Gå til innhold

Hva syns dere om autoritære personer? Liker, liker ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra autoritære personer, de overkjører andre, ofte dårlige egenskaper mtp de mangler ofte empati. De overkjører andre. Hva er deres mening?

Anonymkode: c758f...651

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som er autoritære overkjører ikke, da er de ikke autoritære, men bare noen svake maktsyke idioter.

Anonymkode: 8bcf9...345

AnonymBruker
Skrevet

Snakker du om en personlighetstype eller en faktisk leder? 

Jeg respekterer folk som faktisk er ledere og må holde litt styr på ting og sette grenser og krav, men folk som bare tror de kan herse med folk gå grunn av dominerende personlighet er en annen ting.. 

Anonymkode: 7ab10...8e7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg liten rundt autoritære personer. Personer som sjefen min, ledelsen, leger osv. personer med makt som kan påvirke mitt liv dårlig hvis de vil. Folk jeg er avhengig av å ha en god tone til. 

Anonymkode: 916f3...8ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De gir meg angst og jeg unngår dem

Anonymkode: 39413...95e

• Hjerte 1
Gjest Hippokrates
Skrevet (endret)

Autoritære personer i seg selv skremmer meg ikke sålenge dem er emosjonelt stabile og har bakkekontakt. Faktisk finner jeg slike mennesker betryggende. Men begynner du å blande inn andre faktorer som maktsyk, egoistisk og selvhevdende, da får du en cocktail av en personlighet som er direkte ufyselig og usmakelig. Slike mennesker unngår jeg. Ikke fordi de skremmer meg, okei, jo litt fordi de er så ukontrollerte, men fordi jeg fordrar dem ikke. Og mennesker jeg ikke liker omgåes jeg ikke med. 

Og så har du dem som av natur ikke er særlig autoritær, men later som. Altså at atferden er et overambisiøst skuespill. Jeg er nok den som blitt hatet av slike mennesker, for jeg elsker å utfordre dem og sette de opp på vanskelige avgjørelser, nettopp for at fasaden deres skal få kjørt seg. Jeg vet jo at de er "ufarlige" tross for at de fremstår som tøff i trynet. Så, de unngår meg :) 

Endret av Hippokrates
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt mange forskjellige typer autoritære personer. Noen elsker jeg, noen gir meg gode ilinger, noen avskyr jeg, noen er jeg likegyldig til og noen provoserer meg. Å være autoritær er vel en egenskap eller et personlighetstrekk-

Anonymkode: e792b...629

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg sjeldent overkjørt så aner ikke. 

Anonymkode: ab7c4...158

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Snakker du om en personlighetstype eller en faktisk leder? 

Jeg respekterer folk som faktisk er ledere og må holde litt styr på ting og sette grenser og krav, men folk som bare tror de kan herse med folk gå grunn av dominerende personlighet er en annen ting.. 

Anonymkode: 7ab10...8e7

Tenker på personligheter. Feks kollegaer , foreldre på skolen osv

Anonymkode: c758f...651

AnonymBruker
Skrevet

Autoritær og trygg er ok - autoritær og maktsyk er noe helt annet. Kan ikke fordra de som er påtatt autoritær og omtaler seg selv som «en som vet å sette seg i respekt»🙄🙄

Anonymkode: db110...31b

AnonymBruker
Skrevet

Har vært borti nok av tullinger som vil styre og stelle bare for å styre og stelle. Som nærmest sitter eller står der med en eller annen tryllestav og brøler ut: bli lys! 

- Nei, det skjer ingenting av at du bare sier det. Du må faktisk gjøre det. 

Anonymkode: 1283d...84b

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har vært borti nok av tullinger som vil styre og stelle bare for å styre og stelle. Som nærmest sitter eller står der med en eller annen tryllestav og brøler ut: bli lys! 

- Nei, det skjer ingenting av at du bare sier det. Du må faktisk gjøre det. 

Anonymkode: 1283d...84b

Hadde en ekstremt autoritær kollega som utdanningsmessig lå langt under oss andre og likevel skulle være sjef, hu dro det så langt at når sjefen var borte gikk hun inn i hans rolle og beordret oss rundt tross at sjefen var strengt imot det. Jeg følte avsky og var ekstremt unnvikende mot henne, da fulgte hun etter meg i nærmest panikk jo mer jeg unngikk jo mer pågående ble hun og hun ble helt rød i ansiktet mens jeg latet som hun ikke var der 😅 mens de andre bare hatet henne men smisket litt med og snakket dritt bak ryggen hennes. Jeg er definitivt en «flight» når det gjelder tullinger som skal styre og stelle som du skriver. 

Anonymkode: 39413...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...