AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Hei! Jeg testet svakt positivt 20 april, så tenker jeg må være minst ca 6 uker på vei? Siste mens var 17 mars, så ville vært 8 uker basert på det, men har hatt noen lange sykluser. For ca 2 uker siden følte jeg at graviditets-symptomene plutselig forsvant. Litt senere begynte jeg å få smerter i korsryggen og venstre siden av magen. Jeg fikk ta hcg blodprøver 3 mai (167) og 5 mai (270). Var på tidlig ul 7mai med ny hcg prøve (390). På ul fant de ingenting, verken i eller utenfor livmor. Og mente jeg var mye kortere på vei enn jeg trodde. Men de stusset over de lave hcg verdiene. Har blødd litt hver dag siden da. Så var jeg inne på ny ul idag 12 mai, de fant fortsatt ingenting og hcg var 1023. Legen mente jeg måtte være ca 4 uker (?) på vei eller at det er utenfor livmoren. Nå skal jeg vente en uke på ny ul, kjenner det begynner å tære ganske mye på psyken å gå rundt å ikke vite håper så inderlig på at det ender godt. Ligner dette på svangerskap utenfor livmoren? Noen lignende erfaringer? Anonymkode: 5b363...f9f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Jeg hadde svangerskap utenfor livmoren. Jeg hadde lave hcg-verdier, litt blødning hver dag, vondt i siden og ryggen. Vær oppmerksom på at det kan være skummelt om embryo sitter i egglederen og den sprekker. Det kan da bli skade og blødninger, og man kan trenge rask operasjon. Blir du dårlig/får sterke smerter, så dra raskt på legevakten. I mitt tilfelle ordnet naturen opp selv, jeg fikk veldig vondt i siden men det ble ingen stor blødning og trengte ikke operasjon. Kjipe greier, lykke til ❤️ Anonymkode: cf922...cc0
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Hei Jeg har hatt svangerskap utenfor livmor. Jeg fikk ikke ul, men målte hcg ved legesenteret. Det var stigende. Jeg hadde blødninger, friskt rødt blod, i små mengder hver dag. Ingen klumper, heller ingen smerter. Ble beroliget av lege med at det var helt normalt å blø litt i starten av svangerskapet. Det var det altså ikke. Ikke for min del, iallefall. Plutselig en dag fikk jeg voldsomme smerter, som satt i den ene siden av magen, nederst. Det ble full fart i ambulanse til sykehuset der jeg ble hasteoperert. Hadde store indre blødninger og kunne strøket med. Jeg var ca. 7 uker på vei da det skjedde. Svangerskapet satt i egglederen. Det er bra du følges opp med ul, skjønner godt at det er lenge å vente til neste time. Hvis det er utenfor livmor, så blir det forhåpentligvis oppdaget i tide slik at du slipper operasjon. Lykke til! Anonymkode: e4b3a...224
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei Jeg har hatt svangerskap utenfor livmor. Jeg fikk ikke ul, men målte hcg ved legesenteret. Det var stigende. Jeg hadde blødninger, friskt rødt blod, i små mengder hver dag. Ingen klumper, heller ingen smerter. Ble beroliget av lege med at det var helt normalt å blø litt i starten av svangerskapet. Det var det altså ikke. Ikke for min del, iallefall. Plutselig en dag fikk jeg voldsomme smerter, som satt i den ene siden av magen, nederst. Det ble full fart i ambulanse til sykehuset der jeg ble hasteoperert. Hadde store indre blødninger og kunne strøket med. Jeg var ca. 7 uker på vei da det skjedde. Svangerskapet satt i egglederen. Det er bra du følges opp med ul, skjønner godt at det er lenge å vente til neste time. Hvis det er utenfor livmor, så blir det forhåpentligvis oppdaget i tide slik at du slipper operasjon. Lykke til! Anonymkode: e4b3a...224 En ting til: ikke ring legevakt hvis du skulle oppleve det samme med plutselige streke smerter. Ring ambulanse! Jeg ringte legevakt, og det gikk noen timer der. Hadde jeg måttet vente enda lenger, kunne det gått ille. Da jeg endelig kom inn til legen, ble det bestilt ambulanse med en gang. Anonymkode: e4b3a...224
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Det er jo ingen tvil om at det er et unormalt svangerskap du har gående, håper bare at kroppen din ordner opp selv i dette Anonymkode: 188ef...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå