Gå til innhold

Overtenking og problematisering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Disse KG-debattene om sex er så fulle av overtenking og probematisering at jeg av og til lurer på hvordan folks seksualliv er. Hvorfor gjøre det så vanskelig når man attpåtil er i et parforhold. Går det ikke an å ... bare ha sex? Hvis man har lyst tar man initiativ, den andre skjønner at partneren har lyst og tilpasser seg - og så kommer lysten. Når man holder på, skjer det som skjer osv.

Jeg har aldri laget noe problem av sex. Jeg har lyst og da vil jeg ha. Da regner jeg jo med at han stiller opp for meg, og heldigvis er han ikke tung å be. Og hvis han er kåt, er det naturlig at jeg er tilgjengelig. Kort eller lenge, mykt eller hardt, forfra eller bakfra, utløsning der eller der...det er detaljer, praktikaliteter, sånt som skjer slik det måtte skje mens vi holder på. No big deal.

Å planlegge, arrangere, dandere, snakke, gjøre et stort nummer ut av det... Jeg skjønner ikke poenget. Og så må man ikke skyve bort lysten når den kommer. Ha sex hver gang man kan, er min idé. Er man kåt - knull. Da blir sexlivet mer aktivt. Og en ting til, som sagt: Hvis den ene vil, knull. Det finnes alltid tid. Og ikke mas så med alle disse samtykke-greiene i et parforhold. Mannen min vet at hvis han våkner og er kåt, kan han forsyne seg. Hvis jeg sover og egentlig vil sove, kan han ikke vente så mye aktivt fra meg, men runke i meg kan han. No big deal.

Anonymkode: a8371...3a4

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enkelt kan det være!

Bra innlegg…..sier en mann i hvertfall! 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mens for andre er ikke ting like ukomplisert.

....sier en annen mann.

Anonymkode: 76474...a2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig med at det er så ukomplisert for deg og dere. Sånn er det ikke for alle. Er det så vanskelig å forstå?

Det fungerer nok for dere blant annet fordi:

- Begge er rause og på tilbudssiden (ofte er det ikke balanse, f.eks den ene krever mye og gir lite)

- Antar at dere ikke har fysiske eller psykiske utfordringer som smertetilstander, tidligere utsatt for overgrep, o.l. Alt mulig som kan komplisere ting og for eksempel gjøre at det ikke bare er å stikke den inn tørt mens partner sover.

- Begge HAR lyst og får lyst.

- Vil tippe at dere ikke har barn og en travel hverdag, men jeg kan ta feil.

Tenker at du har egentlig en del å lære bort, men det drukner litt i attituden.

Anonymkode: 7b1d7...319

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 34 og 37 år og har barn på tre og fem år. Alle som har hatt barn kjenner denne livsfasen. Men vi er glad i hverandre og liker hverandre, og vi ønsker å være gode mot hverandre. Men - anyway, det er bare vrient å ha et fint sexliv dersom man ser på begrensningene og ikke på mulighetene. 

Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Disse KG-debattene om sex er så fulle av overtenking og probematisering at jeg av og til lurer på hvordan folks seksualliv er. Hvorfor gjøre det så vanskelig når man attpåtil er i et parforhold. Går det ikke an å ... bare ha sex? Hvis man har lyst tar man initiativ, den andre skjønner at partneren har lyst og tilpasser seg - og så kommer lysten. Når man holder på, skjer det som skjer osv.

Jeg har aldri laget noe problem av sex. Jeg har lyst og da vil jeg ha. Da regner jeg jo med at han stiller opp for meg, og heldigvis er han ikke tung å be. Og hvis han er kåt, er det naturlig at jeg er tilgjengelig. Kort eller lenge, mykt eller hardt, forfra eller bakfra, utløsning der eller der...det er detaljer, praktikaliteter, sånt som skjer slik det måtte skje mens vi holder på. No big deal.

Å planlegge, arrangere, dandere, snakke, gjøre et stort nummer ut av det... Jeg skjønner ikke poenget. Og så må man ikke skyve bort lysten når den kommer. Ha sex hver gang man kan, er min idé. Er man kåt - knull. Da blir sexlivet mer aktivt. Og en ting til, som sagt: Hvis den ene vil, knull. Det finnes alltid tid. Og ikke mas så med alle disse samtykke-greiene i et parforhold. Mannen min vet at hvis han våkner og er kåt, kan han forsyne seg. Hvis jeg sover og egentlig vil sove, kan han ikke vente så mye aktivt fra meg, men runke i meg kan han. No big deal.

Er enig i at overtenking og problematisering er et gedigent problem for mange der ute. Alt skal liksom bety så himla mye. Og at man har alle godt av å senke skuldrene og bare gå for det. Og la tøylene være litt mer slakke. 

Men å bli knulla når man sover, selv i parforhold, er vel litt utenfor dette igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes IKKE det var greit å få en penis inni meg mens jeg sov, eller at eksen hadde sex med meg selv om jeg sa jeg ikke ville, da blir det dessverre komplisert. Fint for dere at dere sikkert respekterer hverandres grenser, men det blir ikke alltid gjort i forhold. 

Jeg synes heller ikke det trenger å være så komplisert, men det blir fort også det om det er forskjell i lyst osv.

Anonymkode: 3d15d...eba

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Cylon skrev (10 minutter siden):

Er enig i at overtenking og problematisering er et gedigent problem for mange der ute. Alt skal liksom bety så himla mye. Og at man har alle godt av å senke skuldrene og bare gå for det. Og la tøylene være litt mer slakke. 

Men å bli knulla når man sover, selv i parforhold, er vel litt utenfor dette igjen. 

Akkurat. Å "runke i" eller "bli runka i" er heller ikke noe for alle, min mann synes ikke det er noe stas om jeg ligger der passiv.

Anonymkode: 7b1d7...319

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Cylon skrev (32 minutter siden):

Hehe. Det var vel ment som et eksempel. Om natten sover jo han også. Tror det har skjedd 1-2 ganger på alle årene. En gang hvor han krøp inntil meg bak og der jeg sa at hvis han tenkte på noe nå måtte det være énveis, for jeg ville sove. Han gjennomførte med meg liggende passiv, og så sovnet begge etterpå. Den andre gangen fikk jeg lyst underveis, snudde meg og så ble det skikkelige greier.

Prinsipielt er jo ikke dette noe annet enn at jeg våkner først og vekker ham ved å sette meg over ham. Det har jo skjedd noen ganger.

Gjest Drigo
Skrevet

Leste innlegget for fruen og lurte på om det var henne som hadde skrevet det (men det var det jo ikke, hun lo). Vi har samme ukompliserte forhold til sex, og har lært oss å nyte hverandre. Mye god sex har vi opplevd ved å være spontane (selv på natt). Vi har holdt på slik i over 30 år. Vi har tre voksne barn nå, og er begge i 100% krevende yrker. Vi bestemte oss tidlig i ekteskapet å være rause med hverandre. Vi tar denne nærheten som vi opplever, som energigivende i vår hverdag og styrkende for vårt forhold. Sunt er det også! Synes samtidig at det er litt leit å høre at mange sliter av ulike årsaker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Amen!

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Det var vel ment som et eksempel. Om natten sover jo han også. Tror det har skjedd 1-2 ganger på alle årene. En gang hvor han krøp inntil meg bak og der jeg sa at hvis han tenkte på noe nå måtte det være énveis, for jeg ville sove. Han gjennomførte med meg liggende passiv, og så sovnet begge etterpå. Den andre gangen fikk jeg lyst underveis, snudde meg og så ble det skikkelige greier.

Prinsipielt er jo ikke dette noe annet enn at jeg våkner først og vekker ham ved å sette meg over ham. Det har jo skjedd noen ganger.

Det er jo like "ille" dersom man ikke er enige om at det ikke er å gå over en grense.

Skrevet

Bra innlegg. Er innom her og leser litt med jevne mellomrom, og får ofte et inntrykk av at sex er kompliserte greier for mange. Hva det kommer av kan man bare undres over. Det har kanskje blitt for mange special snowflakes blant folk, folk som ikke bare påberoper seg å være spesielle, men spesielt spesielle, og at hensyn til deres behov er mye viktigere enn andres. 

Det fineste spørsmål jeg får er når madammen roper ned fra loftet en ettermiddag når unga er ute, og spør om vi kan ha litt sex for hun ble plutselig så kåt, selvfølgelig kan vi det, helt ukomplisert.

Skrevet

Bra innlegg ja TS... men vi må også ikke glemme at dette er et forum, mest blir brukt for å legge frem sine problem. Så solskinnshistorier av vellykket forhold er en sjeldenhet her inne.

Ja, sånn skal det være TS, bekymringfri sex. Bekymringer er både en ereksjon og en orgasmekiller i et forhold. Så jeg vil helst ha en kvinne som er mitt eget speilbildet. Bekymringsfritt forhold gir flere bonuser.. og et av dem er at hun selvfølgelig skal dra fordeler av å være enkel å leve med🥰

Limet i et forhold er god sex og teamwork, sier enkelte. Noen sier det bare er vås, men de er sikkert ikke helt bekymringfri hvor lenge forholdet varer🤗

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flott. Har det på samme måten som ts her hos oss. Vi møttes for noen år siden, begge har voksne unger.

Er jeg kåt om natta så strekker jeg bare ut handa, hun våkner alltid. Vi har alltid sex ved sengetid, men utpå natta vil man jo ofte igjen.

Hun er unik og taes godt vare på ❤️

Anonymkode: f664e...a0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

"ille"

Hvorfor skal ikke-avtalte seksuelle aktiviteter være verre enn andre ting? Mannen min ber da ikke om "samtykke" til enhver annen ting han finner ut at han vil. Og det samme gjelder meg. Det er dumt hvis sex skal bli noe så spesielt at det skal gjelde helt ekstreme regler for det, når sex er like naturlig som å snakke sammen, spise og å gå på do. Joda, jeg vet at noen har hatt dårlige erfaringer i sitt liv, men deres erfaringer og reaksjoner skal da ikke legge føringer for normale samliv.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 11.45):

Ofte noe av den beste sexen er når en våkner på natta og  tar initiativ til sex, vi hadde det sånn i vårt forhold også, var en av oss kåte på natta så ble den andre med på leken.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal ikke-avtalte seksuelle aktiviteter være verre enn andre ting? Mannen min ber da ikke om "samtykke" til enhver annen ting han finner ut at han vil. Og det samme gjelder meg. Det er dumt hvis sex skal bli noe så spesielt at det skal gjelde helt ekstreme regler for det, når sex er like naturlig som å snakke sammen, spise og å gå på do. Joda, jeg vet at noen har hatt dårlige erfaringer i sitt liv, men deres erfaringer og reaksjoner skal da ikke legge føringer for normale samliv.

Det var ikke generelt ikke avtalte aktiviteter jeg snakket om, det var å ha sex med noen som sover.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 7.14):

Jeg kasta opp litt i munnen nå, men for all del, you do you! 🤢

Anonymkode: fdb56...ceb

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 11.17):

Jeg synes IKKE det var greit å få en penis inni meg mens jeg sov, eller at eksen hadde sex med meg selv om jeg sa jeg ikke ville, da blir det dessverre komplisert. Fint for dere at dere sikkert respekterer hverandres grenser, men det blir ikke alltid gjort i forhold. 

Jeg synes heller ikke det trenger å være så komplisert, men det blir fort også det om det er forskjell i lyst osv.

For meg så virker det som at de ikke har grenser. Den som er kåt har sin fulle rett til å ta seg til rette med den andre selv om den er bevisstløs... 

Anonymkode: fdb56...ceb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...