mye egentid, søvn så blir det fort avvist med ala "jada.. Det er jeg sikker på at du mener 😚". Uavhengig av om de har barn eller ikke, så forstår jeg ikke behovet for å gå inn for å trykke andre ned når det er tydelig at TS står i en liten krise. Jeg har ei venninne som er singel og barnløs. Hun ønsker sterkt et familieliv. Kunne aldri tenkt meg å proklamere for henne (eller noen andre) hvor jævlig glad jeg er for at jeg er godt gift og ikke lever hennes liv. Det hadde jo blitt sykt rart 🤔 Anonymkode: 5a23e...0bc Jeg er enig med deg! Åpenbart helt greit å skrive: "jeg er så utrolig glad jeg ikke har barn" til en sliten småbarnsmor, men å skrive "mitt liv hadde vært tommere uten barn" er skikkelig fyfy! Anonymkode: 12697...bab 4
MollyJones Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ja, noen er faktisk frivillig barnløse. Jeg er. Men barnebarn som jeg fikk treffe f eks hver søndag og 17. mai skulle jeg gjerne hatt. Anonymkode: fe09b...f6d Og når jeg leser her inne, så ser jeg at det er mange som kunne tenkt seg en bonusbestemor som de kunne besøke hver søndag og dele høytider med! Skulle ønske dere fant hverandre! 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er enig med deg! Åpenbart helt greit å skrive: "jeg er så utrolig glad jeg ikke har barn" til en sliten småbarnsmor, men å skrive "mitt liv hadde vært tommere uten barn" er skikkelig fyfy! Anonymkode: 12697...bab Ja, føler det har gjerne blitt litt sånn. Og skulle ønske at vi kvinner var flinkere til å heie hverandre frem uavhengig av hvilke livsvalg man har tatt. Jeg selv er takknemlig ovenfor de som får mange barn, som oppdrar fremtidige samfunnsborgere som skal styre skuta når vi er gamle. Jeg er også takknemlig ovenfor de kvinnene som forblir barnløse, som gjerne fokuserer på å gjøre god karriere, baner frem veien for andre kvinner og er med å fronte at det er helt greit å ikke ville ha et A4 familieliv. Isteden (her på KG iallefall) så trykker vi hverandre ned. Dømmer hverandre for valget man har tatt om å forbli barnløse, singel, gift, ha kun ett barn eller få flere barn. Og skal gjerne proklamere at det livet man selv har er det mest riktige og overbevise de andre at de har valgt feil. Anonymkode: 5a23e...0bc 3
Laraa Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 Jeg er begge deler, frivillig ufrivillig. Jeg har valgt å ikke få barn pga en arvelig tilstand som ikke dødelig, men som likevel kan by på store utfordringer. Når situasjonen er som den er, gjør jeg det beste ut av det. Å ikke ha barn byr på fordeler jeg ellers ikke ville hatt. En fleksibilitet jeg verdsetter høyt og en økonomisk frihet jeg bare kunne drømme om. Jeg tror jeg er lykkeligere uten barn fordi helsen ikke hadde taklet å få barn. Jeg blir skremt og uvel over dem som synes mennesker uten barn ikke har mening i livet og framstiller det som eneste grunnen til at man har et kall i livet, som dømmer og stakkarsligjør oss. Jeg dømmer ikke mennesker som velger å få barn så hvorfor tar de seg friheten til å hetse oss? Det finnes kvinner som fullstendig frivillig har valgt å sterilisere seg og i etterkant mottar drapstrusler av de som har lest om saken i media. Noen med barn, burde virkelig revurdere om det var så smart å skaffe seg det med tanke på hvilken verdisyn de fører videre 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #19 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, føler det har gjerne blitt litt sånn. Og skulle ønske at vi kvinner var flinkere til å heie hverandre frem uavhengig av hvilke livsvalg man har tatt. Jeg selv er takknemlig ovenfor de som får mange barn, som oppdrar fremtidige samfunnsborgere som skal styre skuta når vi er gamle. Jeg er også takknemlig ovenfor de kvinnene som forblir barnløse, som gjerne fokuserer på å gjøre god karriere, baner frem veien for andre kvinner og er med å fronte at det er helt greit å ikke ville ha et A4 familieliv. Isteden (her på KG iallefall) så trykker vi hverandre ned. Dømmer hverandre for valget man har tatt om å forbli barnløse, singel, gift, ha kun ett barn eller få flere barn. Og skal gjerne proklamere at det livet man selv har er det mest riktige og overbevise de andre at de har valgt feil. Anonymkode: 5a23e...0bc Ja! Hva med å heller heie hverandre frem, heie på at kvinner får bestemme selv hvorvidt de ønsker barn eller ei. Anonymkode: 1d339...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #20 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig det? Hvem i all verden brur seg om andre mennesker får barn eller ikke? Med unntak av moren deres tipper jeg ingen bryr seg. Anonymkode: 1e694...db4 Det er dessverre feil. Siden du spør får du svar fra ei som har valgt å ikke få barn 😆 Har venner og familie som gjentatte ganger har spurt om dette. Helt greit for meg. Men forstår godt at noen blir lei. At kollegene mine også spør er helt ok. Men ble overrasket når legen min skulle blande seg borti hvorfor jeg har valgt bort barn. Det var ganske sårende. Det var han som tok opp tema og jeg ikke hadde interesse av å snakke om det- jeg var ikke hos legen for å snakke om mitt valg ifh barn. Jeg var der pga noe helt annet. Jeg ble lei meg fordi jeg har mye psykiske lidelser i familien som er arvelig, og det tar på å forklare dette igjen og igjen til folk som spør. Anonymkode: a7930...d3b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå