AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Vi klarer oss godt på alle mulige måter alene nå. Vi er selvstendige og vi har innehar prestisjejobber og studier. Hvorfor tror enkelte menn at vi skal godta alt, bare fordi han er en mann? Jeg mener at det er menn sin feil om de forblir single; Fordi de mennene som er bra, som har gode verdier, utdannelse og som er engasjerte i samfunnet og i livet ellers, er jo de det blir kamp om Har det blitt slik at det nå er menn som søker status i kvinner og ikke omvendt? Jeg mener det. Dette tenker jeg på fordi det er flertall av kvinner i studier som psykologi og medisin. Anonymkode: b322d...815 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mener at det er menn sin feil om de forblir single; Fordi de mennene som er bra, som har gode verdier, utdannelse og som er engasjerte i samfunnet og i livet ellers, er jo de det blir kamp om Av og til lurer jeg på om damer tror selv på det de skriver. Anonymkode: ec74b...89d 4
umAxa Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi klarer oss godt på alle mulige måter alene nå. Vi er selvstendige og vi har innehar prestisjejobber og studier. Hvorfor tror enkelte menn at vi skal godta alt, bare fordi han er en mann? Anonymkode: b322d...815 Du beskriver den mindre andelen av menn på rundt 15 - 20% som er enslig/ikke har hatt sex det siste året. Av dem finner man mye ulike syn på hvorfor de er single. Noen tror at de er perfekt som de er og en dag vil noen akseptere dem, fordi det er hva som er blitt fortalt til dem siden de var små. Noen mangler sosiale antenner, selvinnsikt og andre er bare for late. Quote Har det blitt slik at det nå er menn som søker status i kvinner og ikke omvendt? Jeg mener det. Dette tenker jeg på fordi det er flertall av kvinner i studier som psykologi og medisin. Kanskje en voksende andel moderne menn begynner å se på status i kvinner som en viktig attraksjonsfaktor for dem. "Ååå! Hun dama er så utrolig resurssterk, ambisiøs og karrière bevisst! Jeg, en lavutdannett og deltidsjobb mann, har lyst til å date henne så vi kan dra på sydenferie sammen!" 🤷♂️ Tvilsomt vil dette fremstå attraktivt for deg dersom du er en innebærer av prestisjejobb. Mer sannsynlig vil du gjerne ha en som er på samme nivå som deg eller høyere. Med andre ord du er mindre tiltrukket dersom i en mann dersom han ser etter din status, og karrière din som en viktig faktor for han. Det er flott at kvinner tar utdanning og prestisjefulle jobber, blir selvstendig og alt det der. Men med selvstendighet kommer også selvstendighet fra menn, fordi du har rett i en ting: Quote er jo de det blir kamp om Ingenting nytt at menn av høy sosioøkonomisk status blir betraktet positivt av flere kvinner. Med mindre du godtar en mann av lavere sosioøkonomisk status enn deg, må du faktisk kjempe om de topp mennene som du beskriver. Og hvis ikke det går din vei.. vel godt å være selvstendig I guess. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg mener at det er menn sin feil om de forblir single; Fordi de mennene som er bra, som har gode verdier, utdannelse og som er engasjerte i samfunnet og i livet ellers, er jo de det blir kamp om Anonymkode: b322d...815 Ja, slik er det. Om du ikkje er attraktiv nok for det andre kjønn så blir det ikkje noko på deg. Slik er det for menn og damer. Om du heile tida feilar så er det faktisk deg sjøl det står på og kun deg sjøl du kan forbetre. Nyttar ikkje å klage på kravstore damer eller udugelege menn. Anonymkode: b9e27...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Nå kommer det snart en mann i tråden og skriver at menn gjør alt for å drive samfunnet videre, mens kvinner gjør ingenting. Anonymkode: 6779b...725 3
Sphere Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Jeg kjenner vel ingen menn som går etter statusen til kvinner. Andre ting virker mye viktigere. Samtidig har nok kravene fra begge kjønn blitt høyere. Nettdating har gjort alt så utrolig tilgjengelig. Vi trenger hverandre ikke lenger. Mange er frivillig single og veldig godt fornøyd med det. Bruker Tinder for nærhet, kos og knull. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Har til gode å møte menn som er opptatt av statusen til kvinner, og tenker nok det fortsatt er slik at mange føler seg truet av å ikke være brødvinneren i huset. Det sagt så tror jeg menn og kvinner har ulikt syn på hva som er prestisje-yrker. Prestisjeyrker for menn er nok mer høyt ledelsesnivå i større bedrifter enn omsorgsfunksjoner med lang utdannelse. Anonymkode: 51c47...abc 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå kommer det snart en mann i tråden og skriver at menn gjør alt for å drive samfunnet videre, mens kvinner gjør ingenting. Anonymkode: 6779b...725 Kvinner gjør ingenting, menn gjør alt for å drive samfunnet videre Hilsen Mann Sånn, fornøyd`? Anonymkode: 5b522...c42 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Vi trenger ikke menn for å bli forsørget idag. Vi klarer oss selv.. Anonymkode: b322d...815 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Andelen menn som velges bort er skyhøy. Men mannfolk gidder jo ikke bidra heller, så kvinnen har det best uten enda en som roter og son krangler, som setter seg på bakbeina etc. Kvinner føler at de generelt har det bedre uten disse mennene, så da velges mannfolkene bort da. Hadde mannfolk bidratt med ungene, tatt sin del av det tredje skiftet hjemme og gjort seg attraktive for damene så hadde de ikke forblitt single heller. Anonymkode: c62f7...fd0 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Andelen menn som velges bort er skyhøy. Men mannfolk gidder jo ikke bidra heller, så kvinnen har det best uten enda en som roter og son krangler, som setter seg på bakbeina etc. Kvinner føler at de generelt har det bedre uten disse mennene, så da velges mannfolkene bort da. Hadde mannfolk bidratt med ungene, tatt sin del av det tredje skiftet hjemme og gjort seg attraktive for damene så hadde de ikke forblitt single heller. Anonymkode: c62f7...fd0 Enig. Mange menn synes det er ‘gøy’ når de oppfører seg som drittunger. Jeg er dritlei av at menn skal deale med frustrasjonene sine gjennom meg. Vil helst ha en som er ferdig med frustrasjonene sine. Anonymkode: 66281...018 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi trenger ikke menn for å bli forsørget idag. Vi klarer oss selv.. Anonymkode: b322d...815 Både menn og kvinner er et sosialt vesen som er skapt for å leve i lag. Vi må ikke drifte helt bort fra helt grunnleggende menneskelige ting. Anonymkode: d74fa...d75 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både menn og kvinner er et sosialt vesen som er skapt for å leve i lag. Vi må ikke drifte helt bort fra helt grunnleggende menneskelige ting. Anonymkode: d74fa...d75 Men vi må ikke "ta hva som helst" for det.. Vi tar jo de gode, oppegående mennene.. Anonymkode: b322d...815 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi klarer oss godt på alle mulige måter alene nå. Vi er selvstendige og vi har innehar prestisjejobber og studier. Hvorfor tror enkelte menn at vi skal godta alt, bare fordi han er en mann? Jeg mener at det er menn sin feil om de forblir single; Fordi de mennene som er bra, som har gode verdier, utdannelse og som er engasjerte i samfunnet og i livet ellers, er jo de det blir kamp om Har det blitt slik at det nå er menn som søker status i kvinner og ikke omvendt? Jeg mener det. Dette tenker jeg på fordi det er flertall av kvinner i studier som psykologi og medisin. Anonymkode: b322d...815 Selvfølgelig er alt 100% menn sin feil, som alltid Det stemmer, kvinner har rigget til seg et ekstremt, feministisk samfunn, og kvinner er nå vinnere i Norge. Kvinner dominerer som lærere på barneskolen, ungdomsskolen og på VGS. Surprise, liksom at kvinner er også vinnere innenfor høyere utdanning !. På samme måte som menn hadde samfunnet rigget i sitt favør for 60 år siden. Men et sted på veien de siste 45-50 år har det gått fullstendig av skaftet, spesielt de siste 15-20 årene vil jeg si, der det har bikket over fra likestilling til ekstrem, feministisk offensiv ovenfor alle menn i samfunnet. However, som man pleier å si. Jeg har ikke tenkt å klage her eller å advare mot den ekstreme feminismen, da feministene tror at det er sånn det kommer til å være for alltid. Feministene forstår ikke at dette samfunnet her, er ikke normalt i verken europeisk eller verdens sammenheng, kun "normalt" i norsk og skandinavisk sammenheng. Feministene sine krav og politikk bidrar bare til at flere og flere menn faller utenfor og det kommer til å føre til radikalisering blant menn. Jeg jobber selv med å hjelpe unge menn som har falt utenfor, og jeg hører ofte hva som koker under overflaten når det gjelder deres meninger. Min oppgave er dog å gi dem håp om et liv, men inni meg selv, forstår jeg veldig godt at de er på kanten, mentalt og politisk. Jeg sitter og lurer av og til på hvor mange av dere feminister ofrer en tanke for deres medsøstre i Russland og Polen, der menn setter dem ganske hardt på plass, ja. For ikke å snakke om anti-abort forbudet som er på trappene i USA. Mange stater i USA kommer til å innføre svært strenge anti-abort lover, og det er ikke bare menn som støtter dette. Mange kvinner også, overraskende nok. Anonymkode: a8c81...ff4 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men vi må ikke "ta hva som helst" for det.. Vi tar jo de gode, oppegående mennene.. Anonymkode: b322d...815 Sikker? Gode oppegående menn går på jobb og går hjem til en tom leilighet. På den andre siden har du playere, partygutter med rusproblemer som er utro og slår, som går hjem til en ny dame hver uke. Anonymkode: d74fa...d75 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er alt 100% menn sin feil, som alltid Det stemmer, kvinner har rigget til seg et ekstremt, feministisk samfunn, og kvinner er nå vinnere i Norge. Kvinner dominerer som lærere på barneskolen, ungdomsskolen og på VGS. Surprise, liksom at kvinner er også vinnere innenfor høyere utdanning !. På samme måte som menn hadde samfunnet rigget i sitt favør for 60 år siden. Men et sted på veien de siste 45-50 år har det gått fullstendig av skaftet, spesielt de siste 15-20 årene vil jeg si, der det har bikket over fra likestilling til ekstrem, feministisk offensiv ovenfor alle menn i samfunnet. However, som man pleier å si. Jeg har ikke tenkt å klage her eller å advare mot den ekstreme feminismen, da feministene tror at det er sånn det kommer til å være for alltid. Feministene forstår ikke at dette samfunnet her, er ikke normalt i verken europeisk eller verdens sammenheng, kun "normalt" i norsk og skandinavisk sammenheng. Feministene sine krav og politikk bidrar bare til at flere og flere menn faller utenfor og det kommer til å føre til radikalisering blant menn. Jeg jobber selv med å hjelpe unge menn som har falt utenfor, og jeg hører ofte hva som koker under overflaten når det gjelder deres meninger. Min oppgave er dog å gi dem håp om et liv, men inni meg selv, forstår jeg veldig godt at de er på kanten, mentalt og politisk. Jeg sitter og lurer av og til på hvor mange av dere feminister ofrer en tanke for deres medsøstre i Russland og Polen, der menn setter dem ganske hardt på plass, ja. For ikke å snakke om anti-abort forbudet som er på trappene i USA. Mange stater i USA kommer til å innføre svært strenge anti-abort lover, og det er ikke bare menn som støtter dette. Mange kvinner også, overraskende nok. Anonymkode: a8c81...ff4 Dette var jo faktisk et nytt bidrag. Har ikke lest noe ‘nytt’ på flere år. 😅 bare folk som sier det samme om igjen og om igjen … Anonymkode: 66281...018
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette var jo faktisk et nytt bidrag. Har ikke lest noe ‘nytt’ på flere år. 😅 bare folk som sier det samme om igjen og om igjen … Anonymkode: 66281...018 Bare lek tøff feminist, det er helt greit. Spørsmålet er hvor lenge. Håper du ser når dine medsøstre griner som noen pyser i USA og andre land, nå som menn har sagt at nok en nok. Håper også at du er klar med en ny runde Trump etter 2024. Fersk meningsmåling: Anonymkode: a8c81...ff4 3
ltfutt Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi klarer oss godt på alle mulige måter alene nå. Vi er selvstendige og vi har innehar prestisjejobber og studier. Hvorfor tror enkelte menn at vi skal godta alt, bare fordi han er en mann? Fordi samfunnet går til helvete hvis alle bare skal ta prestisjejobber. Det må være en sunn fordeling. Vesten holder på å kvele seg selv.. Hvorfor gjenspeiles ikke denne prestisjen i verdiskapning? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #19 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi klarer oss godt på alle mulige måter alene nå. Vi er selvstendige og vi har innehar prestisjejobber og studier. Hvorfor tror enkelte menn at vi skal godta alt, bare fordi han er en mann? Jeg mener at det er menn sin feil om de forblir single; Fordi de mennene som er bra, som har gode verdier, utdannelse og som er engasjerte i samfunnet og i livet ellers, er jo de det blir kamp om Har det blitt slik at det nå er menn som søker status i kvinner og ikke omvendt? Jeg mener det. Dette tenker jeg på fordi det er flertall av kvinner i studier som psykologi og medisin. Anonymkode: b322d...815 Alle kvinner har absolutt ikke prestisjejobber. Hvordan tror du verden hadde sett ut da? Anonymkode: 6c484...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #20 Skrevet 13. mai 2022 Kvinner med prestisjejobber setter seg opp for ulykkelighet. Det er veldig få menn som kan tilfredsstille dem seksuelt og ellers. Videre er ikke menn så veldig interessert i en karrierekvinne, ikke engang de suksefulle mennene. Alle de direktørene har helt sikkert en kone som er hjemmeværende som følger opp barn og ting i husholdningen. Anonymkode: d74fa...d75 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå