AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Jeg har hyperakusis/ misofoni pga nakke-hodeskade og takler ikke lyden av borring. Får spasmer, kvalme og blir hypersensitiv for lyder lenge etterpå. Hadde avtalt narkosebehandling hos tannlege, men nå sier fysioterapeuten som behandler meg at nakken ikke vil tåle å bli intubert og at jeg må bruke headset med motlyd og tabletter som gjør meg sløv. Har fått helt panikk nå for jeg klarer heller ikke å ha høy lyd på ørene, ingenting overdøver borring i munnen. Har prøvd Sobril og Valium en gang jeg skulle ligge lenge i en mr trommel, og jeg ble ikke noe spesielt sløv. Hvor neddopet kan man bli hos tannlegen? Er det mulig å få noe bedøvende i armen? En gang jeg skulle ta et inngrep i lysken fikk jeg lokalbedøvelse og beroligende i hånden, og da sovnet jeg litt men gikk inn og ut av bevissthet og hørte kirurgen snakke, men da var det jo ikke noe borrelyd. Trenger råd🙏 Anonymkode: 07da7...618
Turkis Sau Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Du kan be om sedativt intravenøst, bare vær obs på at dette må avklares i god tid i forkant, grunnet anestesilege osv. Ellers kan rohypnol være et alternativ. Det fungerer godt for min tannlegeangst. Da kommer jeg til klinikken en time før inngrepet, får tabletter, og ligger alene i et komfortabelt rom til de henter meg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Jeg er nakkeskadet. Har blitt intubert mange ganger. Ingen problemer med det. Man blir ikke neddopet som de blir i usa hos tannlegen. Anonymkode: 77c04...498
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er nakkeskadet. Har blitt intubert mange ganger. Ingen problemer med det. Man blir ikke neddopet som de blir i usa hos tannlegen. Anonymkode: 77c04...498 Jeg har ødelagt stabiliserende leddbånd som går fra nakke til skalle, og det har gjort nakken ekstremt in stabil. Jeg kvalifiserer til å avstive nakken, men det blir ikke aktuelt. Nakke spesialisten som behandler meg sier at hvis jeg blir intubert så blir jeg liggende å gape i en dårlig stilling, og det vil påvirke bløtvev og ligamenter og det er ikke bra. Tannlegen som skal behandle meg sier at de legger inn gummi klosser som kjeveleddene hviler på mens de jobber i munnen, men nakkespesialisten sier at jeg kan ikke ligge å gape lenge, så jeg er litt forvirret Ts Anonymkode: 07da7...618
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er nakkeskadet. Har blitt intubert mange ganger. Ingen problemer med det. Man blir ikke neddopet som de blir i usa hos tannlegen. Anonymkode: 77c04...498 Hva gjør de i USA? Anonymkode: 07da7...618
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ødelagt stabiliserende leddbånd som går fra nakke til skalle, og det har gjort nakken ekstremt in stabil. Jeg kvalifiserer til å avstive nakken, men det blir ikke aktuelt. Nakke spesialisten som behandler meg sier at hvis jeg blir intubert så blir jeg liggende å gape i en dårlig stilling, og det vil påvirke bløtvev og ligamenter og det er ikke bra. Tannlegen som skal behandle meg sier at de legger inn gummi klosser som kjeveleddene hviler på mens de jobber i munnen, men nakkespesialisten sier at jeg kan ikke ligge å gape lenge, så jeg er litt forvirret Ts Anonymkode: 07da7...618 Tuben er jo liten, så den trenger du jo ikke å gape for. Verre med at tannlegen skal holde på. Du kan intuberes med videoscop. Ikke noe problem med nakken hvis man er forsiktig. Anonymkode: e1618...05e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tuben er jo liten, så den trenger du jo ikke å gape for. Verre med at tannlegen skal holde på. Du kan intuberes med videoscop. Ikke noe problem med nakken hvis man er forsiktig. Anonymkode: e1618...05e Jeg blir veldig forvirret for jeg vet ikke om manuellterapeuten er oppdatert på siste nytt innen intubering. Han mener vel at hvis jeg er ved bevissthet så kan jeg lukke munnen innimellom, men når jeg ikke klarer lyden så har jeg ikke noe valg. Ts Anonymkode: 07da7...618
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tuben er jo liten, så den trenger du jo ikke å gape for. Verre med at tannlegen skal holde på. Du kan intuberes med videoscop. Ikke noe problem med nakken hvis man er forsiktig. Anonymkode: e1618...05e Hva er forskjellen på intubering med videoscope og vanlig intubering? Ts Anonymkode: 07da7...618
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Jeg er narkose pasient hos tannlege pga av mye, blant annet for lydene. Tannlegen sa til meg at av sedasjon og narkose så var narkose det beste for meg, da jeg kunne registrere lyder under sedasjon. Snakk med anestesiteamet som kommer og tannlegen e gang til. Lag avtaler på forhånd. Anonymkode: 3fd4e...023
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Du kan be om noe sterkere enn sobril og valium. Evt større dose. Flunitrazepam for eksempel. Anonymkode: 0282c...76c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 Du kvalifiseres til narkose på et sykehus når du skal til tannlege. Be om henvisning. Der er det erfarne anestesileger og sykepleiere. Ingen her på KG skal synse om intubasjon på deg. Anonymkode: 29789...ccb 2 1
Hr. Aktiv Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 Det spørs på ånden til tannlegen og tannpleieren.
Adrenalina1 Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 Turkis Sau skrev (10 timer siden): Du kan be om sedativt intravenøst, bare vær obs på at dette må avklares i god tid i forkant, grunnet anestesilege osv. Ellers kan rohypnol være et alternativ. Det fungerer godt for min tannlegeangst. Da kommer jeg til klinikken en time før inngrepet, får tabletter, og ligger alene i et komfortabelt rom til de henter meg. Rohypnol er et sovemiddel. Som forøvrig er forbudt i Norge.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Du kvalifiseres til narkose på et sykehus når du skal til tannlege. Be om henvisning. Der er det erfarne anestesileger og sykepleiere. Ingen her på KG skal synse om intubasjon på deg. Anonymkode: 29789...ccb Jeg har fått narkosebehandling hos privat tannlege innvilget av Helfo, og skal kun betale en egenandel selv. Tannlegen jeg skal til samarbeider med anestesi lege/ sykepleier. Jeg regner med man får samme behandling på sykehuset som hos tannlege? At man ligger i tannlegestol eller ligger man på et operasjonsbord på sykehuset når man får tannlegebehandling i narkose? På sykehuset er det nok åresvis med ventetid. Ts Anonymkode: 07da7...618
Turkis Sau Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 (endret) Adrenalina1 skrev (11 timer siden): Rohypnol er et sovemiddel. Som forøvrig er forbudt i Norge. Jeg får det som sagt hos min tannlege én time før selve timen, og det er selvsagt ikke forbudt å brukes slik det er tenkt. Som ulovlig rusmiddel er det opplagt en annen sak. Endret 13. mai 2022 av Turkis Sau 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 Turkis Sau skrev (13 minutter siden): Jeg får det som sagt hos min tannlege én time før selve timen, og det er selvsagt ikke forbudt å brukes slik det er tenkt. Som ulovlig rusmiddel er det opplagt en annen sak. Sover du da? Ts Anonymkode: 07da7...618
enkefru Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 (endret) Adrenalina1 skrev (12 timer siden): Rohypnol er et sovemiddel. Som forøvrig er forbudt i Norge. Ikke mange pr siden jeg fikk Rohypnol hos tannlegen… måtte møte en time før Endret 13. mai 2022 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 Fikk også rohypnol av min tannlege én time før jeg skulle trekke visdomstann. Men måtte ha med meg følge, var helt på bærtur. Beste tannlegetimen jeg noen gang har hatt, husker svært lite. Men husker jeg tenkte at dette var da ålreit😂 trakk like så greit to visdomstenner i samme slengen, da jeg syntes det var helt topp😅 Anonymkode: 0679e...74b 1
enkefru Skrevet 13. mai 2022 #19 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sover du da? Ts Anonymkode: 07da7...618 Jeg var utrolig laid back under behandlingen, men sovnet ikke fø jeg kom hjem… ved 16-tiden, sov da helt til neste morgen. Har fått utdelt Sobril tidligere, da sovnet jeg… sov visst ca 2 timer i stolen
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #20 Skrevet 13. mai 2022 Min datter fikk midazolam (som hun drakk) hos tannlegen da hun skulle skjære på tungebåndet. Hun var våken og tilstede, men likevel fullstendig fjern og rusa. Hun husker ingenting fra det øyeblikket hun drakk og til noen timer etterpå. Meget spesielt å se henne sånn, men veldig glad for at hun var helt avslappet og ikke hadde noen bekymringer i verden. Hun gruet seg voldsomt i forkant, men fikk en god opplevelse og gruer seg ikke til neste gang hvor de skal skjære resten. Kanskje du kan få det? Anonymkode: 00518...c9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå