AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Hårene under hake og på kinn, overleppe og hake blir bare verre og verre. Nå er de tykke og svarte. Det er tett og jeg har endt opp med å barbere. Har tidligere prøvd laser uten synlig effekt. Ga derfor opp etter fem behandlinger. tenker jeg faktisk må ta en tur til lege. Har tidligere hatt tendenser til pco, men er lenge siden jeg har sjekket det ut ordentlig. vil tro dette er hormonelt. Gikk på Diane før jeg fikk barn. Kunne dette gjort laser mer effektivt? Eller andre tips? Jeg blir så lei meg. Hårene synes uansett hvor mye jeg barberer. har også prøvd voks, men hårene spretter opp igjen raskt. Anonymkode: 79b7b...b82
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Kor gammal er du, TS? Sjølv så har eg fått nokre hår på haka. Ekstremt kjipt 😕 Kjøpte Avido Hair Remove på wellvita.no. Det er som fint sandpapir, som du "sliper" hårene vekk ved å bevege papiret over huden. Både for kropp og ansikt. Anonymkode: 60701...537 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Takk! Ser spennende ut. Jeg er 34. Anonymkode: 79b7b...b82 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 Bra Eg prøvde å finne lenke til deg, men dessverre: https://wellvita.no/shop/cms-produktoversikt.html Viss det er interessant kan du jo sende ein mail til dei og spørre. Eller kanskje det finst andre forhandlarar. Anonymkode: 60701...537 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 Jeg må barbere hver dag... Da jeg var yngre var hormonnivåene mine på bærtur, og fikk påvist PCOS. Nå er hormonene som de skal være, men håret har ikke akkurat forsvunnet. Dessverre var det ikke noe annet å gjøre enn å godta det, og jeg har spurt leger flere ganger. Anonymkode: f2acb...516 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 Pcos dame her. Har tatt elektrolyse i 15 år og hårene er borte. Anonymkode: d1815...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 trodde jeg hadde pcos fordi jeg har masse ansiktshår, men er tydeligvis bare slik jeg er.. må nappe to ganger daglig. Anonymkode: 8bc94...d2b 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hårene under hake og på kinn, overleppe og hake blir bare verre og verre. Nå er de tykke og svarte. Det er tett og jeg har endt opp med å barbere. Har tidligere prøvd laser uten synlig effekt. Ga derfor opp etter fem behandlinger. tenker jeg faktisk må ta en tur til lege. Har tidligere hatt tendenser til pco, men er lenge siden jeg har sjekket det ut ordentlig. vil tro dette er hormonelt. Gikk på Diane før jeg fikk barn. Kunne dette gjort laser mer effektivt? Eller andre tips? Jeg blir så lei meg. Hårene synes uansett hvor mye jeg barberer. har også prøvd voks, men hårene spretter opp igjen raskt. Anonymkode: 79b7b...b82 Har du snakket med legen? Anonymkode: 60701...537
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Jeg bruker Flawless, og er veldig fornøyd med den: https://lyko.com/no/flawless/finishin-touch-flawless-deluxe-rechargeable Anonymkode: 60e97...95b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Har hatt det samme siden jeg var 16, tenkte alltid at det må bli bedre med alderen, men nå er jeg 37 og det blir, om mulig, stadig verre. Både legen, gynekologen og jeg selv mistenkte at jeg hadde PCOS siden jeg har hatt de vanlige symptomene, men verken undersøkelse eller blodprøver viste noe unormalt. For 13 år siden var testosteronnivået dobbelt så høyt som det skulle være, men det ble aldri gjort noe med. Nå sa gynekologen rett ut at det eneste han kan tilby er p-piller, og at jeg kunne få dekket elektrolyse dersom jeg hadde PCOS - noe jeg ikke hadde. Jeg barberer hver dag, to ganger om jeg skal være sammen med noen om kvelden, eller være fysisk med noen. Prøver å nappe der jeg klarer, men må være alene en dag eller to først mens det vokser, det skjer sjelden. Jeg har levd med dette siden jeg var 16, 21 år nå, men det blir ikke lettere. Jeg sluttet å klemme søsteren da hun var 6, det hunne stikke. Nå er datteren hennes 6, gammel nok til å oppdage det samme 😥 Anonymkode: 5c48c...fa4 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 Er det kun i ansiktet du har kraftig behåring eller det andre steder også? Min "bikinilinje" går halvveis ned på lårene, og etter jeg sluttet på Microgynon for noen år siden fikk jeg en del hårvekst på bryst og skuldre også. Det roet seg en del etter noen år, men er en av grunnene til at jeg er skeptisk til å begynne på igjen. Anonymkode: 5c48c...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 Godt å høre flere er like. Det er helt forferdelig å klemme- for jeg ser jo stubbene når jeg kommer hjem etter jobb. har sterk hårvekst over hele linja. Navel, bikinilinje som ikke kjenner grenser og bak på lår. har ikke vært hos legen enda, men tenker det er lurt å sjekke testosteronnivå. Vet det var høyt når jeg var 16-17. tusen takk. Det føles godt at flere har samme problem. Anonymkode: 79b7b...b82 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 Bak på lårene ja.. det hører man ikke mange klage på - de skulle bare visst hvor lodden det går an å bli 🤭 Foran på lårene ser man jo og fjerner greit, men bak er verre... og det tynne hudlaget som vokser over enkelte, slik at de ikke føles - men tydeligvis vises, og vokser, svært godt.. Og nå kommer sommeren, hurra! 😂 Galgenhumor må man ha av og til... og som du sier - det er godt å bli minnet på at man ikke er alene Anonymkode: 5c48c...fa4 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #14 Skrevet 14. mai 2022 Haha. Ja. Det er jo komisk at jeg har mer hårvekst enn mannen min. googlet litt, det skal ha kommet en krem som reduserer vekst. På resept. Vanique. Det skal jeg høre med legen om. ts Anonymkode: 79b7b...b82 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #15 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Haha. Ja. Det er jo komisk at jeg har mer hårvekst enn mannen min. googlet litt, det skal ha kommet en krem som reduserer vekst. På resept. Vanique. Det skal jeg høre med legen om. ts Anonymkode: 79b7b...b82 Har ikke hørt om den, skal høre med legen neste gang. Men ser ikke ut som den bør kombineres med andre kremer. Jeg har rosacea også, og har begynt på en krem for å ikke være rød som en hummer med store utslett. Der jeg ikke er rød er jeg hvit om morgenen og sort etter noen timer. Gøy! Vurderer å prøve ut Yasmin, men har ikke likt bivirkninger fra slike piller før, og det jeg har lest fra andre som har begynt og sluttet, gjør det svært lite fristende.. Anonymkode: 5c48c...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #16 Skrevet 15. mai 2022 føler med deg. liver er noe dritt for kvinner Anonymkode: 15a8d...e84
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #17 Skrevet 17. mai 2022 Elektrolyse er verdt å bruke penger på. Jeg fikk vedtak på økonomisk støtte til elektrolyse, men det var så lite at det utgjorde bare noen få prosenter. 15 minutters elektrolyse koster 450kr og av den summen dekket kanskje HELFO 45 kr maks. Jeg hadde heller levd på nudler og havregryn og prioritert å fått fjernet svarte stikkende hår i ansiktet på en profesjonell måte. Hvis man barberer seg i ansiktet utsetter man bare problemet. Anonymkode: d1815...5fb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #18 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 14.22): Jeg bruker Flawless, og er veldig fornøyd med den: https://lyko.com/no/flawless/finishin-touch-flawless-deluxe-rechargeable Anonymkode: 60e97...95b Denne bruker jeg også, og er veldig fornøyd. Jeg napper svarte hår på og under hake, men bruker Flawless på dun på overleppenog ellers i ansiktet. Må gjøre dette hver dag. Problemet ble verre og verre etter jeg kom inn i 30-årene. Anonymkode: 91230...37a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #19 Skrevet 18. mai 2022 Jeg har slitt mye med ansiktshår og prøvd laser mm. Løsningen for meg ble en sånn hårfjerningsspiral. Veldig fornøyd! Anonymkode: 07252...e1d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #20 Skrevet 18. mai 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har slitt mye med ansiktshår og prøvd laser mm. Løsningen for meg ble en sånn hårfjerningsspiral. Veldig fornøyd! Anonymkode: 07252...e1d Prøvde å Google, men fant ikke. Har du link til en sånn? Anonymkode: f2acb...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå