Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De skal  til byen på tivoli. Men hvor mye penger er det vanlig å sende med ? 

Anonymkode: 43b33...aca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir 1500kr

Anonymkode: 8a5a5...04b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De skal  til byen på tivoli. Men hvor mye penger er det vanlig å sende med ? 

Brenner fort av en tusing på tivoli😣 Ville gitt 500 og latt dem styre pengene selv. 13 åring er i din beste alder for å lære seg økonomisk fornuft🙂

Anonymkode: c0121...862

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir min eldste 2000kr så han har litt og rutte med

Anonymkode: df1cd...a8d

AnonymBruker
Skrevet

1500 -2000 wow. Det begynner å bli dyrt å ha unger . Tuller dere ? Gir dere så mye ? Hvor gamle er barna? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

400 kr. Holder i massevis.

Anonymkode: c8146...9cc

• Liker 2
Skrevet

En billettblokk med 10 milletter hos eksempelvis Thomas Tivoli koster i følge et kjapt googlesøk 430 kromer alene..
I tillegg må de vel få lov å kjøpe av popkorn, godis, lodd i boder og mat viljeg tro - jeg ville i allefall sendt med penger til det også. Så jeg vil tro det er lett å bruke mye mer enn 500 kr, så snakk sammen og spør hva barnet ser for seg å bruke penger på og bli enige om en sum som begge syns er ok.. Jeg tenker at 750 til gøy og 250 til mat er en fin grense for egen del.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi på 9 år skal være med på leker og aktiviteter på skolen og jeg skal være der så jeg betaler der og da alt av mat, godis og det hun vil ha😁 Om hun skulle dratt på tivoli hadde jeg nok fort sendt med 800-1000kr, tivoli er ikke billig😝

Anonymkode: 82870...758

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (6 minutter siden):

En billettblokk med 10 milletter hos eksempelvis Thomas Tivoli koster i følge et kjapt googlesøk 430 kromer alene..
I tillegg må de vel få lov å kjøpe av popkorn, godis, lodd i boder og mat viljeg tro - jeg ville i allefall sendt med penger til det også. Så jeg vil tro det er lett å bruke mye mer enn 500 kr, så snakk sammen og spør hva barnet ser for seg å bruke penger på og bli enige om en sum som begge syns er ok.. Jeg tenker at 750 til gøy og 250 til mat er en fin grense for egen del.. 

Oi... Jeg trodde seriøst folk tidligere i tråden tullet. Men ser jo at regnestykket ditt er helt fornuftig. 

Her er ikke tivoli en mulighet, så vi har normalt brukt 150-200kr pr barn. Har nok sendt med 200kr om de går med venner. 
Men så skal det kun dekke lodd, aktiviteter og kake/is og brus. (Og arrangementet de kan delta på, varer 3 timer, så de er hjemme før middag.) 

Anonymkode: 08c14...c29

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg, jeg trodde også dette var tull. Nå er eldste hos oss 12 år, og det er mulig det er tivoli i byen (Trondheim), men det er et stykke utenfor sentrum, så det er ikke noe som er lett å komme seg til, eller der barn drar til, tror jeg. Vi har aldri vært der på 17. mai, i alle fall.

Jeg gir 200 til hvert av barna, som de kan bruke på skolens opplegg med basar/loddtrekning/kaker/is. Så får de spare det de ikke bruker opp. Men de er opptatte med å gå i diverse tog mesteparten av dagen. Skjønner at det kan bli annerledes når man har tenåringer som farter mer rundt på egen hånd.

Anonymkode: 89617...8e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

1500 -2000 wow. Det begynner å bli dyrt å ha unger . Tuller dere ? Gir dere så mye ? Hvor gamle er barna? 

Vi lever i 2022. 2000kr er ingenting.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eh, jo. Til 13-åringer er det. Til ig med min på 17 bruker ikke så mye en gang, og han er sammen med venner hele dagen. 

Anonymkode: 494fb...d52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenk på de som ikke har mulighet til å gi så mye. Det er mange . Presset til å være som alle andre er stort . Jeg kjenner det er tungt . Alt de vil være med på som alle andre gjør.  Alt koster penger . Omtrent . 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1000kr, så får han xantall fra besteforeldre. Så regner med han fort får 3-4tusen. (Har 8 besteforeldre. Klassisk mine dine våre skilte bonus ekstra familie) 

Anonymkode: 48220...51b

AnonymBruker
Skrevet

1500-2000 kr. Er barnas dag

Anonymkode: f5376...d9f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

hva i all verden bruker en tretten-åring penger på?????

pølser og iskrem (eller andre ting) koster kanskje mellom femten eller femti kroner per stykk, avhengig av hva folk  kjøper. Skal ungen liksom kjøpe FEMTI pølser i brød i løpet av noen få timer??

:danser: 

Anonymkode: c3fdf...08a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi føler meg ganske gnien. Mine får 200-300 hver til å kjøpe kaker is og aktiviteter på skolen. Hadde aldri gitt noen av dem 2000 på 17. mai selv om vi har veldig god råd. Ikke rart det blir press.

Anonymkode: 6c08a...119

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingenting. Hva skal barn med penger? Hvis barna mine vil ha penger, kan de skaffe seg en jobb.

Anonymkode: 9877f...6bf

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 13.29):

Tenk på de som ikke har mulighet til å gi så mye. Det er mange . Presset til å være som alle andre er stort . Jeg kjenner det er tungt . Alt de vil være med på som alle andre gjør.  Alt koster penger . Omtrent . 

Hmmm... jeg har tre stk over tolv år da, så slike som meg ryker på 6000 kr og da har jeg ikke engang regnet med meg selv. Helt horribelt

Anonymkode: 37975...7c2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Får nok en 5-6000 å kose seg med.

Anonymkode: b5e63...aec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...