Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn relativt sent, og er nå 40 år med et par barn under skolealder.

Og i det siste har jeg rett og slett begynt å merke alderen. Den har jeg aldri tenkt på før. Men merker at jeg ikke er 22 år akkurat, det er vanskelig å sette ord på det. 

Som når barna løper rundt og roper og bråker, så føles det rett og slett som at det er for mye lyd og bevegelse for meg. 

Noen andre som kjenner seg igjen?

Anonymkode: d32ef...0b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei kan ikke si jeg gjør det 🤷‍♀️

Kjenner meg ung og sprek, har kroppen til en 20 åring, er stadig på nye dates med menn i 20 årene og jeg er 47 😁

Anonymkode: a4992...751

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjenner meg ung og sprek, har kroppen til en 20 åring, er stadig på nye dates med menn i 20 årene og jeg er 47 😁

Æsj, du er jo en gammel gris. 

Anonymkode: f0a40...0a0

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og du har småbarn/er midt i småbarnstida?

Det er det jeg tenker på - dette med at stadig flere får barn rundt 40 år, men det er ikke noe snakk om at det ikke bare er lett å løpe etter toåringer når man omtrent er i begynnende overgangsalder, og er stiv i ryggen ;)

Mvh TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 43. Har en baby på 6 måneder og en på 4 år. Tror nok ærlig at jeg hadde følt meg mer opplagt som 22-åring enn jeg gjør nå. Men nå ble da livet slik at jeg traff min mann sent og vi fikk barn deretter. Hadde jeg fått barn tidlig hadde jeg sikkert hatt andre problemer i dag. Jeg er ikke helt tom for energi, men merker at jeg ikke orker å leke i timesvis i helgene. Men det er det jo mange yngre mødre som heller ikke gidder. Så vanskelig å si om det er alderen eller selve livssituasjonen som utgjør mest. Livet med små barn ( lite søvn, stress, bekymringer, sykdommer osv..) kan jo tære på enhver, uansett alder. 

Anonymkode: 54ebe...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mye bedre form nå som 38 enn som både 18 og 28. Så nei, kjenner ikke på det. Har alltid vært overvektig og rolig av meg, nå er jeg slank og trener, så kontrasten er jo stor sånn sett 😄

Anonymkode: e5976...a6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada. Tror de aller fleste blir "gammel" av småbarnslivet. Det er jo et slit.

Anonymkode: d29b1...b04

• Liker 1
Gjest tullerikke
Skrevet

Jeg er 37 og er hjemme med yngste i dag på 4,5 år. Har alltid følt meg for gammel for han da han har så sykt mye energi og temperament og jeg liker å ta det med ro. Litt misunnelig på de med store barn🙊

AnonymBruker
Skrevet

Ja, må innrømme det. Er 42 år og har en på 6 år. Jeg jogger, går turer, fjellturer, sykler mm. Så er relativ aktiv. Men- når det kommer til veldig mye lyd og annen aktivitet, synes jeg at jeg virker litt mer var for det, enn jeg tror jeg ville vært tidligere. 

Anonymkode: 13995...80c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du har småbarn/er midt i småbarnstida?

Det er det jeg tenker på - dette med at stadig flere får barn rundt 40 år, men det er ikke noe snakk om at det ikke bare er lett å løpe etter toåringer når man omtrent er i begynnende overgangsalder, og er stiv i ryggen ;)

Mvh TS

Men hvorfor skulle det være "snakk" om dette? Tenker du en slags debatt om kvinner som velger å få barn sent skal få ekstra goder, f eks kortere arbeidsdag?

Rent fornuftsmessig, og faktisk ganske logisk, så er det tøffere å få barn jo lengre opp i årene man selv er. Kroppene våre går ikke i revers i det vi setter barn til verden. Du blir eldre, og selvsagt merkes det.

Anonymkode: 743a3...583

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kan ikke kjenne meg igjen i akkurat det. Er 36 år. Er mye mer i balanse nå enn når jeg var 22 år og dette innebærer at jeg ikke blir så lett stresset. Det jeg merker er at jeg blir litt stiv og støl i kroppen av bæring men det er vel ikke så rart uansett alder.

Anonymkode: 745b3...630

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er da jeg kjenner jeg er glad jeg fikk barna i 20-årene 😄 Det er jo en grunn til at det er biologisk best å få barn i tidlig alder. 

Anonymkode: 321a3...5ba

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper mange av de som lager irriterte tråder om at besteforeldre ikke stiller opp leser denne tråden 😄. Er 55, og tror jeg måtte hatt en uke fri om jeg skulle ha passet to - tre små barnebarn en hel helg 🙂. Fikk barn da jeg var 29, og er glad jeg ikke ventet lenger. Begynte riktignok å bli syk da jeg var 40, så kan jo hende jeg hadde vært supersprek om det ikke hadde vært for det. 

Anonymkode: 5a8eb...6cb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble bestemor som 48 åring og selv om jeg elsker ha småttisene på besøk, vi leker, herjer og koser oss og jeg kjenner at det er utrolig deilig når de reiser igjen og huset blir stille og priser meg lykkelig for at mine dager som "småbarnsforelder" er over, det var mye lettere å være småbarnsforelder iden gang jeg ble mor enn å skulle være det nå ja.. 

Anonymkode: 56519...db0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble mor som 18 åring, og neste gang 18 år senere, siste kom 2 år etter. Var mer bekymret, mer sliten og tenårene ble tøffere med de 2 siste. Førstemann hadde kolikk, og jeg hadde virkelig fått slitt dersom de yngste hadde hatt det. Minimalt med søvn går best når man er ung. Når det er sagt, var jeg også noe klokere, og hadde mer erfaring når de yngste kom.

Å være både ung og " gammel" mor, har begge sine positive og negative sider. Hadde jeg kunnet valgt i dag, ville jeg fått mine barn da jeg var mellom 23 og 35 år.

Anonymkode: d53df...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og i det siste har jeg rett og slett begynt å merke alderen. Den har jeg aldri tenkt på før. Men merker at jeg ikke er 22 år akkurat, det er vanskelig å sette ord på det. 

Som når barna løper rundt og roper og bråker, så føles det rett og slett som at det er for mye lyd og bevegelse for meg. 

Sensitiv for lyd og bevegelse er en typisk long covid ting, så hvis det kom etter du ble smittet så kan der forklare det punktet. Jeg sliter mye med akkurat det etter jeg ble smittet i februar. Akkurat som negler mot en tavle i hodet når det er mye lyd i rommet.

Anonymkode: 31c06...88f

• Liker 1
Skrevet

Så bra når man føler seg bra så holder helsa lengre også. Ingen vits i å sutre 

• Liker 1
Skrevet

Men har du små barn som krever deg? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo enklere å komme ned på og opp fra gulvet når jeg var 20 enn nå ved 40, men så er jeg i elendig fysisk form. Ikke trent på lenge. Ellers føler jeg at jeg har nok energi til 4- åringen. Men vi har bare 1 barn som også er veldig rolig. 

Anonymkode: a84bd...675

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn som 25-åring og hadde det helt likt i forhold til lyd. Faktisk har jeg det litt sånn ennå, etter at jeg fikk barn så orker jeg ikke høye lyder. Nå er de ikke småbarn lenger, så det er ikke lenger hyling/høye lekelyder,

Anonymkode: f66b6...6cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...