AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Er nå på min andre runde på AAP, har vært masse på tiltak, men likevel mener de ikke alt er prøvd. Det nye nå er at jeg skulle prøve å være hos en jobbspesialist, for så å finne praksisplass. Ifølge denne "spesialisten" så er det ikke måte på hvor flink jeg er, hvor oppegående jeg er (psykisk sykdom), hvor kreativ og hvilken ressurs jeg er! Jeg har en bachelor, men klarer ikke å komme tilbake til det yrket. Det er for fysisk og psykisk tungt. Likevel mener denne spesialisten at jeg burde søke på alle jobber, fordi det viser engasjement og kanskje er jeg den rette kandidaten, selv om jeg ikke har den rette utdannelsen. Det blir så teit! Jeg er så lei! Men kan jeg vise det ovenfor NAV? Nei! Jeg prøve å være lett med å gjøre, men etter behandling, diverse tiltak, praksisplasser og mange år senere føles det ut som om jeg ikke kommer noen vei i denne runddansen. Spesialisten i NAV mener jeg skal ringe rundt for å finne en en praksisplass og si at NAV kan bistå med penger. Det er så latterlig at jeg må le. Hun sier også at de har plasser så jeg kan teste ut å jobbe i butikk. Gratis arbeidskraft med andre ord. Nå er jeg så lei. Hvordan kan jeg gå frem for å få en avklaring? Jeg klarer ikke tiltak mer! Denne usikkerheten gjør meg bare dårligere og det fører ikke til noe heller. Jeg vil ha en endelig avklaring av min inntektsevne/arbeidsevne og jeg vil at det skal skje nå! Nå er jeg lei! Jeg ringer jo selvfølgelig ikke rundt for å finne praksisplass.... Tror hun virkelig det? Til dere som har fått ufør, hva gjorde dere for å få på plass det dere manglet for avklaring? Hvor mange år tok det for deg? Anonymkode: fa30a...11a 4 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 12. mai 2022 Du mener altså at staten skal sponse deg med penger fordi du er lei og uten at du skal løfte en finger selv..? Anonymkode: 1f187...8c6 77 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 12. mai 2022 Fordi du er ung, har to friske hender og to friske bein. Hele Norge kan ikke gå på trygd. Det går ikke. Er ikke nok penger til at folk skal kose seg hjemme på norske skattepenger. Du må ikke gi opp. Anonymkode: 03f88...828 52 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 Nav er sadistisk. Anonymkode: 2bb48...f83 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er nå på min andre runde på AAP, har vært masse på tiltak, men likevel mener de ikke alt er prøvd. Det nye nå er at jeg skulle prøve å være hos en jobbspesialist, for så å finne praksisplass. Ifølge denne "spesialisten" så er det ikke måte på hvor flink jeg er, hvor oppegående jeg er (psykisk sykdom), hvor kreativ og hvilken ressurs jeg er! Jeg har en bachelor, men klarer ikke å komme tilbake til det yrket. Det er for fysisk og psykisk tungt. Likevel mener denne spesialisten at jeg burde søke på alle jobber, fordi det viser engasjement og kanskje er jeg den rette kandidaten, selv om jeg ikke har den rette utdannelsen. Det blir så teit! Jeg er så lei! Men kan jeg vise det ovenfor NAV? Nei! Jeg prøve å være lett med å gjøre, men etter behandling, diverse tiltak, praksisplasser og mange år senere føles det ut som om jeg ikke kommer noen vei i denne runddansen. Spesialisten i NAV mener jeg skal ringe rundt for å finne en en praksisplass og si at NAV kan bistå med penger. Det er så latterlig at jeg må le. Hun sier også at de har plasser så jeg kan teste ut å jobbe i butikk. Gratis arbeidskraft med andre ord. Nå er jeg så lei. Hvordan kan jeg gå frem for å få en avklaring? Jeg klarer ikke tiltak mer! Denne usikkerheten gjør meg bare dårligere og det fører ikke til noe heller. Jeg vil ha en endelig avklaring av min inntektsevne/arbeidsevne og jeg vil at det skal skje nå! Nå er jeg lei! Jeg ringer jo selvfølgelig ikke rundt for å finne praksisplass.... Tror hun virkelig det? Til dere som har fått ufør, hva gjorde dere for å få på plass det dere manglet for avklaring? Hvor mange år tok det for deg? Anonymkode: fa30a...11a Jeg sendte søknader. Anonymkode: e66e6...aea
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 Utfra hva du skriver gar du ikke vært villig til å prøve alt, og da er du ikke aktuell kandidat for å søke ufør. Du må være villig til å prøve alt og først da hvis ingenting fungerer er det mulig det åpnes for at du kan søke ufør. Anonymkode: 8fb1c...236 32 1
Blått Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 (endret) Du er jo vrang med NAV dersom du nekter å gjennomføre og har bare bestemt deg for at det der vil du ikke. Går det ikke, så går det ikke, men da har du prøvd og da kan de skrive ned at det dessverre ikke har gått. Du bare ødelegger for deg selv å holde på sånn som du gjør! Endret 12. mai 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. 22
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 En jobbspesialist jobber mot ordinært arbeid. Og arbeidstrening gjøres som regel uten et tiltak og er verdiløst mot avklaring mot ufør. Da må du prøves ut gjennom et tiltak, typisk avklaring/oppfølging/AFT slik at de kan observere deg og sende rapport til NAV. Det er veldig vanskelig å gi råd her inne på dette området, for vi har kun dine opplysninger. Og ofte så er det feiloppfattet eller at man ikke forstår hva NAV egentlig gjør og hvorfor. Jeg anbefaler deg å be om et møte med deg, veilederen din og jobbspesialisten slik at du kan stille alle de spørsmålene du har og få riktig svar utifra din situasjon. Anonymkode: 1b7ed...4e8 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 Er på mitt andre år på AAP. Er 58 år og har kun kompetanse fra lavtlønnet sliterarbeid. Dette skal jeg ikke tilbake til. På mitt første møte hos arbeidsspesialist, spurte min veileder der om hva mitt mål eller ønske med dette er. Jeg svarte at jeg ville ha en arbeidsevne vurdering. Dette var helt innafor, og hun sa at det var mange som svarte det. Vet at jeg i det minste må prøve å møte opp på div tiltak. Men hvilke håp er det for ei på 58 år med div helseutfordringer? Hva med å si til din veileder at du vil ha en arbeidsevne vurdering, eller spørre din Nav veileder om hva som skal til for at du skal bli ferdig avklart? Anonymkode: 45017...79f 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er på mitt andre år på AAP. Er 58 år og har kun kompetanse fra lavtlønnet sliterarbeid. Dette skal jeg ikke tilbake til. På mitt første møte hos arbeidsspesialist, spurte min veileder der om hva mitt mål eller ønske med dette er. Jeg svarte at jeg ville ha en arbeidsevne vurdering. Dette var helt innafor, og hun sa at det var mange som svarte det. Vet at jeg i det minste må prøve å møte opp på div tiltak. Men hvilke håp er det for ei på 58 år med div helseutfordringer? Hva med å si til din veileder at du vil ha en arbeidsevne vurdering, eller spørre din Nav veileder om hva som skal til for at du skal bli ferdig avklart? Anonymkode: 45017...79f Arbeidsevnevurdering blir avklart via TILTAK, ikke en prat over et bord på et kontor... Hva enkelte mener selv de kan og ikke kan, stemmer ikke alltid med virkeligheten. Ofte er det motsatt. Anonymkode: a8729...3d0 18 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #11 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Arbeidsevnevurdering blir avklart via TILTAK, ikke en prat over et bord på et kontor... Hva enkelte mener selv de kan og ikke kan, stemmer ikke alltid med virkeligheten. Ofte er det motsatt. Anonymkode: a8729...3d0 Leste du hva jeg skreiv? Jeg skreiv bl.a at jeg vet at jeg må igjennom div tiltak. Anonymkode: 45017...79f
uglejenta Skrevet 12. mai 2022 #12 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er nå på min andre runde på AAP, har vært masse på tiltak, men likevel mener de ikke alt er prøvd. Det nye nå er at jeg skulle prøve å være hos en jobbspesialist, for så å finne praksisplass. Ifølge denne "spesialisten" så er det ikke måte på hvor flink jeg er, hvor oppegående jeg er (psykisk sykdom), hvor kreativ og hvilken ressurs jeg er! Jeg har en bachelor, men klarer ikke å komme tilbake til det yrket. Det er for fysisk og psykisk tungt. Likevel mener denne spesialisten at jeg burde søke på alle jobber, fordi det viser engasjement og kanskje er jeg den rette kandidaten, selv om jeg ikke har den rette utdannelsen. Det blir så teit! Jeg er så lei! Men kan jeg vise det ovenfor NAV? Nei! Jeg prøve å være lett med å gjøre, men etter behandling, diverse tiltak, praksisplasser og mange år senere føles det ut som om jeg ikke kommer noen vei i denne runddansen. Spesialisten i NAV mener jeg skal ringe rundt for å finne en en praksisplass og si at NAV kan bistå med penger. Det er så latterlig at jeg må le. Hun sier også at de har plasser så jeg kan teste ut å jobbe i butikk. Gratis arbeidskraft med andre ord. Nå er jeg så lei. Hvordan kan jeg gå frem for å få en avklaring? Jeg klarer ikke tiltak mer! Denne usikkerheten gjør meg bare dårligere og det fører ikke til noe heller. Jeg vil ha en endelig avklaring av min inntektsevne/arbeidsevne og jeg vil at det skal skje nå! Nå er jeg lei! Jeg ringer jo selvfølgelig ikke rundt for å finne praksisplass.... Tror hun virkelig det? Til dere som har fått ufør, hva gjorde dere for å få på plass det dere manglet for avklaring? Hvor mange år tok det for deg? Anonymkode: fa30a...11a Hvordan forventer du at NAV skal avklare din arbeidsevne når du nekter å prøve ut ulike jobber?? 27 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 Det tok meg 7 år å få uføretrygd. Det ble aldri aktuelt med arbeidsutprøving for jeg var for syk til det. Anonymkode: 68acf...c53 3 1
Gjest Ghostface Skrevet 12. mai 2022 #14 Skrevet 12. mai 2022 (endret) De fleste må gjennom en evig runddans gjennom nav før man eventuelt blir ufør. Jeg var hos nav i seks år før jeg ble ufør. Det var ikke noe jeg ønsket. Endret 12. mai 2022 av Ghostface
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #15 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er nå på min andre runde på AAP, har vært masse på tiltak, men likevel mener de ikke alt er prøvd. Det nye nå er at jeg skulle prøve å være hos en jobbspesialist, for så å finne praksisplass. Ifølge denne "spesialisten" så er det ikke måte på hvor flink jeg er, hvor oppegående jeg er (psykisk sykdom), hvor kreativ og hvilken ressurs jeg er! Jeg har en bachelor, men klarer ikke å komme tilbake til det yrket. Det er for fysisk og psykisk tungt. Likevel mener denne spesialisten at jeg burde søke på alle jobber, fordi det viser engasjement og kanskje er jeg den rette kandidaten, selv om jeg ikke har den rette utdannelsen. Det blir så teit! Jeg er så lei! Men kan jeg vise det ovenfor NAV? Nei! Jeg prøve å være lett med å gjøre, men etter behandling, diverse tiltak, praksisplasser og mange år senere føles det ut som om jeg ikke kommer noen vei i denne runddansen. Spesialisten i NAV mener jeg skal ringe rundt for å finne en en praksisplass og si at NAV kan bistå med penger. Det er så latterlig at jeg må le. Hun sier også at de har plasser så jeg kan teste ut å jobbe i butikk. Gratis arbeidskraft med andre ord. Nå er jeg så lei. Hvordan kan jeg gå frem for å få en avklaring? Jeg klarer ikke tiltak mer! Denne usikkerheten gjør meg bare dårligere og det fører ikke til noe heller. Jeg vil ha en endelig avklaring av min inntektsevne/arbeidsevne og jeg vil at det skal skje nå! Nå er jeg lei! Jeg ringer jo selvfølgelig ikke rundt for å finne praksisplass.... Tror hun virkelig det? Til dere som har fått ufør, hva gjorde dere for å få på plass det dere manglet for avklaring? Hvor mange år tok det for deg? Anonymkode: fa30a...11a har du prøvd ut andre arbeidsplasser? Eller vil du ikke? Anonymkode: 918d9...0ec 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #16 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): har du prøvd ut andre arbeidsplasser? Eller vil du ikke? Anonymkode: 918d9...0ec Har vært i 2 praksisplasser tidligere. Skulle tro det holdt. Anonymkode: fa30a...11a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #17 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har vært i 2 praksisplasser tidligere. Skulle tro det holdt. Anonymkode: fa30a...11a Bare to 😳 nei det holder nok ikke. Anonymkode: bd73f...cc6 11 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #18 Skrevet 12. mai 2022 TS: Så du mener at du er ufør. Dvs: At du ikke er i stand til å jobbe noen steder. Du er altså ikke i fysisk eller psykisk stand til å jobbe steder/yrker du ikke har bachelor i. Da burde vel fastlegen kunne legge inn en vanntett søknad? Anonymkode: 918d9...0ec 4
Rhodiola Skrevet 12. mai 2022 #19 Skrevet 12. mai 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, nedsettende ytringer og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #20 Skrevet 12. mai 2022 Argggg, blir så dårlig og sint på mennesker med slike holdninger som deg. Selvfølgelig skal du ringe rundt for å høre om praksisplass? Hvordan mener du at de skal vurdere arbeidsevnen din, når du ikke ønsker å være i praksis? Ved å si nei og være vrang, gjør du det vanskeligere for deg selv - og prosessen blir enda lenger. Anonymkode: 49acd...2b2 16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå