Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor så ekstremt mange uføretråder her? 

Anonymkode: d2205...bfc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er tråder som provoserer og genererer oppmerksomhet og klikk. Og moddsa tillater at det fortsetter. Dessverre.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Tvillingsjel said:

Det er tråder som provoserer og genererer oppmerksomhet og klikk. Og moddsa tillater at det fortsetter. Dessverre.

Ja på meg virker det som de fleste av disse trådene kun er opprettet for å skape kvalm mot uføre

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi kg er full av helt forferdelige, dårlige, umoralske og misunnelige drittfolk.  De synes sitt eget liv er så ille at de må kaste dritt på de sykeste og svakeste i vårt samfunn. De er søppel-folk.

Jeg er enig i at dette forumet trenger strengere oppfølging fra moddene. 

Anonymkode: 7fb8f...43d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er inn og være ufør nå om dagen. Deal with it 💁‍♀️

Anonymkode: 3bb5f...2b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det er inn og være ufør nå om dagen. Deal with it 💁‍♀️

Anonymkode: 3bb5f...2b0

Det er mer inn å hakke på uføre nå om dagen 

• Liker 7
Gjest Adobyen
Skrevet

Det er visst noen som tror at det er attraktivt å være syk/skadet og fattig, men da vet de ikke hva de snakker om.  Ellers oppstår disse trådene av ren ondskap.

Det er umulig å lage en ordentlig tråd om ting man lurer på eller ønsker andres erfaringer med.  Det er jo mye som er nytt og vanskelig når man havner i det systemet. Men slike tråder blir tråkket istykker hver gang. Jeg synes også at det tillates altfor mye hets mot uføre.

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (5 minutter siden):

Det er visst noen som tror at det er attraktivt å være syk/skadet og fattig, men da vet de ikke hva de snakker om.  Ellers oppstår disse trådene av ren ondskap.

Det er umulig å lage en ordentlig tråd om ting man lurer på eller ønsker andres erfaringer med.  Det er jo mye som er nytt og vanskelig når man havner i det systemet. Men slike tråder blir tråkket istykker hver gang. Jeg synes også at det tillates altfor mye hets mot uføre.

Enig. De er uføre av en grunn sånn er det. Jeg er heldig som klarer å stå i full jobb, å være ufør er ikke noe å trakte etter.

Anonymkode: c3c4c...eb3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (2 timer siden):

Nei, kritikken rettes i 99% av tilfellene mot dem folk mener snylter trygd.

Så kommer de ekte uføre på banen og føler seg truffet. Fenomenet med at de nekter å innse at det er snyltere blant dem fortsetter. Så lenge de ekte uføre ikke vil innse at det er snyltere som er problemet, fortsetter dansen.

Anonymkode: 5805f...058

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

To grunner:

- Mange på KG er uføretrygdede (en god del i samfunnet generelt, litt flere her)

- KG er anonymt, så man kan spy ut fordommene sine og sparke nedover uten noen sosial konsekvens.

Anonymkode: e5115...076

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det naturlig? Bare se utover en vanlig arbeidsdag hvor mange som poster her. Her sitter det mange som går på AAP og uføre, eller som skal søke uføre, som lager tråder fordi de lurer på noe.

Ja, kanskje noen lager trolletråder om det, men flesteparten er reelle spørsmål.

Folk her virker litt paranoide. Ser det i alle som skriker troll i tråder. Hva med att folk faktisk lurer på noe?

Anonymkode: 39bca...c54

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange tråder ja. Ofte er det nok reelle spørsmål, men utrolig hvor populært det er å hakke på uføre. Jeg har selv en sykdom som gjør at jeg er i ferd med å bli gradert ufør. Men med all hakkingen på uføre en leser her på kg, gjør jo at en knapt tør å si noe til personer rundt meg om dette. Virker som om uføre generelt blir sett litt ned på. Huff! 

Anonymkode: c6d47...bdc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor alle disse «Hvorfor alle disse uføretrådene?

Anonymkode: a685f...63d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi mange av KG sine lesere er uføre, og har tid å  skrive innlegg på KG.

Anonymkode: 71b16...b01

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare trolling. De vet at det er mange her inne som har fordommer mot uføre, og de utnytter det faktum.

Anonymkode: 767dd...3e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er fordi mange av KG sine lesere er uføre, og har tid å  skrive innlegg på KG.

Anonymkode: 71b16...b01

Det er visst ikke grenser for hva folk vil skylde på uføre for i disse trådene!? Nå påstår du altså at uførehets-tråder er de uføre selv????

Det er jo ikke de uføretrygdede som starter og driver videre alle trådene som er ute etter å hetse og rakke ned på uføre, da! Det kryr jo av dem.

Anonymkode: 5d9fd...24c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare trolling. De vet at det er mange her inne som har fordommer mot uføre, og de utnytter det faktum.

Anonymkode: 767dd...3e6

Tvert imot. Tipper mange av disse hetse-trådene mot uføre som dere kaller, er folk som har det vanskelig selv, som sliter i NAV-systemet etc...

Anonymkode: 39bca...c54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor så ekstremt mange uføretråder her? 

Fordi sånne som deg lager dem hele tiden? 😅🤷‍♀️

Anonymkode: 77eed...066

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde man byttet ut ordet «uføre» med ordet «syke» så hadde de kanskje sett hvor sprøtt og onskapsfullt det de sier egentlig høres ut. 

«Hvorfor skal syke få penger når de ikke jobber?»

«Syke mennesker bør ikke ha barn»

«Alle syke er late»

« Syke mennesker bør jobbe»

Anonymkode: 0be18...de5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi det er et aktuelt tema hver dag, hver time, hvert minutt og hvert sekund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...