AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Jeg har flere søsken, og har vokst opp i et hjem med forholdsvis lav økonomi. I dag er jeg student. Har klart å spare 150 000 ved siden av studiene. Jeg elsker penger og liker å se sparekontoen vokse, i tillegg er det godt med økonomisk sikkerhet. Får ofte høre at jeg er flink med penger, men snakker aldri om det jeg har på konto med andre. Hvis jeg vil lære mer om aksjer og fond, hvor leser jeg? Har skjønt at forskjellen på rike og fattige er pengehåndtering. Jeg jobber i ferier, og litt under studiene og er sparsommelig av meg, så jeg får fort inn masse penger på konto. Jeg vil helst ikke kjøpe bolig da jeg liker å være fri. Har dere noen gode tips når man sitter godt i det, for å få mest mulig igjen for pengene? Jeg har billige vaner. Ferie er vel det eneste jeg liker å unne meg. Har ingen voksenpersoner å spørre så jeg trenger alle økonomitips jeg kan få. Anonymkode: 17ed9...a11
Gjest Some guy Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Lær deg grunnlegende teknisk analyse hvis du har tenkt å investere. Du kommer alltid til å få bruk for det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Det enkle svaret er å kjøpe/spare i indeksfond. Jeg ville valgt et globalt indeksfond fra listen her. https://www.smartepenger.no/sparing/2217-indeksfond Anonymkode: 0563c...b1e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 Some guy skrev (6 minutter siden): Lær deg grunnlegende teknisk analyse hvis du har tenkt å investere. Du kommer alltid til å få bruk for det. Haha hva er det? Vil du beskrive litt mer? Regner med at det ikke er snakk om matte, men innen økonomi kanskje? Ts Anonymkode: 17ed9...a11
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det enkle svaret er å kjøpe/spare i indeksfond. Jeg ville valgt et globalt indeksfond fra listen her. https://www.smartepenger.no/sparing/2217-indeksfond Anonymkode: 0563c...b1e Føler dette blir så passivt. Har kjøpt globalt indeksfond i fjor, og det trekkes 200kr månedlig. Ville teste ut bare. Skal jeg kjøpe to fond til, der jeg starter med 5000 hver denne gangen? Ts Anonymkode: 17ed9...a11
Gjest Some guy Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Haha hva er det? Vil du beskrive litt mer? Regner med at det ikke er snakk om matte, men innen økonomi kanskje? Ts Anonymkode: 17ed9...a11 Bare å goggle det. Men veldig nyttig å kunne. Ingen annen måte å vite hvor bunnen/toppen er.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Kjøp aksjefond innen en bransje du har tro på. Anonymkode: 8b674...5ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå