AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Betalte nesten 2000 kr for "Norges pakke neste" dag fra Oslo og til Nord-Norge. På dag 3 nå, fortsatt ingen pakke. Anonymkode: 158be...8b0
nomore82 Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Hva sier posten når du spør? Og er avsender og mottaker begge innenfor området dette gjelder? https://www.posten.no/sende/i-norge/norgespakke/norgespakke-samme-dag
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Her: https://www.posten.no/vilkar/vilkar-norgespakke-neste-dag står det om pakke neste dag. Bring Parcels erstatter pakkens verdi inntil kr. 50 000 ved skade eller tap. Følgeskadeerstatning inntil kr. 50 000. Ved forsinkelse: Fraktbeløpet refunderes ved forsinkelser, hvis ikke forsinkelsen skyldes force majeure (streik, innstilte ruter) eller feil fra avsenders side. Anonymkode: 51ca5...502
AllahBallah Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 Klart, har du ikke fått produktet eller tjenesten du har kjøpt kan du reklamere.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 AllahBallah skrev (36 minutter siden): Klart, har du ikke fått produktet eller tjenesten du har kjøpt kan du reklamere. Nei. Kunden har sendt utenfor områdene de leverer. Altså Neste dag er ikke engang et tilbud i Nord-Norge. Anonymkode: 77f09...abc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 TS her: Det var ikke den "storby" Norges pakke neste dag jeg kjøpte, men vanlig som skal ha dekning over hele landet. Når jeg bestilte den så skrev man inn postnummer på avsender og mottaker, og det sto levering innen 16.00 neste dag. Ser de skriver følgende under vilkår. "Leveringstid Levering til mottaker innen kl. 09.00 eller kl. 11.30 neste morgen, mandag til fredag, i de fleste byer og større steder. Øvrige områder innen kl. 16.00. Noen destinasjoner kan ha mer enn én dags leveringstid (for eksempel øyer uten daglig ferjeforbindelse og lignende)." Jeg bor i en by nordpå, med helt normal forbindelse (fly, vei). Slik jeg leser betingelsene, så skal pakken ha blitt levert hit i går, innen 16.00. Men nå er vi på dag 3, og i morgen dag 4. Anonymkode: 158be...8b0 2
nomore82 Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): TS her: Det var ikke den "storby" Norges pakke neste dag jeg kjøpte, men vanlig som skal ha dekning over hele landet. Når jeg bestilte den så skrev man inn postnummer på avsender og mottaker, og det sto levering innen 16.00 neste dag. Ser de skriver følgende under vilkår. "Leveringstid Levering til mottaker innen kl. 09.00 eller kl. 11.30 neste morgen, mandag til fredag, i de fleste byer og større steder. Øvrige områder innen kl. 16.00. Noen destinasjoner kan ha mer enn én dags leveringstid (for eksempel øyer uten daglig ferjeforbindelse og lignende)." Jeg bor i en by nordpå, med helt normal forbindelse (fly, vei). Slik jeg leser betingelsene, så skal pakken ha blitt levert hit i går, innen 16.00. Men nå er vi på dag 3, og i morgen dag 4. Anonymkode: 158be...8b0 Kan du linke til disse vilkårene/produktet? De skriver for øvrig "de fleste byer og større steder". Alle byer/steder er altså ikke inkludert. Sjekket du i forkant om begge stedene (avsender og mottaker) er innenfor disse stedene det skal gjelde?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Betalte nesten 2000 kr for "Norges pakke neste" dag fra Oslo og til Nord-Norge. På dag 3 nå, fortsatt ingen pakke. Anonymkode: 158be...8b0 Posten har da ikke neste dag levering til Nord-Norge? Så her får du nok ikke noe refusjon Anonymkode: ffb40...309
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): TS her: Det var ikke den "storby" Norges pakke neste dag jeg kjøpte, men vanlig som skal ha dekning over hele landet. Når jeg bestilte den så skrev man inn postnummer på avsender og mottaker, og det sto levering innen 16.00 neste dag. Ser de skriver følgende under vilkår. "Leveringstid Levering til mottaker innen kl. 09.00 eller kl. 11.30 neste morgen, mandag til fredag, i de fleste byer og større steder. Øvrige områder innen kl. 16.00. Noen destinasjoner kan ha mer enn én dags leveringstid (for eksempel øyer uten daglig ferjeforbindelse og lignende)." Jeg bor i en by nordpå, med helt normal forbindelse (fly, vei). Slik jeg leser betingelsene, så skal pakken ha blitt levert hit i går, innen 16.00. Men nå er vi på dag 3, og i morgen dag 4. Anonymkode: 158be...8b0 Men ingenting av dette betyr at du kan sende fra Oslo til Nord-Norge på 1 dag. Det gjelder innenfor samme by, så lenge du ikke klarer å linke og henvise til et annet konsept? Anonymkode: 77f09...abc 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men ingenting av dette betyr at du kan sende fra Oslo til Nord-Norge på 1 dag. Det gjelder innenfor samme by, så lenge du ikke klarer å linke og henvise til et annet konsept? Anonymkode: 77f09...abc https://www.posten.no/vilkar/vilkar-norgespakke-neste-dag Regner med det er denne du mener. Isåfall er det jo bare å be om refusjon, det står jo veldig tydelig så usikker på hvorfor du spør her 😊 Anonymkode: 77f09...abc
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men ingenting av dette betyr at du kan sende fra Oslo til Nord-Norge på 1 dag. Det gjelder innenfor samme by, så lenge du ikke klarer å linke og henvise til et annet konsept? Anonymkode: 77f09...abc Selvfølgelig kan man sende med post-over-natt (som det tidligere het) fra Oslo til Nord-Norge. Anonymkode: 9dbc8...601
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig kan man sende med post-over-natt (som det tidligere het) fra Oslo til Nord-Norge. Anonymkode: 9dbc8...601 Men vet av erfaring at det fort kan ta lengre tid enn det posten lover. Ts, be om å få fraktbeløpet refundert. Anonymkode: 9dbc8...601
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig kan man sende med post-over-natt (som det tidligere het) fra Oslo til Nord-Norge. Anonymkode: 9dbc8...601 Åpenbart, men i kke hvis det var basert på vilkårene i den første linken som ble delt, og TS har ikke delt noen andre. Men, jeg regner med det det er den jeg linket til over her. Der står det jo veldig tydelig at hun kan be om refusjon, så hvis hun hadde kontroll på hvilken tjeneste hun hadde bestilt så hadde hun jo heller ikke trengt å spørre. Det er derfor ikke veldig enkelt å komme med en tilbakemelding når TS ikke er klar på hva det er hun har betalt for. Anonymkode: 77f09...abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå