AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Jeg og kjæresten min har det nesten alltid fint. Vi er god med hverandre, snakker åpent og lignende. Men - vi har hatt noen syke krangler. På 2 år har det vært rundt 3 krangler hvor han sier han skal dra fra meg, at han ikke elsker meg, at jeg er en ond person, at han er snill og at jeg ikke gir noe tilbake etc. Han innrømmer etterpå at han sier disse tingene for å såre meg, og fordi han er sint. Sist han sa dette sa jeg at det går fint at han går fra meg, da jeg tydeligvis er en jævlig person å være sammen med ut ifra han og at jeg ikke ønsker å være med noen som ikke elsker meg. Da snur han på det og sier at han elsker meg og ikke vil miste meg. Har også hørt fra flere av vennene hans at han snakker stygt om meg, og det tærer så mye på selvtilliten. Jeg føler jeg har blitt mer og mer «sjalu» ut ifra dette fordi jeg tar alle tingene han sier til meg, og tenker at han egentlig ikke liker meg som tenker så mye negativt om meg. Jeg tenker han vil finne noen andre som er bedre, da han tydeligvis syns jeg er forferdelig. Det gjør vondt og jeg vet ikke lenger hvor mye stygt jeg klarer å høre. Har prøvd å snakke med han om det, og si at jeg blir usikker når han sier slikt eller truer med å dra. Da sier han bare at jeg må forstå at han sier det når han blir sint. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: f9d0d...ec2
Nymerïa Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 (endret) Har du spurt han om hvordan han hadde tatt det hvis han fikk høre fra andre at du hadde snakket stygt om han? Jeg ser at du prøver å bagatellisere det hele med at dere har det så fint så, men dette synes jeg er ganske graverende. Og du synes jo egentlig det du også, ellers hadde du ikke reagert sånn. Men det blir helt feil at dette går utover din selvtillit. Det burde gå utover hans selvtillit at han oppfører seg slik. Endret 13. mai 2022 av NymeriaRhoynar 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden): Har du spurt han om hvordan han hadde tatt det hvis han fikk høre fra andre at du hadde snakket stygt om han? Jeg er at du prøver å bagatellisere det hele med at dere har det så fint så, men dette synes jeg er ganske graverende. Og du synes jo egentlig det du også, ellers hadde du ikke reagert sånn. Men jeg synes det blir helt feil at dette går utover din selvtillit. Det burde gå utover hans selvtillit at han oppfører seg slik. Jeg har spurt han om det og han sier selvfølgelig at han ikke ville likt det, men kan si at «jeg hadde ikke sagt de tingene om du ikke fikk meg så sint pga det og det». Jeg føler jeg gjør motsatt, han har gjort noe forferdelig mot meg engang og jeg forteller ingen da jeg ikke ønsker at de skal se negativt på han. Jeg er enig i det, men føler ikke han ser hvor mye det påvirker meg da han selv sier han ikke bryr seg dersom jeg hadde sagt slike ting i sinnet - og at han har kalt foreldre og venner ting før og det er normalt Anonymkode: f9d0d...ec2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ...han selv sier han ikke bryr seg dersom jeg hadde sagt slike ting i sinnet - og at han har kalt foreldre og venner ting før og det er normalt Anonymkode: f9d0d...ec2 Han forteller deg rett ut at dette kommer du til å få oppleve mer av. Anonymkode: 79151...c9b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 Jeg har selv nylig funnet ut at min mann sier både usanne og ufordelaktige ting om meg til andre. Og ja, vi har det fint sammen, men jeg kjenner også at det er uaktuelt å fortsette samlivet. Anonymkode: 8e90a...20d 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Han bør ikke snakke dritt om deg til andre. Han bør kunne snakke med deg om deres forhold på en konstruktiv måte. Det han driver med bryter ned tilliten mellom dere to og det bør han faktisk forstå. Anonymkode: 6be0e...793 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Du kan neppe forandre han. Men du kan selv velge om du vil ha det sånn eller om du heller vil prøve å finne en mann som ikke snakker dritt om deg til vennene sine eller til deg. Anonymkode: 61bf0...ee1 2
Kattugla Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har spurt han om det og han sier selvfølgelig at han ikke ville likt det, men kan si at «jeg hadde ikke sagt de tingene om du ikke fikk meg så sint pga det og det». Jeg føler jeg gjør motsatt, han har gjort noe forferdelig mot meg engang og jeg forteller ingen da jeg ikke ønsker at de skal se negativt på han. Jeg er enig i det, men føler ikke han ser hvor mye det påvirker meg da han selv sier han ikke bryr seg dersom jeg hadde sagt slike ting i sinnet - og at han har kalt foreldre og venner ting før og det er normalt Anonymkode: f9d0d...ec2 Han tar altså ikke ansvar for egen oppførsel og prøver å vinkle det til at det er DIN skyld at han er stygg mot deg... Det er det jo selvfølgelig ikke, det er bare han som er en manipulativ dust som ser kun seg selv! 1
Carrot Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Jeg tenker at her har du en kjæreste so gir deg skylden for sin egen dårlige oppførsel, og det er ikke greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå