Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste nettopp en artikkel der det sto at savn er avgjørende for å få forelskelsen til å bli enda sterkere og at dette gjelder særlig for menn. Det hentydet til uttrykket at "women fall in love in your presence, men fall in love in your absence". Hva tenker dere om dette med avstand og savn? Er det slik at savn trigger forelskelse og følelser?

jeg kan snakke for meg selv og når jeg ikke får se en jeg har følelser for på en stund, så kjenner jeg på enorme savn-følelser og absolutt forelskelse, sterkere enn noen gang faktisk. Er det ikke rart? Jo, jeg er kvinne og i følge uttrykket, så faller vi kvinner når vi har mannen hos oss. Ja det kan nok stemme, men for min del forsterkes alt ved å savne. Hva med deg?

Anonymkode: 0dbfe...356

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, dette er jo en av (få) fordeler ved å ha mann som jobber i Nordsjøen: vi rekker å savne hverandre. Tror det har litt å si. Bygger forventninger til vi ses igjen.

Anonymkode: db064...307

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Absence makes the heart grow fonder...

Det er nok noe i dette med at savn skaper kjærlighet, og kanskje særlig for typisk selvstendige personer. Hvis de først savner en, har denne gjort skikkelig inntrykk. 

Anonymkode: d7218...f66

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er motsatt. Jeg savner mindre og mindre til sjeldnere jeg ser vedkommende. For å opprettholde følelser i et forhold, må jeg jevnlig være med, og dele opplevelser med den jeg er sammen med 

Anonymkode: 236b0...0ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder sikkert mer når en mann har mistet noen - er i kjærlighetsorg. Lengter etter kjærligheten som han har tapt.

Mange sanger handler om akkurat det. Det finnes ikke en "god" sang der kjærligheten har en happy ending.

Romantikken handler først og fremst om noe som ikke blir - savn...

Anonymkode: 95d62...ae0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er motsatt. Jeg savner mindre og mindre til sjeldnere jeg ser vedkommende. For å opprettholde følelser i et forhold, må jeg jevnlig være med, og dele opplevelser med den jeg er sammen med 

Så hvis kjæresten besøker familien på ferie, så bare slutter du å elske ham? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det mangler sånn hakeslepp "meme" her inne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

dette kommer veldig an på hvor i prosessen man er. I starten er jeg avhengig av at man ses ofte/har mye kontakt for å få følelser. Er mannen mye opptatt med andre ting da så blir jeg aldri forelsket. Men når følelsene har kommet så kan det å kjenne på savn bidra til å styrke følelsene. 

Anonymkode: 88f3a...06c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det mangler sånn hakeslepp "meme" her inne.

:hakeslepp::redd::sjokk: Litt alternativer

Anonymkode: 88f3a...06c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Absolutt ikke, men dersom kjæresten ikke tar kontakt i løpet av tiden vi er borte fra hverandre, så savner jeg han mindre og mindre. Nå snakker jeg om uker. Jeg er i et avstandsforhold, og for at det skal fungere for meg, må vi ha jevnlig kontakt og konkrete planer om å møtes. Sånn fungerer jeg, og det er jeg egentlig fornøyd med 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...