Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min deler ting jeg mener er personlige mellom bare oss to på jobb. For eksempel om vi har hatt en krangel. Spesielt en dame han deler mye med. Ofte mener hun at jeg lager problemer av ingenting og at han har rett. Det er jo ikke så rart, for hun kjenner meg ikke og hører bare hans side av saken. Jeg har sagt til ham at jeg ikke liker at han gjør det, men han mener at det er bra å få et annet perspektiv på saken. Problemet mitt er at han sjelden vil snakke om forholdet vårt med meg, men søker heller trøst/diskusjon hos denne andre damen. Av og til sier hun han må be meg om unnskydning, men da blir jeg faktisk bare enda mer forbanna, for han burde kunne skjønne det ut fra en samtale med meg at han har såret meg og har gått for langt og bør be om unnskyldning?? Jeg har sagt at jeg foretrekker at han snakker med en kompis av samme kjønn heller enn å trekke inn en annen dame i våre personlige krangler. Jeg opplever det nesten som følelsesmessig utroskap at han deler så mange intime detaljer med en annen dame. Overreagerer jeg? Noen med lignende erfaringer her? 

Anonymkode: 0930d...73b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du overreagerer. 

Anonymkode: 4c301...a27

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert vennene er flinke til å snakke om slike ting. En venn av min mann snakker mere åpent om ting med meg enn med min mann og han gjør det for å få en kvinnes perspektiv og fordi han vet jeg har slitt med mye og føler ikke min mann forstår alt. Jeg har stor respekt for både han og kona.

Anonymkode: c9227...f23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke sikkert vennene er flinke til å snakke om slike ting. En venn av min mann snakker mere åpent om ting med meg enn med min mann og han gjør det for å få en kvinnes perspektiv og fordi han vet jeg har slitt med mye og føler ikke min mann forstår alt. Jeg har stor respekt for både han og kona.

Men du kjenner kona også? Og dette er jo dessuten en kompis av din mann. Føler det er annerledes enn en kvinne helt utenfor som atpåtil sitter og sier at jeg skaper problemer ut av ingenting. Har møtt henne et par ganger og hun virker ukomfortabel rundt meg... føler at de to sitter og snakker dritt om meg, rett og slett. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg om at han burde diskutere forholdet med deg og ingen andre, og at han ikke bør utlevere deg på den måten. 
Men jeg skjønner ikke heilt hvorfor det er bedre at han deler med en mann framfor en dame. 

Anonymkode: 83529...5a8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Enig med deg om at han burde diskutere forholdet med deg og ingen andre, og at han ikke bør utlevere deg på den måten. 
Men jeg skjønner ikke heilt hvorfor det er bedre at han deler med en mann framfor en dame. 

Når det er en dame jeg ikke kjenner som han har intime samtaler med og deler følelser mer med henne enn med meg, så føles det som emosjonelt utroskap for meg. Det lager lett bånd mellom to personer som utvikler seg til mer. Kjenner et par hvor hun hadde en mann hun betrodde seg til stadig vekk og de to er sammen nå for å si det sånn. Det er også nyanser her og ulike følelser man får for ulike personer. Jeg har en følelse av at denne damen trår over noen grenser i det hun sier om meg uten å kjenne meg. Det er en ting at hun tilbyr et kvinneperspektiv, men denne damen sitter og gjør seg til dommer over om jeg har legitime poeng eller om jeg bare forsøker å skape drama. Tingene det gjelder har vært ting jeg har tatt opp med ham som genuint plager meg og som jeg ønsker at han skal ha forståelse for. Det har vært intime ting som jeg ikke ønsker å dele med noen andre enn ham. Å få slengt i trynet etterpå at "du lager bare problemer for å lage problemer og det sier nn også" er ganske sårende. Jeg mener at om din partner tar opp noe som er viktig for dem så bør man forsøte å forstå. Og om noen kommer og forteller deg slike ting så bør man råde den personen til å snakke med sin partner igjen, ikke bare sitte der og si at "ja, hun lager bare issues". Hadde dette vært en dame jeg kjenner, så hadde jeg i alle fall visst at hun vet hvordan jeg er og at jeg ikke er en drama queen. Og for damer er det ofte veldig bekreftende at en mann velger å betro seg til nettopp dem. Dette er som sagt en dame jeg ikke kjenner, så jeg opplever henne som en inntrenger i forholdet mitt og i mine intime taker og følelser. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men du kjenner kona også? Og dette er jo dessuten en kompis av din mann. Føler det er annerledes enn en kvinne helt utenfor som atpåtil sitter og sier at jeg skaper problemer ut av ingenting. Har møtt henne et par ganger og hun virker ukomfortabel rundt meg... føler at de to sitter og snakker dritt om meg, rett og slett. 

Jeg kjenner ikke kona, har møtt henne en gang og hun er veldig anderledes enn meg. Nå er han sammen med deg så at de to snakker dritt om deg tror jeg ikke noe på. Hennes adferd kan være anderledes enn din, det behøver ikke være noe galt i det. Det kan jo også være at hun merker en viss fiendtlighet fra deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner ikke kona, har møtt henne en gang og hun er veldig anderledes enn meg. Nå er han sammen med deg så at de to snakker dritt om deg tror jeg ikke noe på. Hennes adferd kan være anderledes enn din, det behøver ikke være noe galt i det. Det kan jo også være at hun merker en viss fiendtlighet fra deg.

Godt mulig. Jeg forsøker å være hyggelig når jeg treffer henne, men hun virker unnvikende. Hun prater også vi vei om andre persolige ting han har delt ganske høyt inne på butikken etc også. Ting om familien hans jeg ikke syns burde deles i offentligheten. Jeg syns i alle fall at det er utrolig ubehagelig at hun vet så mange ting om meg. Det er faktisk også ting jeg ikke har delt med mine egne venner en gang. Fordi de er delt i fortrolighet med min partner. Jeg sier ikke at det er hennes feil, men min mann burde ikke dele dette med henne. Hun mener det sikkert godt, men i blant bør man kanskje heller passe sine egne saker og be personen man snakker med om å snakke med partneren sin på en respektfull måte og heller jobbe med forholdet sitt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når det er en dame jeg ikke kjenner som han har intime samtaler med og deler følelser mer med henne enn med meg, så føles det som emosjonelt utroskap for meg. Det lager lett bånd mellom to personer som utvikler seg til mer. Kjenner et par hvor hun hadde en mann hun betrodde seg til stadig vekk og de to er sammen nå for å si det sånn. Det er også nyanser her og ulike følelser man får for ulike personer. Jeg har en følelse av at denne damen trår over noen grenser i det hun sier om meg uten å kjenne meg. Det er en ting at hun tilbyr et kvinneperspektiv, men denne damen sitter og gjør seg til dommer over om jeg har legitime poeng eller om jeg bare forsøker å skape drama. Tingene det gjelder har vært ting jeg har tatt opp med ham som genuint plager meg og som jeg ønsker at han skal ha forståelse for. Det har vært intime ting som jeg ikke ønsker å dele med noen andre enn ham. Å få slengt i trynet etterpå at "du lager bare problemer for å lage problemer og det sier nn også" er ganske sårende. Jeg mener at om din partner tar opp noe som er viktig for dem så bør man forsøte å forstå. Og om noen kommer og forteller deg slike ting så bør man råde den personen til å snakke med sin partner igjen, ikke bare sitte der og si at "ja, hun lager bare issues". Hadde dette vært en dame jeg kjenner, så hadde jeg i alle fall visst at hun vet hvordan jeg er og at jeg ikke er en drama queen. Og for damer er det ofte veldig bekreftende at en mann velger å betro seg til nettopp dem. Dette er som sagt en dame jeg ikke kjenner, så jeg opplever henne som en inntrenger i forholdet mitt og i mine intime taker og følelser. 

Det er jo ikke greit at du skal ha det slik og føle at hun sitter å dømmer deg uten at hun kjenner deg, eller at hun har kjennskap til sider av deg som du ønsker å holde privat, eller bare dele med dine nærmeste. 
Men det er jo ikke hun som er inntrengende i forholdet deres, mannen din inviterer jo henne. Han ser tydeligvis på henne som en av sine venner eller nærmeste. 
At han deler private ting og deres krangler er jo ikke greit. Og dersom du føler at hun dømmer deg så er det vel ikke så pene ting han sier om deg? Men i hans øyne er hun jo en venn. Og det er vel det samme om det er en mannlig venn eller en kvinnelig venn som dømmer deg? Eller tenker du at di er mer enn venner? 

Men er det slik at du aldri deler og forteller dine venner om forholdet deres? Og setter han i et dårlig lys? Har dine venner aldri sagt til deg at «han har feil og du har rett, han er drama osv».

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er jo ikke greit at du skal ha det slik og føle at hun sitter å dømmer deg uten at hun kjenner deg, eller at hun har kjennskap til sider av deg som du ønsker å holde privat, eller bare dele med dine nærmeste. 
Men det er jo ikke hun som er inntrengende i forholdet deres, mannen din inviterer jo henne. Han ser tydeligvis på henne som en av sine venner eller nærmeste. 
At han deler private ting og deres krangler er jo ikke greit. Og dersom du føler at hun dømmer deg så er det vel ikke så pene ting han sier om deg? Men i hans øyne er hun jo en venn. Og det er vel det samme om det er en mannlig venn eller en kvinnelig venn som dømmer deg? Eller tenker du at di er mer enn venner? 

Men er det slik at du aldri deler og forteller dine venner om forholdet deres? Og setter han i et dårlig lys? Har dine venner aldri sagt til deg at «han har feil og du har rett, han er drama osv».

Jeg vet de har en flørtende tone og det er tydelig at hun liker oppmerksomheten han gir henne. Jeg syns det er slitsomt at han deler så mye med henne. Og dersom de er så nære venner så er det vel naturlig at partneren også kjenner dem? Jeg holder i alle fall ingen av mine venner unna ham. Venner tenker jeg at man er sammen med på fritida også. Kolleger treffer man bare på jobb. og venner introduserer man for partneren sin og syns det er ok at de også kjenner hverandre. Ja, jeg forteller mine venner om ulike ting. Men det venner og ikke kolleger. Og det er personer som kjenner ham også. Ikke en fyr jeg flørter med på jobb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er jo helt sykt! Må du være sammen med han? 

Anonymkode: 2e0de...94e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor aksepterer du dette? 

Anonymkode: fb9d4...d8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde klikket hvis typen min hadde gjort det der mot meg. Det er IKKE greit å snakke dritt om kjæresten sin til andre damer😳 Når man er i et forhold med noen så MÅ man kunne krangle litt, få lov å si ifra hvis noe ikke fungerer, og av og til må man bare få ventilere litt. At han drar inn en annen dame som skal sitte å være dommer over deres problemer er skikkelig dårlig gjort på alle mulige måter. Hadde jeg vært deg ts så hadde jeg gått fra han på flekken. 

Anonymkode: 23a1b...dcd

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har rett. Jeg hverken trenger eller vil finne meg i dette. Han får kose seg med den dama på jobb. Nå er det nok. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller aldri funnet meg i dette. Hadde gjort det slutt og begrunnet det med svik fra hans side.

Anonymkode: 0770b...24c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk så mye dritt om gubbene dere slenger i venninnegjengen over et glass vin. Må jo tåle at partner lufter ut litt på jobben. Det er sykelig sjalusi som ligger bak denne tråden.

Anonymkode: e6e57...da9

Gjest Lars1009
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere har rett. Jeg hverken trenger eller vil finne meg i dette. Han får kose seg med den dama på jobb. Nå er det nok. 

Sykt at du bruker gærningene på KG for å legitimere dine skrudde følelser. SELVFØLGELIG kan han ha jentevenner på jobben og andre steder, og diskutere forholdet sitt med dem. Jeg, og antakelig de fleste andre, gjør det samme. Og antakelig gir hun bedre råd enn vennene hans. Og alle tømmer seg til andre om samboer/kone. Om dere ikke klarer å kommunisere, er en annen sak, men det ene utelukker ikke det andre.

Og nå skal du gå fra ham fordi han snakker med en dame på jobben og noen på KG støtter deg i det? Hahahaha. Kanskje han synes det er like greit. Du virker sprø som en kjeks.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tenk så mye dritt om gubbene dere slenger i venninnegjengen over et glass vin. Må jo tåle at partner lufter ut litt på jobben. Det er sykelig sjalusi som ligger bak denne tråden.

Anonymkode: e6e57...da9

Nei, det gjør vi faktisk ikke. Hadde aldri utlevert min mann til venninner.

Anonymkode: fdcca...de8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle bare visst hvor ange kompiser som klarer forholdet sitt, pga samtaler med meg. Men jeg dømmer ikke damene deres da. Jeg setter ting mer i perspektiv iht dama din situasjon i forholdet. Og ber de skjerpe seg. Jeg ser det sånn, at de egentlig vet det. Men trenger dette sparket i ræva. Mulig din mann får mer bekreftet sin side av denne damen og da blir det jo feil for dere. Og enig han bør snakke med deg først. Noe jeg også  råder kompisene til å gjøre. At det viktigste er å bygge opp en måte å samtale med partner. Etterhvert blir de selvgående. Det er som regel menn som sliter med overgangen fra ungkar livet og forhold, som oppsøker meg slik. Og som gjør dumme ting. 

Er par som slet mye. Der hun nektet han å snakke med meg, gikk til dundas like etterpå. Fordi han hadde ikke noe sted å få sparket i ræva lengre. Han var ikke klar for oppgaven alene ennå. De var litt virrete begge to. Mye misforståelser ol. Som jeg nøstet opp i. Dessuten så var jeg en av få som kjente han 100% og kunne vite hva som egentlig var, selv om han ikke sa alt. Så ingen som kunne erstatte den delen hos han. Siden han hadde en sterk ytre perfekt fasade, som egentlig på baksiden av fasaden, var komplett kaos. 

Anonymkode: 5c0a8...011

AnonymBruker
Skrevet
Lars1009 skrev (41 minutter siden):

Sykt at du bruker gærningene på KG for å legitimere dine skrudde følelser. SELVFØLGELIG kan han ha jentevenner på jobben og andre steder, og diskutere forholdet sitt med dem. Jeg, og antakelig de fleste andre, gjør det samme. Og antakelig gir hun bedre råd enn vennene hans. Og alle tømmer seg til andre om samboer/kone. Om dere ikke klarer å kommunisere, er en annen sak, men det ene utelukker ikke det andre.

Og nå skal du gå fra ham fordi han snakker med en dame på jobben og noen på KG støtter deg i det? Hahahaha. Kanskje han synes det er like greit. Du virker sprø som en kjeks.

Du er sprø som en kjeks hvis du mener at dette er grei oppførsel. Men faktisk, hva du eller jeg mener om saken er fullstendig ruskende irrelelvant, det som betyr noe er hva ts føler. Og hvis ts føler at dette går over grensen hennes (noe veldig mange ville følt på) så er det kun det som betyr noe. Kun ts kan bestemme hva hun vil godta i et forhold, og jeg kan garantere at det finnes mange flotte og oppegående menn der ute som ikke flørter og snakker dritt om kjæresten sin med damer på jobb. 

Anonymkode: 23a1b...dcd

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...