AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Eller holder det med en teknologisk utdanning og videreutdanning i ledelse m risikostyring og kanskje et finansfag eller regnskapsfag ved siden av? Kan ikke forstå hvorfor "alle" sier man må ha masse økonomi🤔 Anonymkode: 6e875...270
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Tenker på de fleste lederstillinger Anonymkode: 6e875...270
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Er toppsjef i Equinor noe du jobber mot? Anonymkode: c7542...b0e 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Så glad jeg ikke er opptatt av status og å sikre meg en topp(leder)jobb Pedagog i barnehage og har en viktig jobb som er både inspirerende og engasjerende. Det holder for meg! Anonymkode: 1e079...a27 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Du tenker at toppstillingene i Equinor er representative for "de fleste lederstillinger"? De fleste lederstillinger er i mye mindre selskaper, hvor ledere også har økonomiansvar og er mye mer "hands on". Anonymkode: 49198...df1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Dersom du har en ambisjon om å bli toppleder er det en fordel med en økonomirettet utdanning. Selv er jeg direktør, men ikke CEO, i et stort børsnotert firma. Har en relevant fagutdanning (master). Jeg skulle gjerne hatt mer økonomisk kunnskap så planlegger å ta en MBA. Anonymkode: 5a543...497 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Nok en Academic Masturbation tråd med "prestisje" overført fra det du så på TVen, TS, ikke sant 😂 Mba er bare tull, det er ikke Norge legger vekt på. Dette er en amerikansk tradisjon som har spredt seg til visse land i Asia og noen deler av Europa, men i Skandinavia og spesielt Norge, så er det ingen som bryr seg om dette svindyre tullet som heter "erfaringsbasert" Mba på fulltid. Blant de få som tar dette i Norge, er det gjerne i kombinasjon med jobb, det vil si deltid og da gjennom noen få samlinger eller via nett, som regel hos NHH eller BI, men det finnes enda billigere alternativer enn det. Indøk er heller ikke noe billett opp til toppen av Equinor. Det holder mer enn nok med en norsk utdanning, gjerne SivIng, men det kan være andre ting også og skikkelig nettverk er det som teller, og ikke minst LAAANG arbeidserfaring. Riktig sosial bakgrunn gir også en veldig stor fordel, og du ser at det til og med er flere hos Equinor med samfunnsvitenskapelig mastergrad, eller jus. Anonymkode: 3f725...409 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så glad jeg ikke er opptatt av status og å sikre meg en topp(leder)jobb Pedagog i barnehage og har en viktig jobb som er både inspirerende og engasjerende. Det holder for meg! Anonymkode: 1e079...a27 Mindreverdighetskomplekser much? Denne tråden handler ikke om status på ulike jobber. Anonymkode: f3d92...fda 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mindreverdighetskomplekser much? Denne tråden handler ikke om status på ulike jobber. Anonymkode: f3d92...fda Hvorfor skal jeg ha det? Anonymkode: 1e079...a27 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal jeg ha det? Anonymkode: 1e079...a27 Siden du kuppet tråden med hvor flott det er å være bhg-lærer, samtidig som du rakker ned på at andre vil bli toppleder. Jeg synes det er flott at unge kvinner vil bli toppledere! Anonymkode: f3d92...fda 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siden du kuppet tråden med hvor flott det er å være bhg-lærer, samtidig som du rakker ned på at andre vil bli toppleder. Jeg synes det er flott at unge kvinner vil bli toppledere! Anonymkode: f3d92...fda Og jeg syns det jaget virker utrolig slitsomt. Og usunt ikke minst Anonymkode: 1e079...a27 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg syns det jaget virker utrolig slitsomt. Og usunt ikke minst Anonymkode: 1e079...a27 Ok. Men denne tråden handler ikke om hvorvidt du eller noen andre har lyst til å bli toppleder eller ikke. Du holder deg ikke til tema og det er typisk for noen med mindreverdighetskomplekser. Usunt? Virkelig? Å ha ambisjoner og ønske å gjøre karriere? Er det like usunt for menn, eller bare for kvinner? Godt vi er forskjellige. Anonymkode: f3d92...fda 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Men denne tråden handler ikke om hvorvidt du eller noen andre har lyst til å bli toppleder eller ikke. Du holder deg ikke til tema og det er typisk for noen med mindreverdighetskomplekser. Usunt? Virkelig? Å ha ambisjoner og ønske å gjøre karriere? Er det like usunt for menn, eller bare for kvinner? Godt vi er forskjellige. Anonymkode: f3d92...fda Ja, det jaget mener jeg er usunt. Jeg har det topp på jobb, selv om jeg ikke søker status. Livet er mer enn det som skjer på jobb... Anonymkode: 1e079...a27 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og jeg syns det jaget virker utrolig slitsomt. Og usunt ikke minst Anonymkode: 1e079...a27 Hva har det med tråden å gjøre? Anonymkode: ae59d...997 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det jaget mener jeg er usunt. Jeg har det topp på jobb, selv om jeg ikke søker status. Livet er mer enn det som skjer på jobb... Anonymkode: 1e079...a27 Ok. Men da kan jo du starte en egen tråd om det da. Og du virker ikke særlig reflektert. Noen må faktisk være toppleder, og da er jeg glad unge kvinner også ønsker dette. Ikke bare gamle gubber. Det burde du også være glad for. Anonymkode: f3d92...fda 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok. Men da kan jo du starte en egen tråd om det da. Og du virker ikke særlig reflektert. Noen må faktisk være toppleder, og da er jeg glad unge kvinner også ønsker dette. Ikke bare gamle gubber. Det burde du også være glad for. Anonymkode: f3d92...fda Unge kvinner bli toppleder? jada Jeg mener det er et usunt fokus å ha når man er 19 år. "Jeg skal bli toppleder i ..." Hvorfor ha det fokuset? Hva med familie? Venner? Livet ellers. Også finne seg en interessant jobb, etter hva man liker, ikke fordi det gir status. Usunt. Meget usunt. Ingen unge kvinner kommer noen gang til å få slike jobber. Men vi kan få andre jobber. Men det mener vel du ikke er status nok sikkert. Trist liv.. Anonymkode: 1e079...a27 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Unge kvinner bli toppleder? jada Jeg mener det er et usunt fokus å ha når man er 19 år. "Jeg skal bli toppleder i ..." Hvorfor ha det fokuset? Hva med familie? Venner? Livet ellers. Også finne seg en interessant jobb, etter hva man liker, ikke fordi det gir status. Usunt. Meget usunt. Ingen unge kvinner kommer noen gang til å få slike jobber. Men vi kan få andre jobber. Men det mener vel du ikke er status nok sikkert. Trist liv.. Anonymkode: 1e079...a27 Dette er kanskje det mest sneversynte jeg har lest her inne på lenge. Snakk om å tråkke på likestillingen! Ingen unge kvinner kommer noen gang til å få slike jobber skriver du. Vel slike kvinner finnes allerede, og du tråkker på de fordi du mener de bare jager status. Selvfølgelig har de valgt jobben på lik linje som menn ut i fra interesser, kvalifikasjoner og personlig styrke. Vi trenger disse kvinnene, vi må heie på de! Noe av det verste jeg vet er kvinner som skal trykke andre kvinner ned, som jobber mot likestillingen. Hva vinner du på det? Anonymkode: 5a543...497 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 De fleste såkalte "toppsjefer" i equinor er sivilingeniører, noen økonomer og noen er jurister. Noen av ingeniørene har kanskje tatt noen fag innen økonomi og/eller ledelse. Ville nok utdannet meg til å bli sivilingeniør, eventuelt siviløkonom hvis toppsjef i equinor var målet. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Unge kvinner bli toppleder? jada Jeg mener det er et usunt fokus å ha når man er 19 år. "Jeg skal bli toppleder i ..." Hvorfor ha det fokuset? Hva med familie? Venner? Livet ellers. Også finne seg en interessant jobb, etter hva man liker, ikke fordi det gir status. Usunt. Meget usunt. Ingen unge kvinner kommer noen gang til å få slike jobber. Men vi kan få andre jobber. Men det mener vel du ikke er status nok sikkert. Trist liv.. Anonymkode: 1e079...a27 Det har seg faktisk slik at equinor har kvinner i konsernledelsen. Anonymkode: b8458...30a
Ilmodric Skrevet 13. mai 2022 #19 Skrevet 13. mai 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: " Hvorfor ha det fokuset? Hva med familie? Venner? Livet ellers. Kan ikke folk få velge sitt eget fokus? Noen prioriterer familie foran karriere, andre omvendt, og det er selvsagt helt greit. On-topic: Man lærer en del økonomi og ledelse i alle siving utdannelser, og man lærer jo først og fremst ila arbeidslivet. Så nei, man trenger ikke økonomiutdannelse, men kan være en fordel.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #20 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De fleste såkalte "toppsjefer" i equinor er sivilingeniører, noen økonomer og noen er jurister. Noen av ingeniørene har kanskje tatt noen fag innen økonomi og/eller ledelse. Ville nok utdannet meg til å bli sivilingeniør, eventuelt siviløkonom hvis toppsjef i equinor var målet. Det har seg faktisk slik at equinor har kvinner i konsernledelsen. Anonymkode: b8458...30a Ikke unge kvinner tror jeg. Man kan bli leder i barnehage som ung. Anonymkode: 1e079...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå